SİGARA, NARGİLE, PİPO! YA PURO?
Geçen gün elektronik postalarıma bakıyordum sabah mahmurluğu içinde birden bir yazı dikkatimi çekti. Okudum, bir daha okudum, bir daha okudum yazıyı. Gün boyu işin yoğunluğu içinde unuttum yazıyı. Ancak eve dönerken gene yazıya takıldım, düşünerek eve geldim. Tekrar yazıyı okudum. Şimdi sizin okuduğunuz gibi!
SİGARA, NARGİLE , PİPO
Sigara, sokak kadını gibidir. Sebepleri:
Her köşe başında bulabilirsiniz. Genellikle keyif için değil, ihtiyaçtan veya bağımlılıktan içilir. İçtikten sonra izmariti atar gidersiniz. Kimse arkasına bakmaz. Her sigarayı sadece bir kere içebilirsiniz. Yerlileri ucuz, yabancıları pahalıdır. Yabancılarının daha güzel olduğu söylenir. Ama arkadaş ısmarladıysa yerli yabancı fark etmez. Tek içimlik olduğu için her nefes önemlidir. İçinize çekmediğiniz durumlarda bile kendi kendine yanıp biter. Ulan ben bundan bir şey anlamadım paraya yazık oldu dersiniz. Sonra bir tane daha yakarsınız.
Nargile, genelev kadını gibidir. Sebepleri:
Sokak ortasında içilmez, belirli mekânları vardır. Mekân ne kadar iyi ise çeşit o kadar çoktur. Mekâna girer oturursunuz, nargile ayağınıza gelir. İçtikten sonra alıp götürürler. Sizin zahmet etmenize gerek olmaz. Aynı nargileyi defalarca kullanabilirsiniz. Ancak bir dahaki sefere kadar, (ağızlık değişse bile) başkalarının o nargileyi kullandığını bilmek rahatsızlık verir.
Sigaraya göre içmesi daha uzun sürer. Ama çok abartırsanız mekânın sahibi "hadi kardeşim kalk da yeni müşteri gelsin artık" der gibisinden pis, pis bakar. Acemiler için ilk seferi kafa döndürücüdür. Adamı fena çarpar.
Pipo ev kadını gibidir. Sebepleri:
Sakin kafayla, evde rahat, rahat içilmesi gereklidir. Sokakta veya işyerinde içilen bir şey değildir. Sizden başka kimse o pipoya elleyemez, içemez. Yeni alınan bi pipo öyle hemen pofur, pofur içilmez. Ahşabın açılması, iç bölümün ateşle kavrulması gerekir. En azından 10-15 içimden sonra düzgün bir şekilde yanar hale gelir. O zaman bile keyifli bir içim için 5-6 ay geçmesi gerekir. Pipo her gün, her gün içilen bir şey değildir. Bir kere kullandıktan sonra bir iki gün dinlendirmek gerekir. Her gün içmeye kalkarsanız ağzınızda acı bir tat bırakır. (içerdeki katran+nikotin karışımı kurumadığından)
İçmeden önce hazırlaması uzun sürer. Tütünü düzgün bir şekilde yerleştirmek ve yaktıktan sonra közün düzgün bir şekilde oluşması için tecrübe kazanmak gerekir Her piponun ayrı karakteri vardır. Birinde yaptıklarınız öbüründe işe yaramayabilir. Yaktıktan sonra da çile bitmez. Ateşin sönmemesi için ateş arada bir alınan düzenli nefeslerle devamlı körüklenmelidir. Söndüğü zaman tekrar yakılabilir ancak ağızda nahoş bir tat bırakır. Eğer sönmüşse o gün için içmeyi boş vermeniz ağız tadı açısından daha mantıklı olacaktır.
Sigara veya nargile gibi her nefes içeri çekilmez. Bir ateşe (ateşi canlı tutmak için) bir bana şeklinde içmek gerekir. Duruma göre iki (veya üç) ateşe bir bana da olabilir.
İçip bitirdikten sonra da çile bitmez. Güzelce temizlemeli ve başköşeye kaldırılmalıdır. Yetirince nezaket göstermez, iyice temizlemezseniz, intikamını bir sonraki içiminizi zehir ederek alacaktır.
Tekrar yazıyı okudum şimdi sizin okuduğunuz gibi!
Bir eksik vardı, beynimi meşgul edeni buldum PURO.
Puro ikinci kadın gibidir. Sebepleri:
Her köşede bulunabilir. Aynı sigara gibi ancak sigaradan daha pahalıdır. Kalitesine göre fiyatı akıl almaz değerlere ulaşabilir. Nargile gibi mekâna ihtiyacı yoktur. Ancak sigara gibi her yerde içersen zevk alamazsın tadına varamazsın. Tadına varabilmek için Pipo gibi ev ortamı gibi sakin ortamlarda içilmesinde fayda vardır. Kül tabağına bıraktığında kendi kendine yanmaz söner. Söndüğü zaman uçunu itina ile keserek yakıp yeniden içmeye devam edilir. Bu özelliğinden dolayı tükenen kadar birkaç kez yakılıp içilebilir. Bazı puroların içimi için pipoya verildiği kadar emek ve zaman verilir . Ancak bitti mi tekrar içme şansın yoktur, ne kadar kaliteli olursa olsun bir kez içilir…
E. Funda DENİZ
14.01.2009
GÖRÜŞLER
Ada
Erkek egemen toplumlarda kadına farklı bakışlar olsa da, öncelikle kadın erkeklerle eşit ve onlardan da kutsal sayılacak yeteneklerle donanımlıdırlar.
Kadının toplumumuzda hala hak ettiği yere gelemeyen ve gelmemelerinde katkısı olan tüm minik beyinli erkekleri de ne acıdır ki kadın yetiştiriyor.
İnsan olmak adına omuz omuza eşit ve birbirlerine saygılı birbirlerini yermeyecek nesnelerle mukayese etmeyecek bir kadınlı erkekli dünyada yaşamak umuduyla… 15.01.2009 08:02
P Y G M A L İ O N
Saygın Funda Abla, Size saygımdan dolayı okudum haliyle. Elinize sağlık diyemeyeceğim. Bu kötü bakışların olduğunu bilsek de güncellemenin doğru olmadığını düşünüyorum. 15.01.2009 08:12
e. funda deniz
Sevgili Pygmalion
Bazı gerçekleri güncelemekte yarar olduğunu düşünüyorum . Çünkü bu toplumuzda kanayan bir yara ancak nedense hazsıraltı edilmeye devam ediliyor . Bu yazıyı ilk okuyan arkadaşımdan gelen eleştri çok hoşuma gitti " Neden bu yazıyı erkeklere uyarlamadın" Nasıl uyarlanabilirdi ki? Erkek egemen toplumuzda ki en büyük tabuları yıkmam demek olacaktı ki o tepkiyi kaldırmam bu yazıya verdiğiniz tepkiyi kabulenmeden çok daha zor olacaktı .
Saygın dostum
Sizin gibi düşünen beyleri yetiştiren (rahmetle anarım)ANALAR oldukça toplumdan umudum yok olmayacaktır. Genç bayan arkadaşlardan tek isteğim vardır kadın ve erkek eşit olduğunu cinsiyet ayrımının yanlış bir eylem olduğunu öğreterek çocuklarını yetiştirmeleridir.
15.01.2009 19:50
G A L A T E A
Sevgili Funda Abla,
Buna yorum yapıp yapmamakta oldukça tereddüt ettim.......
Biz bayanlar kendimize bu tanımlamaları yakıştırabiliyorsak,
Hangi erkek egemen toplumu suçlayabiliriz ki?
Hanımlar için ille de bir ad gerekiyorsa - ki bu şart değil-, yukarıdaki benzetmeleri tercih etmeyiz öyle değil mi?
15.01.2009 23:54
e. funda deniz
Tabiki etmeyiz !
Erkekler için olan adları biz nasıl kullanmıyorsak onlarında biz bayanlara takılan bu adları ulu orta kullanmalarını kabul edemeyiz!
ANCAK GÜNDEME GETİRMEDİĞİMİZ SÜRECEDE DEĞİŞEN BİR ŞEY OLMAYACAĞINI HATIRLATIRIM .
TEPKİ GÖSTERTEBİLMEK İÇİN GÜNDEM OLUŞTURULMALIDIR BENİM GÖRÜŞÜMCE.
CİNSİYET AYRIMININ OLMADIĞI EŞİT SAYGIN BİR TOPLUMDA YAŞAMAK UMUDUYLA GÜZEL GÜNLERE DOSTLAR ......
16.01.2009 06:50