- 916 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Söyleyebilmek
Yaşadığımız zaman yelpazemizde hatırlamaya, yüreğimizde, aklımızda tutmaya değer olup olmayanla erişkinliğimizde bile hatırladığımız, hatırlayamadığımız ancak olmasını istediğimiz bir sevgili özlemi hep vardır içimizde…
Sevmeye dair anlayışımız bilinç düzeyimizle gelişen seçiciliğimize rağmen içimizden söküp atamadığımız başlıca meziyetimizdir. Sevmeyi ve sevilmeyi yürekten algılamamıza rağmen çok zaman ellerimiz yüreğimizi yazmıyor. Çırılçıplak gerçeğimizde mantığımız toplumsal anlayış alışkanlığından dolayı dilin gerçeği söylemesine mani oluyor. Dağ başında kaval dışında bir enstrümanla tanışmayan çobana büyük orkestrayla beşinci senfoniyi dinletmek gibi bir garip duruyor dilin söylememesi.
Çok istediğimiz bir şey için ne kadar çırpınsak olmayacaksa olmadığını yâda olacaksa bir şekilde olacak anlayışımıdır bizi özlediğimize koşmaktan alıkoyan. Ruhumuzu okşayan yeryüzü müziği boşluklardan, gediklerden doğuyorsa, insan müziği de saz, gitar, keman ve diğerlerinden dinleniyorsa, mavi gök, lacivert deniz ile yüreğimizin müziğini buketteki kırmızı gül gibi sunalım sevgilimize. Hiç bir şey için geç değildir. Yeter ki yüreğimizdeki ve gerçeğimizdeki sevgiyi sevgiliye dilimizle söyleyebilelim.
Bedri Demirpençe
YORUMLAR
"Söyleyebilsek" Keşke dilimizden çıkan her sözcük sevgi üzerine olsa... Sevgilimize, eşimize, çocuğumuza, annemize, babamıza, komşumuza, dostumuza...
Keşke hep sevgi sözcükleri söyleyebilsek... Hiç bir zaman geç kalmış sayılmayız...
Sevgi ve saygı ile
Bedri Demirpençe
Kendinden emin her insan kendine yapıldığına inandığı her haksızlığa rağman gerçek yüreğinde sevgiyi unutmaması bir insanın en ulvi durusu olmalıdır.
Bu anlamda dediginiz cok önemlidir.
"HİÇ BİR ZAMAN GEÇ KALMIŞ SAYILMAYIZ"
Saygılarımla
karşılıklı konuşabilmek ve en önemlisi yüreğin sesini dinleyebilmek..
ve içten gelen o sevgiyi aynen iletebilmeyi bilmek..
duyguları paylaşabilmek..
ve geç olmadan ...
bazen duygular bile az kalır..güçlü sevdaların yanında..
harika bir yazı okudum..yine şiirsel ve hissedilerek yazılmış..
kutluyorum..sevgilerimle..
Bedri Demirpençe
Saygılarımla
dünyanın en güzel senfonisi , fırtınada ormandan ağaçların çıkardığı ses , azgın dalgaların kayaya vuruşunun çıkardığı ses ve yağmur damlalarının cama vuruşunun çıkardığı sesten oluşan fon müziğinin önünde yürekten gelen sevgisini tüm gücüyle sevdiğine söyleyen bireyin sesinden oluşandır bence .
Yağmurda sevdalımla deniz kenarında dalgaların sesini dinlemeyi nasılda özledim bu yazınız bana bu duyguları yaşattı sağol Saygın Dostum Yüreğine ve eline sağlık
Bedri Demirpençe
Senfoni algılamasını ne özgün özetlemişsiniz. Müteşekkirim bu katkınıza…
Yağmur, deniz, dalgaların sesi, özlemek ve duygularınızın satır başlıkları ifadesinde ayrıcalıklı dingin bir ruh halinizin dile getirilişidir. Düşününüzün gerçekleşmesini diliyorum.
Saygılarımla
İnanılmaz güzellikte bir yazıydı. Çok teşekkürler Saygı ve selamlarımla...
Bedri Demirpençe
Yazının içeriğini iyi bulmanıza sevindim.
Saygılarımla
Kelimelerin kifayetsiz kaldığı duygular da vardır.
Paylaşım için teşekkürler, saygı öncelikli sevgiler.
Bedri Demirpençe
Bu anlamda tespitiniz doğru…
Saygılarımla