- 1032 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Olgu İnsan
İki tür insan vardır; olgu insan, dolgu insan... İlhan Selçuk hayatında hep "olgu insan" oldu, hiç dolgu olmadı.
Toplumu bir bütün olarak insani ve çağdaş değerlerde ileri taşımak için bilincini ve yüreğini lokomotif yaptı. Sürekli yeni düşünceler üretti ve bu ülkenin insanlarının bilinçlerini aydınlatmak, bileklerini güçlendirmek için çaba sarfetti.
Aydınlık yüreğiyle karanlıkları aydınlatmak için, işkenceleri ve hapisleri göze aldı. Değerlerini her koşulda korudu ve savundu. Çok zor koşullarda bile geri adım atmadı. İlkeliydi. Bunca kuşatmaya, baskıya rağmen ilkelerinden ve düşüncelerinden taviz vermedi.
Türkiye düşünce dünyası bir çınarını kaybetti. Genç kuşakların durumlarına bakınca, İlhan Selçuk gibi düşünce insanlarının bir daha kolay yetişmeyeceklerini düşünüyor ve korkuya kapılıyorum.
Bizim kuşak ondan çok şey öğrendi. Bende onlardan biriyim. Kitaplarını ve yazılarını baş tacı ederek, onun sağlam ve dik duruşunu örnek alarak yetiştik. Düşünce dünyamıza kattığı değerler ve bize öğrettiği erdemler için ona sonsuz teşekkürlerimi sunuyor, anısı önünde saygıyla eğiliyorum.
Ne demiş şair;
"ölüyorum tanrım
bu da oldu işte.
her ölüm erken ölümdür
biliyorum tanrım.
ama, ayrıca, aldığın şu hayat
fena değildir...
üstü kalsın..."
Düşüncelerini ve anısını yaşatacağız.
Mehmet Ali Yazıcı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.