Günbegüngün Notlarım 97/BABAMI ANLATIYORUM...
.....................................
Babanı tanıyabilir miyiz?
--- Adı Ahmet’ti. Şero’lardandı. Annesinin ismi nur, babası xamed(mehmet) idi. Ama bizim köyde ahmedé xamo derlerdi babama. O’nu babasının ismiyle çağırırlardı. Üç kız ve yedi erkek babasıydı. Çiftçiydi. Sabahtan akşama kadar bedeni tarlalarda, bağlarda ya da dağlarda adım atardı. Katardı önüne tozu dumanı, helal ekmek eve getirmek için, bizi kimselere muhtaç etmeden doyurmak için. Doğayla iç içe, insanla muhabbet halindeydi. Babam esmer toprağın resmiydi adeta...
1929 doğumluydu. İki yıl askerlik yapmıştı. Kore gazisiydi ayrıca. Ayrıca Türkçe’yi çat pat askerlikte öğrenmişti. Anadili Kürtçe’ydi. Kürtçe konuştu mu bülbüller gibi şakırdardı. Seyid idi aynı zamanda. Namazında niyazındaydı. Kimseye zararı yoktu. Varsa yoksa emek üstüneydi çabası...
11 aralık 2007’de fani dünyadan, aramızdan ayrıldı. Son nefeslerini Diyarbakır’da verdi...
Babasız büyümek nasıl bir duygu?
--- Sakat bir duygu. Yarım bir yaşam. Eksik bir hayat demek, benim için. Benim için babasızlık, babasız kalmak zor oldu. Üç yıldır bu kahrı, bu diğer canımı yitirmenin derin üzüntüsünü çekiyorum.
Babamı çok severdim, her ne kadar o taş fırın erkeği olup da sevgini az da gösterse de bana. O gözümde devdi. O yanımda kalabalık ordu gibi güçlü duruyordu. Varlığında kendimi çok mu çok mutlu hissediyordum. O bir ağaç gibi yediverendi. O bir ağaç gibi ailesine sımsıkı sarılıydı. O babalığın ne demek olduğunu sözleriyle, tavırlarıyla belli ederdi. O insanlık için onurlu bir duruştu...
Zira en küçük çocuğu bendim. Bana güzel öğütlerde bulunurdu daima. Hep iyiliği tavsiye ederdi. Yumuşak sesiyle, dilime tercüman olurdu babam. Banim babam dünyamın renkli kişiliğiydi. Evimizin direği, annemin göz bebeğiydi...
Ama şimdi havam sisli, ama şimdi gökyüzüm gri tonda, ama şimdi gecelerim büyük yıldızdan yoksun, ama şimdi iki omzum da güçsüz, ama şimdi yürü oğlum kim tutar seni diyen ilham kaynağım yok, ama şimdi babasız bir şarkıdayım, ama şu aralar kendimde değilim. Baba sözcüğü duyar duymaz yüreğim yanar, ağlama tutar beni.. kendime gelmem zaman alır, babam aklıma geldikçe...
baba sen gittin
öksüz ve köksüz kaldı tüm duygularım
tüm kurgularım
yarım kaldı
baba sen gittin
güneş bir daha sımsıcak uğrayamaz oldu sabahlarıma
günlerim çaresizliğe uğramanın zorunluğu yaşadı
yaşadı benliğim sakat yürümeyi
yaşadı yüreğim acı çekmeyi
baba sen gittin
bir daha rahat rahat sokağa çıkıp
özgürce türkümü yakmadım
ve bir daha gülmek
gülümsemek nasip olmadı kalbime içten
içten sarsıldı sen dünyam
babam
......................................................
MehmetSelimÇİÇEK
28 Haziran 2010,,,01.53
Mardin
YORUMLAR
Gözlerim dolu dolu okudum.
Cok ícten.
baba sen gittin
öksüz ve köksüz kaldı tüm duygularım
tüm kurgularım
yarım kaldı
.............
yarim kalmasin
duygularin
köklü bir sevgidir
yüreginde babandan kalan...
yarim kalmasin
kurgularin
asil bir yüreksin
hala babasini ruhunda tasiyan
ve yasatan.....
Yüregine saglik mekani cennet olsun topragi nur olsun.
sonsuz saygimla
meselci
amin...
tüm ölülerimizin mekanı cennet olsun.
teşekkürler serpil dostum...
evet baba
güzel anlatımdı çok güzel dile gelmiş kutlarım
babasızlığı bilenlerdemim
yıllardır sönmedi içimin yangını
yıllardır bitmedi özlemi hasreti dinmedi
sen gittin gideli
hem öksüz hem yrtimim şimdi
ah babam ah be babam
küçücük tüm bırakıp gittiğinde
hiç doymadım ki sana
sarılmadım doyasıya
öpüp koklamadın kızını
sende biliyorum
işte yine gözlerim doldu
gönlüm ağladı babam ağladı
sustum kelimeler konuştusaygımla
Sevgili Mehmet Selim öncelikle baban nur içinde yatsın ve mekanı cennet olsun.. Senin gibi bir evlat yetiştirmiş ne mutlu ona.. Demek ki çok kıymetli bir insanmış. "O yanımda kalabalık ordu gibi güçlü duruyordu" bu sözün bana çok dokundu inan çok duygulandım. Sen çok gençsin keşke biraz daha babanla yaşabilseydin ama er veya geç ölüm mutlak son.. Kaçamıyoruz ki olacaklardan.. Allah annene ve sana uzun ömürler versin. Baban için yazdıkların bu güzel satırları eminim baban hissediyordur.
Nutkum tutuldu sevgili kardeşim ölüm zor.. Saygı ve selamlarımla diyorum sana..
meselci
merhabalar aysel ablam...
çok tşkler... ruhunun güzelliğine saygımla...