TEVHİD DUASI
Ey, yerdekileri göklerdekilere, göktekileri de yerdekilere;
Karanlıktakileri gündüze, gündüzdekileri de karanlığa muhtaç eden Yüce Allah’ım!
Her şey gibi her şeyimle sana muhtacım. İhtiyaçlarımı gidermemde beni, namert, nankör ve zalim kullarına muhtaç etmeden yardımını lutfet.
Ey, yarattıklarının her türlü ihtiyacını bilen ve gören Allah’ım!
Her şeyin sahibinin sen olduğunu bilerek, elindekilerinin de senin adına kullanılmak üzere kendine emanet edilen nimetlerin olduğu bilincinde olan kullarınla ihtiyacımı gider.
Allah’ım! Münezzehsin.
Yarattığın hangi şey faydasız ve boşuna olabilir?
Gözle görülmeyecek kadar en küçük varlıktan gözün görme sınırlarını aşan ufuklar ötesindekilere varıncaya dek her şey anlamlı, faydalı ve bir o kadarda gerekli iken.
Her şey birbirine yüzlerce kez bağlı ve bağlılıklarıyla birbirini tamamlarken nasıl kendimi senden müstağni görür de tekliğine ikilik yakıştırabilirim? Varlığınla tek iken nasıl bir olanı parçaymış gibi görür de sana ortak koşabilirim?
Allah’ım! Münezzehsin.
Açık,gizli her türlü ortak koşulmaktan münezzehsin.
Tüm hücrelerimle, toprağında yetiştirdiğin ottan semaya yerleştirdiğin yıldızlara kadar yarattığın her şey ile ayrılması mümkün olmayan bağım /bağlarım varken bir şeyleri nasıl kendimden daha hakir görebilirim?
Kırlardaki ottan meyveli ağaçlara, toprağın altındaki sürünen hayvanlardan insanlara varıncaya kadar her şey benliğimi oluşturup dururken kendimi senden seni de kendimden nasıl ayrı görebilirim? Çokluktan münezzehsin.
Seni her an tek bilmek ve görmekle şereflendir beni. Ortak koşanlardan olmaktan sana sığınırım.
Seni görmeyen göz, işitmeyen kulak;
Sana yürümeyen ayak,
sana yönelmeyen ruh ve bedenden sana sığınırım.
Beni, sana ulaştıracak olan yolundan ayırma. Sınırı olmayan merhametinden beni mahrum bırakma.
MSG