- 700 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gaziosmanpaşa Üniversitesi müzik Bölümü Öğrencisi Nesib Doğan ile Röportaj
GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ MÜZİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ NESİB DOĞAN:” ÜNİVERSİTENİN GELİŞİMİ İÇİN TOKATLILAR DIŞARDAN GELEN ÖĞRENCİLERE SEVGİLERİNİ ESİRGEMESİNLER”
SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? hangi okullarda okudunuz bugüne kadar ?
NESİB DOĞAN- 30 kasım 1989 doğumluyum.ilk ve orta öğrenimimi Pazar ilköğretim okulunda,Liseyi Tokat’ta Atatürk Lisesi’nde(Y.D.A) tamamladım.Liseyi bitirdikten hemen sonra Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik bölümü sınavlarına girdim ve ilk senemde kazandım.Bağlama,keman ve piyano enstrumanlarını çalıyorum.Her tür müzik dinlemeyi severim.Futbol oynamak en sevdiğim spor aktivitesidir.
SORU--Neden müzik bölümü ? müziğe yeteneğiniz ne zaman ortaya çıktı? Bu bölümü kazandıktan sonra duygularınız nasıldı ?
NESİB DOĞAN-Müzikle ilgili yeteneğimi ilk keşfeden kişi öz dayım Hasan Basri Gülmez’dir.Kendisi küçük yaşta saz öğrenmiş,daha sonra Almanya’da müzikle ilgili çalışmalar yapmıştır.Korolar ve konserlerde şef olarak çalışmış.Hatta Türkiye’nin ünlü saz üstadları ile çalıp söylemiştir ( Neşet Ertaş,Ali Ekber Çiçek).
Ben ilkokula giderken onun müziğe olan ilgisinden çok etkilenerek bağlama çalmayı öğrenmek istemiştim.Dayım bana yardımcı olmuş ve müzikle ilgilenmem için maddi manevi bütün desteğiyle yardımcı olmuştur.Onun sayesinde kendimi geliştirerek müzik bölümü sınavlarına girmeyi istedim ve istediğimi de aldım.
Kazandıktan sonraki duygularım çok ilginçti; tüm akrabalar,tanışlar ağızdan ağıza beni konuşuyor ve tebriklerini iletiyordu.Bu durum gerçekten hoş bir şey,özellikle dayımın gururlandığını görmek paha biçilemez.
SORU- Ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur veya çalışır ?
NESİB DOĞAN- Babam Ufuk Doğan,Pazar ilçesinde yıllardır esnaf olarak çalışmaktadır.Annem Nesrin Doğan ev hanımı.Ağabeyim de Orrdu da subay olarak çalışmaktadır.
SORU- Arkadaşlık nedir ? Arkadaşını iyi seçen ne kazanır? Siz arkadaşlıkta neye dikkat edersiniz ?
NESİB DOĞAN- Arkadaşlık bence şu an için üniversite ortamında sadece çıkar ilişkisi ve çıkar çatışmasıdır. Üniversiteye başlarken dikkat edilmesi gereken en önemli şeydir arkadaşlık.Çünkü her şehirden hiç bir şekilde tanımadığın insanlar bir anda 4 yıl beraber aynı ortamda bulunacağın insanlar oluverir.İlk başta herkesi tanımak ve sadece gelişen olayları izlemek önemlidir.Daha sonra yavaş yavaş kişileri tanıyarak arkadaşlık kurulabilir.İyi arkadaş çok ender bulunur.Ben ilk girdiğim ve hiç kimseyi tanımadığım ortamda en arka planda dururum ve çevremdekileri izlemeye başlarım,onların hareketlerinden,konuşmalarından,tavırlarından kişilik özelliklerini çıkarırı ve yaklaşımlarımı ona göre yaparım.Bence güvenilir ve sağlam arkadaşlıklar kurabilmek için bu şekilde davranılmalı ve kişi hiç bir ayrıntıyı gözden kaçırmamalıdır.
SORU- Bu bölümden mezun olunca ne yapacaksınız ? Nerede çalışmak istersiniz ?
NESİB DOĞAN- Çalışmak için ilk olarak öğrenci potansiyelinin bol olduğu yerleri değerlendirmeye alacağım.Şu anki amacım okulu en kısa zamanda bitirmek ve KPSS sınavında iyi bir puanla seçeneklerimin önüne dizilmesini sağlamaktır.Aynı zamanda özel okul ve kolejlerle ilgili araştırmalar yapıp gerekli başvuruları yapmayı düşünüyorum.
soru- Gaziosmanpaşa Üniversitesi müzik bölümü gelişimi için neler yapılmalı ?
NESİB DOĞAN-Müzik bölümü için kalıcı ve sağlam kadro kurulmalıdır.Her dönem bu bölüm içerisinde sözleşmeli olarak öğretmenler görev almakta ve çok kısa sürede sözleşmeleri biterek başka üniversitelerde çalışmaya başlamaktadır.Bir dönem çok az öğretmen sayısı varken bir dönem öğretmenler için oda bile yetmemektedir.Öncelikle bu duruma bir kalıcılık getirilmelidir.Müzik Eğitimi. Fakülte. müfredatları,çalışmaları ve yoğunlukları her üniversitede farklılık göstermektedir.Öncelikle müfredatta yer alan yanlışlıklar Müzik bölümü mezunu hocalarımızla birlikte düzeltilmeli ve öğrencilerin görüşleri alınmalıdır.Çünkü bu bölümden mezun olmayan o derslerde ve çalışmalarda yer almayan kişiler bu konu hakkında söz sahibi olmamalıdır.
SORU- Dışarıdan gelen öğrenciler en çok neyden şikayetçi ? Bu öğrencilere halk nasıl davranmalı ?
NESİB DOĞAN- Aileden uzakta okumak benim gözlemlediğim kadarıyla gerçekten çok zor bir durum.Bu durumu en çok önemli kılan şey genelde paradır.Aileden,kendi evinden uzakta okumak demek ardı arkası kesilmeyen ihtiyaçlar demektir.Öğrencilerin en çok şikayet ettiği şey kalacak yer sorunudur.Bu sorun hallolmadan kişi ne okula ne derslere konsantre olabilir.Daha sonra bu durumu arkadaş çevresi , gezilecek yerler,sosyal aktiviteler takip eder.Sanırım Gaziosmanpaşa Üniversitesi sosyal aktiviteler ve gezilecek yerler bakımından diğer üniversitelere oranla bayağı yoksun durumda olan üniversiteler arasında yer alıyor.
Tokat gibi küçük yerlerde kurulan,gelişen üniversiteler o şehirdeki yaşam tarzını,kültürel özelliklerini yavaş yavaş geliştirir ve değiştirir.12 - 13 bin öğrenci potansiyelinin bir şehre kazandıracağı birikim o şehir için çok önemli bir yere sahiptir.Onun için halkın öğrencilere saygı duyması,konuşmalarında daha dikkatli olarak onları şehirden soğutmaması gerekmektedir.Sanırım öğrencilerin saygı konusunda en çok şikayet ettiği şeyin mavi hat minibüsçüleri olduğu kanısındayım.
Üniversite öğrencileri gelecek nesillerin önemli insanlarını içinde barındırır.Kişiler kendilerinde gördükleri şeyleri hayatlarında yaşarlar ve başkalarına öğretirler.Onlara iyiliklerin,saygının,sevginin gösterilmesi demek geleceğin temellerinin sağlam atılması demektir.Bu konuda bende bir Tokatlı olarak tüm Tokat halkının nezaketle yaklaşmasını isterim.
SORU-Müzik bölümü okumak isteyenlere neler tavsiye edersiniz ?
Müzikle her an iç içe olmalarını bol bol müzik dinlemelerini isterim.Bu bölüm için YGS ye çok iyi çalışmak gerekir çünkü bu bölümü kazanmada ciddi bir yere sahiptir YGS.Daha sonra özel yetenek sınavlarına düzenli olarak çalışmak gerekir.Bu bölümü okuyan öğrencilerden mezun olan öğretmenlerden bilgi alınarak araştırmalar yapılmalı ve sınav esnasında kişinin ne ile karşı karşıya kalacağını öğrenmesi önemlidir.Müzik bölümü içerisinde iyi çalışma gerektiren bir bölümdür.
Okulu kazanmak her şey demek değildir.Kazandıktan sonra yapmanız gerekenler çok fazladır.Asla dışardan göründüğü gibi çalıp oynanarak sınıf geçilen ve mezun olunan bir bölüm değildir.Her dönem yoğun bir tempo içerisinde geçer.Hatta bazı dönemler,günler o kadar çabuk geçer ki senenin nasıl bittiğini bile anlamazsınız.Okuldan mezun olan kişi sayısı tahminimce her sene daha da azalmakta ve okulu başarıyla bitirmek zorlaşmaktadır.
Bu bölüme hazırlanan ve okumak isteyen kişilerin bu durumları iyice düşünüp karar vermesi gerekmektedir.
Teşekkür ederim.
[email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.