Günbegün Notlarım 93/AŞIK ADAMIN HÂLİ NEDEN B-AŞKADIR HEP?..
........................................................
Bugünkü günbegün notlarıma kendime birkaç soru sorarak, devam etmek istiyorum:
Aşık adamın hâli neden b-aşkadır hep?
--- Aşık adam delidir. Sevdiği için her durumu göze alandır. Leylasına ulaşmak için mecnun olmayı kabullendir. Zin kokusunu derinliklerinde hissetmek için, Mem gibi zindanlarda çürümekten bıkmayandır. Şirini için her dağı, var gücüyle dümdüz etmek isteyendir. Gerekirse gecelerce uyumayandır. Açlığa dayanan, susuzluğa uzaktan bakandır aşık adam...
Aşık adam uslanmaz, mevz-u bahis sevdiceği olunca. Dolunca kalbine yar özlemi, hiçbir güç onu yerinde tutamaz. Aşık adam, arabesk davranır. Duygusallığın alasını yaşar. Gece-gündüz ayrımı yoktur onda. Onda var hep heyecan, hep hareket, hep hayal kurmak...
Yağmur bereketi nereden geliyor?
--- Yağmur rahmet rahmet yağdığı için, kuruyan dudakları ıslattığı için, hayatın devamını sağladığı için, suya yeşil durduğu için, çocukların gülüşlerini artırdığı için, baharı yemyeşil kıldığın için ve hafif hafif yüreklere dokunduğu için BEREKETLİDİR...
Yağmur berraktır o yüzden. O nedenle yağışı bedenlere rahatlıktır. O sebeple kalışı canlarda ab-ı hayattır...
Ay hangi durumlarda gülümseyen yüzünü gösterir?
--- Ay, güneşten ışığını alır. Kaynağı sağlamdır... Sığınağı gecelere aydınlık dolu anlardır...
Bulutlar bir kenara çekildiğinde, yıldızlar sevişmek için uygun zamanları elde ettiğinde, dünya sessizliğe büründüğünde, aşıklar maşukları için kaleme sarıldıklarında, bir bebek anne kucağında uyumaya kaldığında; ay gülümseyen yüzünü onlar için hiç eksik etmez...
Dünya döndükçe neler olmakta?
--- Ne olmamakta ki... Nefes alan/almayan ne varsa yaşamakta ve/ya varlığını ikame etmekte...
Güneş bıkmadan doğup batmakta; dünyayı onurlandırarak, anlamlandırarak, ayakta tutarak, enerjisini sağlayarak...
Her an bir şeyler cereyan etmekte. Dünyaya yeni canlar katılmakta, dünyadan bir bir soluklar ayrılmakta. Hızlanmalar baş döndürmekte, sınırlar kalkmakta. İnsanlar çoğalmakta, kişilikleri karmaşıklığa sürünlenmekte...
Ve dünya gezegeni zıtlıklarıyla içine ne alırsa almakta; vaziyetinden şikayet etmemekte. Kabul etmekte farklılıkları, zenginlikleri... güzellikleri ve çirkinlikleriyle herkese hitap etmekten çekinmemekte dünya dönerken...
................................................
MehmetSelimÇİÇEK
21 Haziran 2010,,,17.19
Mardin
YORUMLAR
Çok güzeldi tespitlerin.. Güneş, ay, aşıklar hayat her şeye rağmen yaşamaya değer.. İstedikten sonra yapılacak ne çok şey var.. Yeter ki umudumuz ve sağlığımız olsun.. Tebrik ediyorum. Her bir satırı anlam yüklüydü. Saygı ve selamlarımla..
meselci
eyvallah aysel dostum...
varlığınız güç katıyor edebiyatıma...