- 2537 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Güzel Yürekli İnsanlar
Sevgili Dostlarım;
İnsan bir damla sudan meydana gelmiştir. Meyillendirildiği her yere (her yöne) akar. Çünkü Allah yarattığı her kulunu ilgi ve merak üzere yaratıp var etiğinden olacak ki, her kulun bunları yerine getirmeleri için onlara arzu, istek, hırs, heves vererek ilgilenip merak ettikleri şeyin peşine düşmelerini sağlayarak yaşamalarını sağlamıştır.
Yaşanılan hayatın bu günkü devamlılığını bu şekilde sağlarken aynı zamanda da insanların yaşadıkları hayat içinde birbirleriyle denenip sınanarak olgunluk kazanmaları da bu oluşuma bağlı olarak sağlanacak olmasından dolayı insanlar yönlendirildiği her yere, her yöne kolayca akmaktadırlar.
Bu rastgele akışı önleyecek olan ise, akıl, bilgi, irade ve idraktir. İnsanı güçlü kılan bu dörtlünün birlikteliğidir. İnsanoğlu bu güçlü birlikteliği her zaman sağlayacak güçte değildir. Çünkü insanoğlu bu vasıfların cüzisine (en azına) sahip olduğundan her zaman zaaf içindedir. Zaafından dolayı da güçsüzlük içinde yaşar.
Bu zaafına bağlı yaşarken de her zaman hata yapma özelliğine sahiptir. O nedenle de insan ne kadar akıllı, bilgili, idrak ve irade gücüne sahip olursa olsun her zaman yanılıp aldanarak hata yapabilir.
Ancak yaptığı ilk hata kusur sayılsa da ondan sonraki yapılan her hata kusur değil, aptallık sayılır. O nedenle de ilk yaptığımız hatalardan ders alarak yaşamak ve ondan sonrakileri yapmamak bizler için büyük bir ders, büyük bir kazanım olacaktır.
Yaşadığımız bu hayat içindeki tüm olumsuzluklardan edindiğimiz her tecrübe bizler için birer koruyucu çember oluşturacağından bizleri çağımızın en büyük hastalığı olan stresten de kurtarıp sağlık, sıhhat, afiyet ve mutluluk içinde yaşamamızı sağlayacaktır.
Yaşadığınız hayatta ne kadar az hata yapıp çok tecrübe kazanırsak bir o kadar da sağlık içinde huzur bulup mutlu yaşarız.
Hepinizin sağlık içinde mutlu yaşamanız dileğiyle selam, sevgi ve saygılar sunarım.
05.07.2010
Cahit KARAÇ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.