- 1399 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
70 Şiir Sevdalısı Sivas’ta Buluştu
70 Şiir Sevdalısı Sivas’ta Buluştu
2. Geleneksel Şiir Şöleni’nde Şairler Sivas’ta Buluştu
İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ve Sivas Yazarlar ve Şairler Derneği (Siyşad) Tarafından Bu Yıl 2.’si Düzenlenen "Bir Bulut Bin Damla" İsimli Geleneksel Şiir Şöleni Atatürk Kültür Merkezi’nde Yapıldı. Şölene Sivas Başta Olmak Üzere Değişik İllerden 70 Şair ve Yazar Katıldı.
İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ve Sivas Yazarlar ve Şairler Derneği (SİYŞAD) tarafından bu yıl 2.’si düzenlenen "Bir bulut bin damla" isimli Geleneksel Şiir Şöleni Atatürk Kültür Merkezi’nde yapıldı. Şölene Sivas başta olmak üzere değişik illerden 70 şair ve yazar katıldı. Sivas İl Kültür ve Turizm Müdürü Kadir Pürlü, aşıklar diyarı Sivas’ın böyle bir etkinliğe ev sahipliği yapmasının mutluluğunu yaşadıklarını söyledi. Konuşmaların ardından ilk şiir olarak İl Kültür ve Turim Müdürü Kadir Pürlü eşinin adına yazdığı şiiri okudu. ikinci olarak Sivas Yazarlar ve Şairler Derneği SİYŞAD başkanı Sabiha Serinde bir şiir okudu. Şairler yazmış oldukları eserlerini seslendirdiler. Türk Halk Müziği(Ahmet DÖKMETAŞ saz ekibi ile ses sanatçıları Zihni TARHAN, Halil İbrahim DUMLU, Rabia Ece AYDOĞDU, Çiğdem COŞKUN) proğrama renk kattılar. programda Vali Ali Kolat’ın eşi İlksen Kolat, Sivas Tugay Komutanı Tuğgeneral Muammer Bayram’ın eşi Naciye Bayram, Sivas İl Kültür ve Turizm Müdürü Kadir Pürlü, Yozgat Kültür ve Turizm Müdürü Bahri Akbulut, ünlü halk ozanı Aşık Veysel Şatıroğlu oğlu Ahmet Şatıroğlu,Bahri Şatıroğlu ve akrabaları. Aşık Sefil Selimi (Ahmet Günbulut) kızı Kadriye Görile ve akrabaları, Aşık Talibi Coşkun torunu Hasan Coşkun ve şiirseverler katıldı.
İkinci gün Hafik Belediyesi tesislerinde Hafik gölü kenarında sabah kahvaltısı ve müzik eşliğinde gölde sandal gezisi (Hafik Kaymakamı İlyas Memiş ve Hafik Belediye Başkanı Dr.Zeki AYDIN desteği ile) Yemeğe Hafik Belediye Başkanı Uzman Dr.Zeki AYDIN katılarak şairlerle beraber olmanın mutluğunu belitmiştir.
Sivas şehir merkezine döndükten sonra Kongre Müzesi, Buruciye Medresesi, Çifte minare ve şehir gezisi YEŞİL KONAK bahçesinde, havuz kenarında Türk Sanat Müziği canlı müzik ile öğle yemeği sonrasında şehir gezisi ve şairlerin mutlu bir şekilde vedalaşarak yola çıktılar. Bizde Adana ekibi olarak çok teşekkürlerimizi bildiriyoruz.
Değişik illerden katılan şair ve Yazarla Sivas’tan katılan şairler Abdullah MISIRLIOĞLU, Ahmet DÖKMETAŞ, Aydın YILMAZ, Bahri KARA, Bekir ALİM, Çiğdem COŞKUN, Fatma HİZMETLİ, Fatma PINARBAŞI, Fazıl ŞEN, Fikri PINARLI, Gülistan Tüfekçi Başaran, Halil İbrahim DUMLU, M.Şakir KARATAŞ, Metin HANLIOĞLU, Muammer YALÇIN, Murat KARABABA, Mustafa ALTINAY , Mustafa BOYRAZ, Nevin KILIÇ, Ömer TOMBUL, Sabiha SERIN, Salih Sebahattin KARADAĞ, Sebahattin ERBIYIK, Şükrü TOPRAK, Zekeriya DUMAN, Zeki KARASU, Zeki TOMBUL, Zihni TARHAN, Zihni TAŞTAN, Adana’dan katılanlar Münevver DÜVER, Mansur EKMEKCİ, Baki YILDIRIM, Ayşe Esin Aydın. Ankaradan katılanlar Ahmet ŞAHİNOĞLU, Feyzullah SEÇKİN, İbrahim İMER, İhsan ŞOLA, İsmail TUNÇ, Nihal UZUN, Pehlivan UZUN, Rabia DEVECİ , Aydın’dan katılan Sacide YAYLAZ, Kerim ÖZBEKLER, Gaziantepten Ahmet AYAZ, Yozgat’tan Ahmet SARGIN, Osman YÜKSEL, Salim GÜLBAHÇE, Kayseri’den Deniz Dengiz ŞİMŞEK, Ömer TURAL, Süleyman KARACABEY, /İzmir’den Coşkun MUTLU, Şerife ÇINAR, Giresun’dan Yavuz KAYACIK, Mesut KAYMAKCI, Derya Tosun YILMAZ, Antalya’dan Ali İRŞİ, Kocaeli’den Mete DAYI, Kahramanmaraş’tan Mahir BAŞPINAR, İstanbul’dan Mihriban EREN, Rabia Ece AYDOĞDU, Salih AYDOĞDU, Amasya’dan Mustafa AYVALI, Bursa’dan Süreyya KAYA ve diğerleri.
Haber: Münevver DÜVER
YORUMLAR
Bir başkadır benim memleketim...Kalemlerinize sağlık.
Sizin gibi Kendini Edebiyata adamış Gönül dostlarımızı yanımızda görmek bizleri mutlu etti Münevver hocam Yazan yüreginiz dert görmesin
Selam ve saygılar gönderiyorum
Mihrican
Edebiyat ve şiir adına ellerinize kaleminize ve yüreğinize sağlık,
sivas yiğidolarına yakışır şekilde bir davranış sizleri candan kutluyorum, ve sonsuz saygılar sunuyorum.
Mihrican
Teşekkürler; Münevver Düver... Sağolasın.
İyi ve örnek bir haber hazırladın.
Başkan, Sabiha Serin ve Yönetim Kurulunu tebrik ederim.
Size ve Adı geçen her güzel gönüllüye, Selâmlar olsun...
Kadir Yeter. 06.7.2010- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=60693
70 Şiir Sevdalısı Sivas’ta Buluştu
Münevver DÜVER | Münevver DÜVER