- 2376 Okunma
- 9 Yorum
- 1 Beğeni
KADIN OLMAK ZOR
Bize evleneceksiniz dediler ,evlendik.Gelinlikle gideceksin kefenle çıkacaksın dediler,başımızı öne eğdik.Sevmezsin,aşık olmasın dediler,kalbimizi kitledik.Çocuk dediler,doğurduk.Aldatıldık erkektir yapar dediler,sustuk.Konuşma dediler,konuşmadık.Hep sustuk ,sustuk.Çığ gibi büyüyen acıları içimize attık.Çığlık attık,sesimizi kendimizden başkasına duyuramadık.Erkekler bize rollerimizi verdiler ,biz oynadık.Boşrolümüzü yani kendi hayatımızı oynuyamadık.Bu dünyada anladığım tek şey kadın olmak zor.
YORUMLAR
ACI VE GERÇEK BİR DRAM.
"KADIN OLMAK ZOR" EVET HAKLISIN....
AMA "NERDE VE NASIL BİR KADIN"?
DOĞUSU VAR, BATISI VAR...
KÖYLÜSÜ VAR KENTLİSİ VAR...
BU BÖYLE ÖRNEKLERLE UZAR GİDER.
KADIN OLMAKTAN ZİYADE, "HAYAT DENEN SAHNEDE, SAHİCİ İNSAN OLMAK ZOR".
YÜREĞİNE SAĞLIK ARKADAŞ.
DUYGULU VE DUYARLI YÜREĞİNDEKİ İLHAM DAİM OLSUN.
gerçeketen kadın olmak zor..lakin kadının bu drumlara gelmesi de yine kadının elindeki bişey değil mi..kadın isterse erkeği emrine de sokar..
gülay3333
eski zamanda kadın olmak sadece değişmeyen bir zevkin değişebilir bir unsuru olmak demekti ancak günümüzde kadınlığın zor olduğunu iddia etmek erkeklere hakaret olacaktır. ayrıca kadının cinsel bir rolü olmasaydı kanımca erkekler kadın cinsini yeryüzünden kısa zamanda silerdi.
gülay3333
Kisa ama etkili bir yaziydi.
Ailelerin rolü cok büyük.Insan anlamiyor da dünyaya getirdigi cocuklarini sanki bastan savar gibi
evlendirisine.Sonra da iste evlendin dogur cocugunu terslikler olunca erkektir otur sabret düzelir sen cek kaderindir...
Ama alip da o esi o damati konusmak yok neden diye sormak yok neymis namusuymus.
Namus evlilikmis deger ve huzur yoksa evlilik erimekmis.
Baktin gördün cocugun huzursuzsa ve sen ona hala dayanmayi öneriyorsan söz bitiyor.Onun icin Ailenin insanin arkasinda durmasi gerekiyor özellikle kiz evladinin.
Devletten de yardim yok ayne mesele.Sosyal hak yok kendi geliri de yoksa el mahkum evet.
Cok zor haklisiniz.Allah yardimcisi olsun zorda olan her kadinin.
Kadin olmak güzel erkek olmakta güzeldir herhalde ama insan olmadiktan sonra kadina gün yüzü göstermedikten sonra
bostur bu kisinin erkekligi.
Kisa ama cok derin bir konu.
Yüreginize saglik
Sevgilerimle
Bu cümleleri bir kadının okuduğunu varsayarsak,ilk kelimesi '' hay ağızını öpeyim'' olur herhalde.Bir bay olarak üzülerek katılıyorum bu cümlelerin tamamına.Kadın olmak zor,Türkiye'de kadın olmak daha da zor.rejimci islam ülkelerin de durum daha da vahim.Keşke elden bir şey gelse.Ama değişmiyor kafalar.Kadına değer veren kesim sayısı keşke yüksek olabilse...Sevgi ve saygılarımla.ERen
gülay3333
Sevgi ve saygılarımla .Gülay