- 995 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KAYIP MEHMET ' E MEKTUP 6
KAYIP MEHMET ‘E MEKTUP 6
Canım ders çalışmak istemiyor .Canım gitmek istemiyor . (bilgisayar kursu) . Nereye mi? Sahi ya sen nereye gittiğimi bile bilmiyorsun . Üç aydan fazla oldu . Dile kolay . Az çok mutlu oldum . Giderken can damarlarım da biraz kıpırdama olmuştu . Yaşam sinyali gibi bir şey kalbi artık durmaya yüz tutmuş birinde tık tıklar . Sonra sonrası yok . Şok fazla geldi , şok beni aştı (ne şokuysa hiç hatırlamıyorum) . Suskun ve kırgın ayakta duruyorum . Ama denge alt üst olmuş . Hiç bir şey fark ettirmemeye çalışsam da , sanırım bir şeyler hissetmişler . Yine de yardımları yok pot üstüne pot kırıyorlar . İçimin sarsıldığını hissediyorum . Ama artık yıkılacak kırılacak hiç bir şey kalmamış.
Neden mi ? Hiç o güzel kıpırtılı günleri bana anlatmadın dersen . Ne diye anlatacaktım ki . Zaten anlatamazdım ki . Ben bile anlayamadım . Sonra gerçekten zamanım olmadı . Şimdi nasıl mı ? Var şimdi kafa yoracak bir şey kalmadı .
İşyerindeyken genellikle yorumlar yapıyordum .Yorumlar bitti . Nedenleri mazaretleri hiç sevmem . Hayatı matematiğe uygularsak, onlara göre matematiğe uygularsak sonuçlar doğru . Onların matematiğine göre doğru . Bana göre denklemler yanlış .
Öğleden önce bir şiir yazdım . Acılar bana yarıyor . Sen de bu şiiri okusan . Hayır , eleştirmenin adını vermeyeceğim . Derginin adını vermeyeceğim . Yayın danışmanına yollasam . Ne biçim eleştiri yapardı . Elinin ucuyla itmek isterdi . Ama nafile sonuna kadar okurdu . Kötü dese bilir ki içinden bir şeyler isyan edecek .
O gün bir arkadaş sitem etti ‘ Şiir gibi konuşuyorsun anlamıyoruz seni . ‘
Dedim ki ‘Hayatınız da kaç kere şiir gibi konuşan biriyle karşılaşacaksınız sanıyorsunuz ‘
Bana hak verdi . Gülerek .Biliyor musunuz ben neden korkuyorum ? Yazmaya başladım mı sanki yazmak istediğim ayrıntılar hiç bitmeyecek bir şeyleri yazsam , bir şeyler kalacak . Günler asırlar boyu yazsam bile bitmeyecek . Ayrıntılar bir kısmını da anlatsam bir şeyler eksik kalacak . Bu yüzden mi ? Acaba hep boş şeyler yazıyorum .
Ne zaman üzgün ve boş vermiş olsam sana mektup yazıyorum . Bu istek yoğun değil
anlık çoğu zaman vazgeçiyorum . O da hayırsızın teki diyorum . Gerçek bir şiir seven olsaydı hissederdi beni,bulurdu . Bir hayal bir yalan olsam bile bulurdu beni .
Sonra ben şiirlerimi yaktım diyen sesini duyar gibi oluyorum . O zaman da ben içimden ben de kendimi yaktım diyorum .
Artık benden hayır yok . Ne ona ne başkasına . Ne diye kızıyorum ki denklemleri farklı olan insanlara …
SELAMLAR
JALE KESKİNKILIÇ
14-8-1996