BABAYA MEKTUP
Değerli Babacığım,
Belki bu mektup sana hiçbir zaman ulaşamayacak ve sen bu duygularımı hiçbir zaman öğrenemeyeceksin.Çocuklarından biri olarak sana olan özlemimi belirtmek isterim.Evet seni görmemiş olabilirim; ama senin hakkında söylenenler,yazılanlar bana çok dokundu ve sana bu mektubu yazma gereği duyurdu.
Nereye gitsem,ruhumu altüst eden bir olayla karşılaşıyorum.Mesala bugün bir alışveriş merkezine giderken kamburu çıkmış,engelli biriyle karşılaştım.Dikkatimi çeken şey;onun alışveriş merkezinin kapısını açamayışı ve gelip geçenlere büyük bir hüzün ve umutla bakışıydı.Belliki uzun zamandan beri oradaydı.Ama tek bir insanın bile kapıyı açmaya yardımcı olmayışı onu daha da hüzünlendiriyordu.Daha fazla dayanamayıp yanına gittim.Benim de ona yardımcı olmayacağımı düşünmüş olmalı ki o hüzünlü bakışlarını bana yönlendirmedi.O an belki de o insan kalabalığından bir an önce kurtulup gitmenin yollarını düşünüyordu.Tam o sırada kapıyı açtım ve geçmesi için o hüzünlü yüzüne baktım.Çok şaşırdı.Az önce dedim ya buradan bir an önce ayrılmanın yollarını arıyordu.Teşekkür edip oradan hemen uzaklaştı.Birbirimize yardım etmek ne zamandan beri bu kadar zor oldu?Kardeş olduğumuzu ne zaman unuttuk?Görüyorsun değil mi baba çoçuklarındaki bu vurdumduymazlığı?Ama sakın bütün çoçuklarının böyle olduğu duygusuna kapılma.Evet bazı çoçukların vurdumduymaz,bencil olabilir;ama bunun yanında hala insani değerleri unutmamış,saygılı,yardımsever ve hoşgörülü olan çoçukların da var.Geçenlerde kansere yakalanan komşu kızı Zehra’nın kemoterapi yüzünden saçlarının döküldüğünü öğrendim.Onun en yakın arkadaşı Peyda onu bu halde gördüğüne dayanamamış ve o da saçlarını kazıtmış.Zehra arkadaşını öyle görünce şaşırmış ve daha sonra arkadaşının bu fedakarlığı karşısında dayanamayıp ağlamıştı.Geçen günkü olaydan sonra kardeşlerimden umudumu kesmiştim.Ama bu olaydan sonra kardeşlerimle karşılaşmak bana yeni bir umut ışığı olmuştu.İşte baba,çoçuklarının arasından geçen olaylardan bir kaçı.
Baba,sana bir itirafta bulunayım mı?Yaşanabilcek bir dünyada olmadığımızı sana söylemek istiyorum.Belki de sen nefsine hakim olup o elmayı çalmasaydın biz bu dünyada olmayacaktık.Sana bu saygısızlığı yaptığım için özür dilerim.Ama ne yapayım senin hakkındaki söylemler beni çok etkiledi.Gördün mü baba? Artık ben de kötü çoçuklarındanım.Çünkü sana saygısızlık yaptım.