- 2124 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sabonun kırdığı cevizler ve kıskançlık durumları
Sabo abi en son mesajıma cevap yazmadın sevgililer günündeki şiirlerimi kıskandığını hissettim. Kıskançlık azı iyidir ama fazlası bünyeye zarar insanı psikolojik bunalıma sokar. Bana inat 20 Şubatı Bekarlar günü ilan etmişsin. 2 tane sarışın afetin parayla gözünü boyadığın kandırdığın aynı evde yaşamaya başladığın konuşuluyor arkadaşın çıtkırıldım Naciye söyledi. Sana dost tavsiyesi “Kadının biri alâ, ikisi belâdır”. zamanla yaşayınca anlarsın.
Çıtkırıldım Naciye; 1 hafta sonra Sabonun hanımlarla ilişkisindeki bir olayını duymuş.
Sabo Lavcı nın iki Hanımı (Asude, Güllişah) aralarında kıskançlık, geçimsizlik başgösterince, her ikisine de
birbirinden gizli iki mektup vermiş. Verirken de:
-“Sakın bu mektubu diğer hanım gösterme” demiş.
Bir gün hanımları yine tartışmışlar. Sonra da Sabo’yu sıkıştırmışlar.
-“Çabuk söyle, hangimizi daha çok seviyorsun?”
-“Mektubum kimdeyse gönlümün sultanıdır” demiş Sabo “İkinizi de çok seviyorum”.
Hanımları içlerinden “Sabo beni daha çok seviyor” diyerek evin temizlik ve yemek işlerine dönmüşler.
Gel zaman git zaman bir süre sonra mektubu Asude açar Sabo içine şiir yazmıştır.
Bu gece sensiz yattım Asude
sıcaklığını aradım dağda bayırda
Güllüşah ın olmadığı yatakta
Aşkın yatağın, Sevgim yorganın,
Yüreğin yastığın olsun
iyi uyu bir tanem
ASUDE NİN MEKTUBA CEVABI
Her gün sevda çekipte, Gülünmüyor değil mi,
Bir güzelden başkası, sevilmiyor değil mi,
.................................
Sabo abi dostun olarak KISKANÇLIK durumuna yardımım dokunsun diye Ünlü hocalarla bile görüştüm. Bak ne diyorlar iyi dinle azma hele;
Psikiyatr Dr. Kemal Sayar’a insanların zamanla birbirlerini kıskanacağını daha çok özgüven eksikliğinden kaynaklanan bir duygu durumu kişilerin özgüvenlerinde düşme olduğu zaman, kendisini yetersiz hissetmeye başlıyor ve bunun sonucunda elinde olanı kaybetme korkusuna düşüyor.
Prof. Dr. Psikiyatr Nevzat Tarhan, az miktarda kıskançlık duygusunun ilişkide tutkal etkisi yaptığını, hatta arkadaşlıkları bir arada tutmak, ilişki bağlarını güçlendirmek açısından da yararlı olduğunu belirtiyor.
Kıskançlık duygusuyla Sabo nasıl başa çıkar;
Sabo sevdiği insana sevgiyle yaklaştıkça hatunlar ve arkadaşları da ona aynı şekilde yaklaşacak ve belki de kıskançlığı doğuran nedenler ortadan kalkacaktır. İlişkide güven duygusunu zayıflatan en önemli etken açık iletişimin olmamasıdır. arkadaşlıkların, ilişkilerin sorunlarını konuşmamalarından kaynaklanıyor.
* Kıskandığınız insan sizi çok sevdiğini ve sevilecek kadar da güzel bir insan olduğunu unutmayın. der.
Ne afetler ermiş muradına, ne de Sabo çıkmış kerevetine... sonu ****Mutsuz Son****
"Evlilik hayatı ömür boyu sürecek yeni bir hayat düzenine göre şekil alma çabasıdır bir hanım yeter ikincisine .... yemek düşer."
AŞK DEDİĞİN KALE GİBİ OLMALI FETHİ ZOR FATİHİ BİR TANE OLMALI
Ali Patan
23.02.2010
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.