- 980 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
SADE VATANDAŞ!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Çocukluğunda annesinin dizinin dibinden hiç ayrılmadı.Oyuncakları olduğu halde oynayamadı!Yasaklanmıştı çünkü!.Uzaktan bakmakla yetinirdi!.Her söylenileni papağan gibi tekrarladı.Hiç itiraz etmedi.Gittikçe pısırık bir yapıya büründü.Özgüvenini bir türlü edinemedi.Elbisesi yırtılmasın diye sokaklarda oynayamadı!Yasaklanmıştı!Anne baskısıyla kişiliğini bir türlü kazanamadı.
Kocaman çocuk olduğu halde;annesinin zoruyla kadınlar hamamına birlikte gittiler.Okuldan kız arkadaşını gördüğünde yerin dibine girdi!Annesinin uysal çocuğu olduğu için içindeki isyanı,bir türlü patlayamadı.Sustu!Hep sustu!..
Büyüdü. Askerliğini yapıp geldi.
Aşık olduğu komşu kızını,annesine utana sıkıla söylediğinde:
- Aşkın yerin dibine batsın!Kürt kızı evime gelin giremez! Tepkisiyle karşılaştı.
Annesinin beğendiği kendi ırkından sevmediği biriyle zorla evlendirildi. Pısırık bir yapısı olduğu için; gerdek gecesinde kediyi bacaklarından ikiye ayırıp,eşine göz dağı veremediğinden;ilk geceden eşinin emir eri oldu.
KPS.imtihanlarında şans yüzüne nasıl güldüyse,devletin itaatkar kadrolu memuru oldu.
Evrak dosyaları arasında ömrünü tüketti.Memurluğu boyunca birkaç klişeleşmiş sözleri,papağan gibi tekrarlayıp durdu:
- Hayhay efendim!Peki müdür bey!.
Yağlı kravatı boynundan hiç çıkmadı.
Eşi ve annesi kızdıklarında; öfkelerini, hep kravattan aldılar.Onu koyun gibi sürüklediler.
Hep sahte gülücüklerle mutsuzluğunu kamufle etti. Dert ortağı bir dost edinemedi.Sadece içsel dünyasında kendi kendisiyle barışık oldu.
Gizli gizli şiirler ve öyküler yazdı. Yazdıkları, sığınabileceği tek liman oldu.Yazdıklarını hiç kimseyle paylaşmak istemedi.
Eşi bir gün yazdıklarını görünce çılgına göndü:
- Aşk mektupları yazarsın,üzerime gül koklarsın,ha! Diye bir ton dayak attı.
Çocukları, büyüdü.Hepsi de Türk-kürt kardeşliğinin anlamsız savaşında şehit oldular!
- Vatan sağ olsun! Demekle yetindi.
Askerlik yaptığı şehirden başka bir yeri göremedi.
Ömründe bir kez olsun tatile gidemedi. Sırtı bir tek elbise gördü.O da damatlık!Başka elbiseye boşuna para gitmemesi için eşinin ve annesinin:
- Hep aynı kiloda kalmak zorundasın! Emrine aynen uydu.
Her canlı gibi o da yaşlandı.
Ölmeden birkaç gün önce kağıt parçasına kısa bir vasiyet yazdı:
“ Şan ve şöhret peşinde koşmadım!Ucuz kahramanlıklar yapmadım!Sade vatandaş olmak için bütün emirlere uydum!Tek dileğim,bir daha dönmemek üzere bu gezegenden gittiğimde;sevenlerim,mezarımın başına ,okumam için roman getirsinler!
Trafiğin yoğun olduğu bir saatte bir arabanın altında ezilip, Allah’ın rahmetine kavuştu!
Ailesi,cenaze masrafı olmasın diye sahip çıkmadı.
Belediye,O’nu kimsesizler mezarlığına defin etti.Mezar taşının ad ve soyadı kısmına sadece:
SADE VATANDAŞ İÇİN EL FATİHA! Yazdılar…
YORUMLAR
şu dünyada sade vatandaş olmaktan güzeli var mı? şöyle bir deneyeyim bakalım şu andan itibaren.
görüyosunuz işte ayhan bey sade vatandaşlığa geçişimi sizin yazınızın altına yazıyorum, ne de olsa aynı çeşmelerden su içtik bir zamanlar değil mi..
sonsuz selamlar.
ayhansarıkaya
Sevgilerimle...
lidya
tabii araştırıp öğrendiniz, dedemin üstünde dört jadarmanın sekiz değnek kırdığını ve yine de konuşturamadığını:)
yani şimdi tam da erbaa kabadayısı olmuşken nasıl birdenbire sade vatandaş olacağım bilmiyorum:) biraz zor ama deneeceğim.
hoşçakalın..
Bu hüzünlü yazı aslında, sade vatandaşın dramından başka yorum yapılacak başka konularda içeriyordu. Tabi kalem zengin olunca kısacık yazıya hepsi birden akmaya başlıyor.
Tebrik ederim Ayhan abi zevkle okutturyorsun kendini.
ayhansarıkaya
SEVGİLERİMLE...
yaşadığımız hayattan pasajlar vardı......sevgili ayhan.....her geçen gün çok büyüyorsun......tebrikler....
ayhansarıkaya
Önemli olan bu yazınızda vermek istediğiniz mesaj ve alınması gereken derslerdir.
Yaşam algılamaları adına çok derinlikli...
Kutlarım.
Saygılarımla
ayhansarıkaya
SEVGİLERİMLE...
Bu yazıyla sade vatandaşı çok güzel anlatmışsın.
İçim acıyarak okudum.
Hayatın acımasızlığı karşısında, çaresiz çırpınışlar...
Sade vatandaşın hayatı bu çırpınışlarda son buluyor her zaman.
Kutluyorum Ayhan Bey, sade vatandaşı yazan sade arkadaşımı...
Saygı ve sevgilerimle...
ayhansarıkaya
SEVGİLERİMLE...
Sade Vatandaş hiç de sade bir vatandaş değil aslında. Saygılarımla..
AYSEL AKSÜMER tarafından 6/30/2010 2:18:36 AM zamanında düzenlenmiştir.
ayhansarıkaya
SEVGİLERİMLE KARDEŞİM!.
Ayhan bey,gerçek hayatta bu anlattığınıza uyan sade vatandaşlar gerçekten var, insan tanıyınca içi acıyor.
Bir ömür, başkalarının direktifleriyle heba olan bir hayat! Çok değişik bir paylaşımdı, tebrikler...
ayhansarıkaya
Saygılarımla...
içimde buruk bir sızı...
yaşam bazen iliklerimize dek susturuyor değil mi...
kesinlikle kutluyorum...
ayhansarıkaya
TEŞEKKÜRLER ARKADAŞIM.
SEVGİLERİMLE...
Yazının hangi bölümüne, hangi cümlesine yorum yapmak lazım? Her bir satır, her bir cümle birbirinden ayrı...birbirinden farklı düşünce yumağı...Söylenecek o kadar çok şey varken suskunluğu seçip baştan okumak bence en doğru olanı...Sade Vatandaş'a hürmeten...Bu yazınız, her yazınızdan farklıydı Ayhan bey...Her yazınız güzel..Bu; Muhteşem di...Saygılarım yüreğinize, kaleminize, size...
ayhansarıkaya
SEVGİLERİMLE...