- 1338 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİR SÖZ VE ETKİSİ
BİR SÖZ VE ETKİSİ
Yirmi yedi yıl bir çok ilçe ve illerde öğretmenlik ve yöneticilik yaptım. Bu zaman içinde çok kişiler ve özellikle öğrencilerimi tanıdım. Hepsinin üzerimde acı, tatlı anıları oluştu. Bazan bunları düşünür geçmişin anılarını tazelerim. geriye baktığımda emekli olalı 25 yıl olmuş. Bu zaman içind de boş durmamış, ticaretle uğraşmışım. Ancak ÖĞRETMENLERİM-OKUL-ÖĞRENCİLERİM hep gözmün önünde capcanlı duruyor. Onlar bir türlü aklımdan çıkmıyor.
Bir gün evimin telefonu çaldı:
-Sayın müdürüm , biz Dumlupınar Lisesi ilk mezunlarından bir grup arkadaşlarla bu cumartesi akşamı bir yerde toplanacağız. birlikte oturup yemek yiyeceğiz. Öğrencilik yıllarımızı konuşacağız. Şimdi herbiri birer iş ve meslek sahibi arkadaşlarla birkikte olacağız.Sizinde ilk müdürümüz ve öğretmenimiz olarak aramızda olmanızdan çok memnun olacağız
-Kızım böyle bir toplantıya beni çağırdığınız için teşekkür ederim. Sağlık durumum elverirse seve seve gelirim.
-Biz sizi evinizden alır toplantı yerine getiririz.
-Buna gerek yok. Ben kendi olanaklarımla gelirim.
-tam sayın öğretmenim . bekliyoruz.
Bu konuşmadan sonra beklenen gün ve saat geldi. Hava soğuk ve yağmurlu. Telefonum çaldı:
-Öğretmenim hava soğuk bşz sizi evinizden alalım.
-Hayır ben kendim arabamla gelirim.
Dediğim gibi, belirtilen yere kardeşim emekli fizik öğretmeni DURMUŞ ŞAHİN’İ de alarak gittim. Öğrencileri onu da çok severlerdi. İkimizi bir arada görünce çok sevindiler.
Eski okul arkadaşları, biz gelmeden zaten konuşup işlerini, çalışmalarını birbirlerine anlatmışlar. O karşılaşmanın heyacanını ve sevincini anlatmaya benim kelimelerim yetmez. Şöyle geriye bir baktım otuz yıl olmuş, bu öğrencileri mezun edeli. Bazılarının şekli değişmemiş, isimlerine ve numaralarına varıncaya kadar hatırladım. Herbiri teker teker kendilerini yeniden tanıtıp yaptıkları işleri ve başarılarını anlattılar.
DOKTURLAR,AVUKATLAR, HER DALDAN MÜHENDİSLER, MÜTAHİTLER, HASTANE SAHİPLERİ, MÜZİSYENLER, EMLAKCILAR, NAKLİYECİLER, İTALAT VE İHRACATCILAR, KISACA HER MESLEKTEN İŞ SAHİPLERİ VARDI.
Toplantının sonuna doğru bir iş sahibi olan öğrencim yanıma kadar gelerek:
-Sayın müdürüm, ben özellikle sizin ellerinizi öpmek istiyorum. Benim okumama ve iş sahibi olmama siz çok yardım ettiniz. Bunu burda özellikle anlatmak istiyorum. Ben bir köyde doğmuşum, köy ilk okulunu bitirmişim. Halivakti iyi olan bir kaç arkadaşım ortaokula yazılmak için şehre geldiler ve okumaya başlamışlardı. Ben köyde kalmıştım. Babamın durumu müsait olmayınca ona da fazla israr edemiyordum. Bir gün şehre geldim. Atatürk heykelini gördüm. Arkasındaki halk evi binasında okul açıldığını duymuştum. Okula geldim. Sizin yanınıza girdim. Durumumu anlattım. Siz bana velin olabilecek bir kişi bulabilirmisiniz dediniz. Ben de köyümüzden bir öğretmenin ismini verdim. Siz hemen öğretmeni çağırdınız. Öğretmen de tanıdığını ve bana veli olabileceğini belirtti. Böylece okula geçte olsa kaydımı yaptırdınız. DERSLERİME ÇOK İYİ ÇALIŞIYORDUM. HER DÖNEM TAKDİR ALIYORDUM. Yine bir takdir döneminde bana bir kitap hediye ettiniz.
-Bu kitabı çok iyi oku, okuduklarını anla ve tatbik et.
-Olur efendim. Okuyacağım ve tatbik edeceğim.
Kipabın adı: SÖZ SÖYLEMEK VE İŞ BAŞARMAK SANATI yazarı: DALE CARNEJİBu kitabı okudum. Çok etkilendim. Tatbik etmeye çalıştım. Bu arda okurken resim öğretmenimiz aracılığı ile bir reklamcının yanında okula gitmediğim zamanlarda çalıştım. Lisyi bitirinceye kadar işleri de öğrenmiştim. Ünüversiteye gidecek durumum yoktu. İş hayatına devam ettim. Bu arada AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİNE kaydımı yaptırdım. Hem iş hayatı hem okul hayatımı birlikte yürüttüm. Şimdi kurduğum iş yerlerimde çalışan 4 kardeşim avar. Hepside ünüversite mezunu, çocuklarımızı rahat okutabiliyoruz. Yanımızda 60 kişiye iş verebiliyoruz. Bu arada size verdiğim sözü hiç unutmadım ve unutmayacağım
’’SÖZ SÖYLEMEK VE İŞ BAŞARMAK.’’ birinci amacım olmuştur.
Bu konuşmasdından öğrencim yerine oturdu.
-Arkadaşlar sizleri böyle sağlıklı ve başarılı birer iş sahibi olarak görmekten bir öğretmeniz olarak çok mutlu oldum.
-ÖMÜR BOYU İŞLERİNİZDE BAŞARILAR, YUVANIZDA SAĞLIK VE MUTLULUKLAR DİLERİM. Diyerek sözlerimi bitirdim.
YORUMLAR
Cok güzel bir aniydi paylastiginiz.
Yardimci olmak bir gence tahsili icin ne kadar büyüklük.
Ögretmenlik meslegi en güzel ve kutsal mesleklerden biri.
Hele bir de bir zamanlar ögrencisi olanlarin basarili meslekler edindiklerini ögrenince bu kimbilir ne güzel ve herkesin tadamayacagi bir mutluluktur.
Yüreginize saglik
Begeniyle okudum
Sonsuz saygimla
mehmetgulsum38
Duyarlığınıza çok teşekkür ederim.
İlginiz beni çok sevindirdi.
Not: Bana göre insan, çevresine faydalı olabildiği ölçüde insandır.