Karşılıksız İyilik
Minnoş o gün etfarta dolaşırken bazı sesler duydu.Merak edip sesin geldiği yöne baktı.Bakınca ne görsün.Bir köpek bir kediyi kovalıyordu.Kedi etraftan yardım istiyordu.Ama orası ıssız bir yerdi,etrafta kimsecikler yoktu.Zaten Minnoş da oraya dolaşa dolaşa ulaşmıştı.Köpeği görünce çok korktu.Orada bir yere saklanıp onlar gidinceye kadar beklemeye karar verdi.İçinden "Ben de bir kediyim.Köpek ya bana zarar verirse,hayır hayır o kediye yardım edemem.Bu durumda kendimi düşünmem gerekiyor"dedi.Öte yandan zavallı kedicik köpeğe yakalanmamak için bir oraya bir buraya koşuyordu.Bir zaman sonra kedi ve köpek oradan uzaklaştılar.Minnoş da saklandığı yerden çıkıp evine gitti.Birkaç gün sonra Minnoş yine dolaşmaya çıktı.Biraz yürüdükten sonra arkasından bir köpek koşmaya başladı.Bu köpek birkaç gün önce yardım etmediği kedinin arkasından koşan köpekti.Minnoş çok korktu,koşmaya başladı.Köpek de arkasından koşuyordu.minnoş o sırada yardım etmediği kediyi gördü.Kedi eline bir çubuk aldı ve çubuğu çok uzağa fırlattı.Köpek de çubuğun peşinden koştu.Minnoş köpekten kurtulduğu için çok sevindi.Ancak zor durumdayken kendisinin yardım etmediği bir kedinin ona yardım etmesinden çok utandı.Kediye teşekkür etti ayrıca o günkü davranışından dolayı özür diledi.Minnoş bu olayın sonunda yardıma muhtaç olan herkese yardım etmesi gerektiğini anladı.Sizin de karşılıksız iyilikler yapmanız dileğiyle...