- 1164 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Disiplin
Öğrenme teorilerini; Nuray Senemoğlu’nun kitap’ından okuyorum.
Emeklime sadece bir yıl kaldı. Yeni ve bilmediğimiz eğitim bilim gelişmelerini öğreniyorum. Olsun, işim bu benim.
Bilmediğimi öğrenmek ayrıca ayıp değil.
Harvard; Çoklu Zeka’yı 1982 yılında bulmadı mı?
Ben de geçikmiş sayılmam!..
Osmanlı döneminde kavram ve kelimelerin kavranarak öğrenimi için ıstıhlat denilen başlıbaşına ders varmış.
Amerikan eğitimbilimciler burdan mülhem kavram haritası, kavram ağı, zihin haritasını geliştirmiş olmasınlar?
Eğer biri yatarsa diğeri uyanır.
Kural budur.
Modern eğitimbilim sanki eskilerden bir AR-GE yapıyor gibi. Neyse.
Konumuz: Disiplin.
Biz de bu konu çok iyi anlaşılmıyor nedense.
"... İstendik davranışların alışkanlık halini alması için yapılan sevk ve idare’ye DİSİPLİN denir."
Ama bu ilke çalışma ister.
Dikkat ister.
Entellektüel birikim ister.
Zahmet ister.
Estetik performans ister.
Tutarlılık ister. Çocuk çok dikkat eder buna.
Disiplin şu değildir:
Bağırarak susturmak.
Hemen ceza vermek.
Dinlememek.
İkna etmemek.
Kalp kırmak.
Yönlendirme için: İstenilen davranışı kazandırmak için, öğretme, öğrenme, anlatma tekniklerinin hepsi isteyenin emrine amadedir.
Bilginin çok ileri gittiği dünya da; artık her öğretmen lider ve biricik öğretmendir.
Çocukların şen cıvıltıları eksik olmasın!
Onlar, tatlı dille, en güzel davranış formasyonlarının en cicilerine layiktir!..
29-06-2010