- 450 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
METİN 2 Çılgınlığı Farmville`i Geçti
Son günlerde İnternet dünyasında çığ gibi büyüyen ve hem maddi hem manevi kişiyi zarara uğratan oyunlar almış başını gidiyor.
Bunlara dur demenin ve bazı önlemler almanın zamanının geldiğini düşünüyorum. Sadece çocukları değil büyükleri de esir alan bu zarar verici oyunlar ruhen ve madden kişileri esir almış durumda. Geçen yazımda Farmville çılgınlığından bahsetmiştim. Şimdi ise sizlere ondan bile daha zararlı olan Metin2 oyununun ve onun ne denli zararlara ve hatta cinayetlere yol açan bir oyun olduğun n bilgisini vermeye çalışacağım.
‘’Metin 2’’ oyunu ilk olarak Çin’de ortaya çıkan ve son dönemlerde Türkiye’de ve KKTC’de giderek yaygınlaşan çocukları bilgisayar bağımlısı yapmakla kalmayıp, oyunda kullanılan silahları satın almak için yüklü miktarda para harcatan, Çocuklara para kazanma ve sürekli başarı elde etme hırsı kazandıran bir oyundur.
Bu oyunda, oyuncular arasında oluşan pazar, bilgisayar karakterlerinin oyunun çok yaygın olduğu yabancı ülkelerde 10 bin dolara kadar yükselen fiyatlarla satılmasına yol açıyor. Oyuna bağlılık öyle bir hal almış ki uğrunda cinayet bile işlenmiş! Çin’de bir oyuncu, oyunda çok değerli olan kılıcı çaldığı gerekçesiyle bir başka oyuncuyu öldürmüş. Çinli oyuncu cinayet suçundan idama mahkum edilmiş. Bu nedenle Çin hükümeti, üç saatten fazla bilgisayar başında kalmayı yasakladı. Özellikle okul çağındaki çocuklar arasında hızla yayılan bir internet oyunu olan Metin2, Erzurum’da 13 yaşında bir çocuğun vahşice öldürülmesiyle dikkatleri üzerine çekti. İşte oyunun çocukları ve hatta büyükleri tehdit eden gizli tehlikeleri...
1 - Her gün 4 saat ve üzeri kalındığında %20 göz kanseri olma oranı .
2 - Her gün oynandığında % 90 tiryaki olma durumu
3 - Her gün 2 saat ve üzeri oynandığında psikolojik gerileme .
4. Oyuncular arasında oluşan Pazar dolayısıyla, bilgisayar karakterlerinin yüksek fiyatlarla satılması nedeni ile maddi zarara uğrama
5 - Derslerden ihmal . Tabi sonucunda notlarda düşer
6 - Çevredeki insanlardan kopma , uzaklaşma .
İnternet üzerinden oynana tüm zarar verici oyunları pek tabi ki buradan sizlere yazmam mümkün değil. Ama bir genelleme üzerinden yola çıkarak bazı mesajlar vermek istedim.
marım bu yazımı okuyunca hem bu oyunu ve bu tür oyunları oynayan kişiler hem de oynamaya yeni başlayanlar için bir örnek oluşturur ve çok geç olmadan her şeyin aşırısının zarar olduğunun bilincinde olarak oyun oynama yoluna giderler…
Sevgi ışığınız hiç sönmesin….
Songül KANTARCIOĞLU
KAYNAK: KIBRIS POSTASI
YORUMLAR
Bu yazıyı okuyn ebeveynlerin düşünmeleri gerektiği kanısındayım.Çocuklarının sağlıkları çok önemli.Metin midir her ne haltsa onu duyuyorum hep çevremden.Keza Farmville ayrı bi çılgınlık.Millet çiftçi olmuş çıkmış.
Bilgisayarlar maalesef radyasyon yayıyorlar.Şu an bu satırları yazarken bile radyasyona maruz kalıyorum.Ya peki çocuklarımız ne olacak.Uzak tutmalı bilgisayarlardan.Bilakis bu bağımlılık yapan oyunlardan.
Çok önemli bir konu idi.Dile getirdiğiniz için teşekkürler.Sevgiyle kalın.
ERen