En Büyük Öğretmen
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Eğitim,öğretim yılının başladığı şu günlerde tüm öğretmen ve öğrencilerimize başarılı bir ders yılı diliyoruz.
Başöğretmen Atatürk,14 Ekim 1925 tarihinde, İzmir erkek öğretmen okulunda öğretmen adaylarına,öğretmenin evrensel görevini,”Milletleri kurtaranlar,yalnız ve ancak öğretmenlerdir” sözleriyle ifade etmiştir.
Yüce Atatürk,”Benim asıl anlatılacak yanım öğretmenliğimdir.Topluma,milleti
me ben öğretmenlik yapabiliyorsam,beni onunla anlatın.Yoksa kazandığım zaferler,yaptığım öteki işlerle beni anlatmanız pek önemli değildir” sözleriyle savaş alanlarında en güçlü düşman ordularına karşı zaferlerden dünyanın takdirini kazanmış şanını değil de öğretmenlik yanının anlatılmasını istemiştir.
Yine gerçek kurtuluşun,eğitim alanında kazanılacak zaferlerle mümkün olacağını belirtmiştir.
"Dünyanın her yerinde öğretmenler,insan topluluğunun en fedakar ve en saygıdeğer kişileridir"
"Öğretmenler ,Cumhuriyetin fedakar öğretmen ve eğitimcileri,yeni kuşağı sizler yetiştireceksiniz.Yeni kuşak sizin eseriniz olacaktır. diyerek en şerefli görevi vermiştir.
Saba35
AŞAĞIDAKİ SÖZLER VE FİKİRLER BÜTÜN KAYNAKÇALARDA BULUNUABİLECEK ATATÜRK ’ÜN ULUSLARARASI PLATFORMDA NE KADAR DEĞERLİ OLDUĞUNU BEYAN EDEN SÖZLER VE DÜŞÜNCELERDİR....HATIRLATMAK AMACIYLA BAKALIM..
1938 yılında General Mc Arthur’un,en zor, en problemli,en buhranlı döneminde;danışman,senatör ve bakanlarından oluşan yüzyirmiden fazla kişiye”Şu anda hiçbiriniz değil,büyük istidatı ile M.Kemali görmek için neler vermezdim”demiştir.
1996 da Haiti Cumhurbaşkanın vasiyetinde mezar taşına yazılmasını istediği metinde”Bütün ömrüm boyunca M.Kemal Atatürkü anlamış ve uygulamış olmaktan dolayı mutlu öldüm”diye yazdırmıştır.
1938 de Ata’nın Tahran gazetesinde yayınlanan bir şiirde”Allah bir ülkeye yardım etmek isterse,onun elinden tutmak isterse,başına M.Kemal gibi bir lider getirir”diye yazılmıştır.
2000 de A.B.D milenyum mesajında”Milenyum hiç şüphe yoktur ki terk devlet adamı M.Kemal Atatürk’tür.Çünkü o yılın değil asrın lideri olabilmeyi başarmış tek liderdir” denilmiştir.
2005 de USA nın en ünlü ekonomistlerinden birisi olan Mr.Joohns’un önerisinin”Türkiye ekonomiyle savaşta bir tek Atatürk’ü örnek alsın yeter”demiştir.
Atatürk’dünyada başöğretmen sıfatlı tek liderdir.
Bir geometri kitabı yazmıştır.Üçgen,açı dikdörtgen gibi ve 48 tane geometri teriminin Türkçe isim babası bizzat M.Kemal’dir.
Atatürk çiçeğinin adını,çiçeği bulan Wanderbit üniversitesi Prof.Dr.Kirk Landın koymuştur ve bu çiçek tüm dünyada bu isimle üretilip satılmaktadır.
Yunan Başkomutanı Trikopis,hiçbir zorlama ve baskı olmadan,her Cumhuriyet Bayramında,Atina’da ki Türk Büyükelçiliğine giderek Atatürk’ün resminin önüne geçerek saygı duruşunda bulunmuştur.
Norveçce’ de”Atatürk gibi olmak”diye bir deyim vardır.
Mimber adında bir gazete çıkartmıştır.Ve 52 sayı yayımlanan gazetede ilk defa sansür kelimesi geçmiştir.
Kurtuluş savaşında rütbe alan birçok kadın askerlerimizden dünya tarihine geçen tek bir üsteğmen olan Kara Fatma’nın 700 erkek 43 kadından oluşan bir müfrezenin reisliğine bizzat Atatürk tarafından atanmıştır.
Bir röportajda,Birleşmiş milletlere üye olmayı düşünüyor musunuz? Diye sorulduğunda” Şartlarımızı koyarız,kabullerine bağlı,biz müracaat etmeyiz üye olmak için,davet gelirse düşünürüz”demiştir ve bunun üzerine,BM Yasası değiştirilmiştir ve üyeliğe davet edilen ilk ülke T.C olmuştur.
YORUMLAR
saba35
"En Büyük Öğretmen"
İki İnsanı örnek alarak, kültür çalışmalarımı o'na göre yapmaya çalışıyorum...
Atatürk'ün hayâtını bizlere anlatan fotoğrafları ölçü alarak, Trabzon'a ve kendi çevremdeki akrabâ, dost ve tanıdıklara kırkbinden fazla sayıda fotoğraf çektim.
Bu sayı, Altıbin adedi fotoğraf kartı üzerinde ve 150’den çok sayıda SD üzerine kayıtlı olanlar.
Atatürk, gerçekten örnek alınacak Başöğretmendir.
Ençok hayranlık duyduğum özelliği; gelecek yüz yılı görmesidir... bu ölçüyü herzaman kullanarak, insanların; kaç yıl sonrasını görebildiğini gözleyerek değerlendiririm.
Kişinin değeri, papağan kuşu gibi, günlük yayınlardan öğrendiği ile akıl satması değil; gelecek için doğru tahminler yaparak yönünü o'na göre ayarlayıp- başarmak için âzâmî gayret etmesidir.
Mustafa Kemâl Atatürk, Türk Milletine; Allah'ın bir lûtfudur.
Değerlendirebilene aşk olsun.
Atatürk'ü, hâlâ, tam keşfedemediğime inanıyorum...
Yazınız için çok teşekkür ederim.
Elinize ve Gönlünüze sağlık.
Selâm eder, Saygılarımı bildiririm.
Kadir Yeter. 03.3.2008 Pazartesi. TRABZON.
Bir röportajda,Birleşmiş milletlere üye olmayı düşünüyor musunuz? Diye sorulduğunda” Şartlarımızı koyarız,kabullerine bağlı,biz müracaat etmeyiz üye olmak için,davet gelirse düşünürüz”demiştir ve bunun üzerine,BM Yasası değiştirilmiştir ve üyeliğe davet edilen ilk ülke T.C olmuştur.
BİR DE ŞİMDİKİ AVRUPA TOPLULUĞU KARŞISINDAKİ GÜLÜNÇ HALİMİZE BAKINIZ
NE KADAR DÜŞÜNDÜRÜCÜ DEĞİL Mİ?
tebrik ederim Aslıcım
çok ama çok sevindim
HAK ETTİ YAZIN KURDELESİNİ
KargülüALMILA tarafından 9/19/2007 9:42:44 AM zamanında düzenlenmiştir.
tarih en çok değişkenlik gösteren bilim dalı , olaylar aktarılırrken tarih'e duygu ve taraflı bakış yansımaması gerekirken bizim tarihimiz tamamen duygu yönü ile sadece dersten ibaret değil övgü ile yoğrulmuş..
tabi ki övgüye layık bir çok olay gelişmiş ama ders alınması gereken yanlışlar neden yok acaba tarihimizde ?
japonların yaşadığı tarihsel olaylara bakıldığında yeni nesle bırakılan hatalar var...ders alınması gerekli diye düşünür olmalılar ki yanlışlarında altı çizilmiş.....
ve ortada bir pasta gibi gösterilen AB zaten muamma belki de muallak nelere gebe tarih bilinmez ama pastayı yapan ustaların eline düşmektense pastayı yapan olmak için eğitim en üst ve tarafsız bir şekilde hüküm sürmesi dileği ile....
günün yazısı ve yazarını kutlarım...
saygılar..
sevgili asli,
dusuncelerine tamamen katiliyorum. nefis bir yazsi hazirlamissiniz, ne kadar cok sevgindim boyle bir yaziyi kaleme almaniza...
Turk halki, onderinin emanetini koryamaz duruma dusurlmeye calisildigi su gunlerde, vatan ruhlarin direnis gostermelerini gordukce hirsim ve inancim kuvvetleniyor...
biz bu ulkeyi kanunlarla, anayasa ile elde etmedik, onderin direncli, suurlu , planli ve ustun zekasinin sonucu olarak bu kutsal vatani insaa ettik. Simdi, ihanetle kolkola atbasi gidenlerin derhal devlet yetkilliliginden el cektirtilmelidir. Bu vatani yonetmeye layi degillerdir. Hile ve desise ile oturduklari koltuklarindan devletimize santaj yapanlarin isine; halkimizn direnli baskadirisi ile son verilmedlir...
Bu topraklar bizimdir, bizim kalacaktir...
Yazini yurekten kutlar kaleminden ve alindan operim!
Duyarli yurek budur iste!
Sevgilerimle altin yuregimize...
direnis tarafından 9/18/2007 10:02:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
"Dünyanın her yerinde öğretmenler,insan topluluğunun en fedakar ve en saygıdeğer kişileridir"
Değerli arkadaşımızın temenni ve dileklerine aynen katılıyorum.Genç Cumhuriyetin temellerinde eğitimin olduğu bilinen bir geçektir.
"Hayatta en hakkıkı mürşit ilimdir" sözü üzerine sayfalar dolusu yazılsa yine azdır.Biz aslı Hanımefendiyi şiir ve ses sanatında çok başarılı biliyorduk,aslında Aslı Hanımefendi düz yazıda da maharetli ve yetenekli olduğunu bu yazılarıyla ispatlamıştır.maşallah on parmagında on marifet,ben bir eğitimci olrak zeka bir bütündür derim.Rabbim Hanımefendiye bütün vermiş,kıskanmıyorum ama imreniyorum dersem yalan olmaz.
Özellikle yazının altına aldığı alıntılarda gerçekten önemli bilğileri içermektedir.Okuyucu için yararlı ve övünç kaynağı olacak nitelikte.Aklıma İran Edebiyetının güçlü yazarlarından Cahız geldi,"Türklerin Faziletleri" isimli başyapıtında milletimizin hasletlerini anlatmakla bitiremiyordu.Yüce Rabbim milletimize bir çok hasleti vermiş.
Kısaca yazarımızı kutlarız nice başarılı yazılarının olmasını temenni ederiz.başarı dileklerimizi sunarız efendim..
Atatürk'ü tanıdığım ilk resim O'nun kara tahta başında açık havada elinde tebeşirle ders verirken olan resimdir...
İlk o resimle sevdim İlk okulun ilk günlerinde....
Gerçekten çok şanslıyız ve onun gibi bir lider Türk Milletine nasip oldu....Ve kutsal bir görev yapan tüm Öğretmenlerimize saygılar....Kutlarım bu güzel yazınızı....Teşekkürler...
Selam ve Sevgimle....
Atatürk'ün en önemli özelliği,bence,demagoji yapmadan ve demokratik mekanizmaları ihmal etmeden,halk ve/veya millet iradesinin tecelli etmesine yol açabilmesiydi...Diğer yandan,kolayca diktaya dönüşebilecek militarist eğilimlerin başındaki biri olarak,cumhuriyet ve demokrasinin gücüne , geleceğine inancını bir disiplin olarak tesis edebilmesiydi...O nedenledir ki,kurduğu cumhuriyetin başına güvenle silahlı kuvvetlerini koymuş ama onu dünyadaki orduların demokrasiye en bağlısı olarak motive etmişti...
İlerigörüşlülüğünün seçkinliği ve yüksekliği,kendi milletinin çocuklarına armağan ettiği 23 Nisan'la dünya barışına olan inancıyla ispatlanıyordu...Dünyanın bugününe baktığımızda,onun öngörüsünün gücü de anlaşılır...
Ne yazık ki,onun paha biçilemez eserine,düşüncesine,inancına kör bakanlar da yine bizdendirler...
Zaten yüksek şeyleri anlamak,kavramak her zaman kolay değildir...
Ve zaman,onu haklı çıkarıp duruyor...
Sayın saba35,bu vesileyle size de teşekkürü bir borç biliyoruz...
Saygılarımla...
AttilaYekta tarafından 9/18/2007 8:38:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
Atatürk bu topraklarda kafaların özgürleşmesini hedeflerdi diye düşünüyorum, inanıyorum..Bu hiç olmadı maalesef..Bu o kadar açık ki, dünya görüşleri birbirine en ters ,kutuplar kadar aykırı insanlar Atatürkü paylaşamıyor, herkesin kendince bir Atatürkü var yani.. Dindarlar-ateistler, milliyetçiler-kozmopolitler,sağcılar-solcular; herkes Atatürkçü.. Traji komik değil mi sizce de?
Yukarıdaki arkadaşın haklı olarak utanç duyduğu AB macerasını bile Atatürk üzerinden yürütüyor taraftarları da karşıtları da...Pes yani...
Sizin yazınızı ve Atatürkünüzü onaylıyorum samimiyetle...Tebrikler
merhaba...çok güzel ve eğitici bir yazı okudum...geçen ay ailece Ankara'da okuyan oğlumuzun yanına gittiğimizde yine ailece Anıt-kabir'i ziyaret edip,ATA'mıza olan minnet borcumuz ve sevgimizin bir nişânesi olarak ziyaretçi defterine TRT ÇOCUK KOROSU'nun okuduğu, Devlet Bakanlığı Mansiyon ödüllü" BENİM YÜCE MİLLETİM" adlı şarkımın bir dörtlüğünü yazıp, sevgili Ata'mıza ithâf ettiğimi belirttim gururla...Ve yine Anıt-kabir içinde açılan Çanakkale köşesini ibretle ve tüylerim diken diken izledim...duvardaki resimlerde Çanakkale Savaşı ve o günlerin izlerini duvardaki çizilen ve her biri canlıymış gibi insnın yüreğini titreten o muazzam görüntülleri görüp de heyecanlanmayacak bir insan tasavvur edemiyorum..ve yine bir başka bölümde sizin dediğiniz KARA FATMA'lar ve daha bir çok vatansever dava arkadaşının resimleri vardı Ata'mızn...başöğretmen ATATÜRK'ten günümüz öğretmenlerinin çok ders alması gerekiyor ve tarihte kim olursa olsun bir çivi bile çakmış ve iz bırakmış tüm atalarımızı, karharaman Mehmetçikler'imizi yürekten kutluyor ve hepsini saygı ve minnetle, rahmetle anıyoruz...güzel yazınızı da yürekten kutlarım...saygılarımla...
Bir röportajda,Birleşmiş milletlere üye olmayı düşünüyor musunuz? Diye sorulduğunda” Şartlarımızı koyarız,kabullerine bağlı,biz müracaat etmeyiz üye olmak için,davet gelirse düşünürüz”demiştir ve bunun üzerine,BM Yasası değiştirilmiştir ve üyeliğe davet edilen ilk ülke T.C olmuştur.
ahh atam kalkta bizi düşürdükleri duruma bir bak
yüreğine sağlık
sevgilerimle
çok anlamlıydı çoook
Bir röportajda,Birleşmiş milletlere üye olmayı düşünüyor musunuz? Diye sorulduğunda” Şartlarımızı koyarız,kabullerine bağlı,biz müracaat etmeyiz üye olmak için,davet gelirse düşünürüz”demiştir ve bunun üzerine,BM Yasası değiştirilmiştir ve üyeliğe davet edilen ilk ülke T.C olmuştur.
kusura bakma arkadaş sondan başlıyorum, daha önce hiç duymamıştım ve şaşkınlıktan ve heyecandan coştum doğrusu. Atatürk'ün birleşmiş milletlere koyduğu tavıra bakın bir de avrupa birliğine gireceğiz diye kırk takla atan bir çok değerinden taviz vermeye çalışan bu günün siyasetçilerine bakın. Bu konuda sadece dikkat çekmek istediğim bu iki tezattır. Öğretmenlik ve Atatürk konusuna gelince geleceğin gençlerini öğretmenlere, yurdun geleceğini ve bölünmez bütünlüğünün bekçiliğini gençlere emanet ederek en büyük görevi aslında öğretmenlere yüklemiş olmaktadır. Çünkü kim olursa olsun hangi konumda olursa olsun herkes bir çok öğretmenin ellerinde yoğrulmaktadır. Her öğretmen Atatürk'ün bir devamı olarak görevlerini yapmalı ve çocuklarımıza vatan sevgisini, dürüstlüğü ve gururu anlatmalı beyinlerine işlemelidir. Yeni öğretim döneminde tüm öğretmenlere başarı ve sabır diliyorum. saygılar.
Onun içindir ki Atatürk,25 Temmuz 1924 günü Öğretmenler Birliği kongresinde, öğretmenler,yeni nesil sizin eseriniz olacaktır” diyerek öğretmene en büyük,en şerefli görevi vermiştir.
TEBRİK EDERİM DE,NE YAZIK Kİ BU ATATÜRKÇÜ NESİ,GİTTİKÇE AZALIYOR ONA ÜZÜLÜYORUM.(mesaja bak.)
içinde bulunduğumuz hafta ilköğretim haftası. okulların yeniden açılmasıyla birlikte eğitim, öğretim, öğretmen ve öğrenciye ilişkin bir yığın konu gündeme gelmeye başladı.
öğretmen denilince, elbette, akla büyük ATATÜRK geliyor.
anımsattıklarıyla güzel bir yazı olmuş...
bu vesileyle tüm öğretmen ve öğrencilerimizin ilköğretim haftasını kutlar, başarılı bir eğitim-öretim yılı geçirmelerini dilerim.
Atamızın Başöğretmenliğini.....
kara tahtanın başında Türk alfabesini öğretirken onu hayranlıkla sevgiyle saygıyla ve öğrenme aşkıyla izleyen çocuklardan biri olmak isterdim...
gerçekten bu dünyaya gelmiş geçmiş en büyük komutan devlet adamı, siyasetçi ve ilim sahibi bir insan olmasının ötesinde, bir ulusu tek yürek halinde iman ve hürriyet aşkıyla bir arada tutarak Kurtuluş destanımızı yazdırdı...
bu gün tenkit etmeye ve kazımaya meraklı oldukları Türk haysiyetimizi onurumuzu başka kime borçluyuz?
onu tenkit edenler ve ismini resmini inkilaplarını kazımaya çalışanlar ve pek de dindar olanların Atatürk olmasa ,hristiyan uluslardan dede lerinin olabileceği hiç akıllarına gelmez mi... pek merak ederim...
Aslı'm... çok güzel bir konuyu ele almışsın...eline gönlüne sağlık...
Atatürk'ümüze ve öğretmenlerimize çok şey borçludur bu vatan....
sevgimle...cg