- 1508 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DÜĞÜN (KINA GECESİ)
Sevgili dostlar Ayvalık-Altınova geçmiş düğün törenlerinden birini yaşayarak canlandırdı.
Genç çiftlerin düğün mekanına gelmesiyle başlayan büyülü hava tören boyunca sürdü.Giyilen kostümlerden çalınan müziklere,oryantale her şey geçmişten günümüze izler taşıyordu.İsterdimki her karesini sizinle paylaşayım ve her detayda birlikte olalım.Herşeyden önce nezih bir kır düğünü porttresi hakimdi.Seçkin davetliler cereyan edilen tekrar tekrar yaşanan örf ve adetler yaşandı.
Tüm dostlarla paylaşmak istedim vede umarım bu yazımı okuyan dostlar da bu tarihi anı yaşar hisseder.Unutulmaya tarihin puslu sayfalarında yer alan her detay hatırlandı ve tekrar yaşandı.Ortam mekan zaten buna müsaitti.At üzerinde önde Türkbayrağı ve davullar eşliğinde düğün alanına gelindi.Damat gelini kapıda karşıladı ve attan indirdi.Gelinin başından bereketi temsilen bozuk para atıldı.Sonra kına alayı ile kına töreni yapıldı.Eski ile yeni müzik gurubu öyle özdeşleşti öyle güzel format oluşturdu ki ancak yaşanarak görülecek bir konuydu.
Gelin ve damat büyüklerin ve davetlilerin ellerini tek tek öptü.Ege türküleri ve oyunhavaları eşliğinde geç saatlere kadar eğlence devam etti.Damat arkadaşlarığ ile sağdıç kavuştu.Medyada görsel yazılı basında da bu düğün çok koşulacak ve çok ses getirecek.
Bir çok filmin çekildiği bu tarihi mekan Sural çiftliği bir olaya daha tanıklık yapmanın gururu ve ihtişamıyla dimdik ayaktaydı.Biliyordu ki çekilen her filim ve yapılan her organizasyon,her toplantı,her sergi onu daha da ölümsüzleştiriyordu.Sevgili KAZAZ ailesinin bir kızları daha böylece dünya evine girdi.Genç çiftlere bir ömür boyu mutluluklar diliyorum.Anne ve baba Kazazları da bu tören için en kalbi duygularımla tebrik ediyorum.
Saygı ve selamlarımla:Ayvalıklı-Mehmet DURMAZ