- 872 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
İNSAN OLMAK
N e kadar zor doğru ve hassas insan olabilmek . Bazıları çok duyarlı rahat bazıları çok duyarsız..
Nasıl yüzlerimiz benzemiyorsa huylarımız da farklı.
Olaylar oluyor, hastalıklar , üzüntüler, sıkıntılar. Bazen başa çıkamadığımız anlar oluyor isyan ediyoruz. O kadar zor ki başa çıkabilmek. Ama sanırım Tanrı sabrını veriyor. Yoksa bu hayatın yükünü nasıl üzerimizden atabiliriz ?
Bazen ayağımız takılıyor düşmemeye çalışıyoruz. Ayakta kalabilmek için mücadele veriyoruz.
İnsan olmanın en zor yanı ise vereceğimiz kararlar. Evet yaşam bize çok seçenekler sunmuş çeşit, çeşit..
En zor anda çıkmaza girildiğinde alınan kararlar çok önemli.
Hayat bize çok seçenekler sunar ve bizler seçme özgürlüğüne sahibiz. Ve elimizden alınamayacak tek şey özgürlüğümüz yani tavrımız seçme özgürlüğümüz.
İşte böyle anlarda düşünmek, karar vermek insan olmanın en zor olduğu anlardır.
Korkularımızla başa çıkabilmek, doğru adım atabilmek yine insan olmanın zorluklarından.
Zaman zaman çok zorlanırım doğru karar verebilmek için. Günlerce uykusuz kalır düşünürüm. Ama sonuç bazen olumlu yada olumsuz olabiliyor.
Doğru ışıklı yarınlar olsun hepimize...
......Hayalini ne zaman gerçekleştireceksin ? diye sorar , müride
Fırsat bulunca diye yanıtlar mürit.
Fırsat asla gelmez o zaten buradadır diye karşılık verir üstad.
Sevgiler
Canan Demirel
YORUMLAR
Duygusal ve hassas olmak zor değil aslında.Temelinde hoşgörü ve sevgi yatar.Çıkarsız, koşulsuz...Yaratılmışı yaratandan ötürü hoş görmek.Kimi de vurdumduymaz, lakayt, duyarsız, her şeyini menfaat üzere kurmuştur.Biri, her türlü olumsuzluklara sabır ve tevekkülle bakarken, diğeri o olumsuzluklardan bile çıkar umar.Böyle insan dediğimiz.Fıtratımız böyle...Ne var ki hep üzülenler de, hoş görü ve insan sevgisiyle dolu olanlardır.Hayatın her türlü çıkmazlarında tarif edilemeyen bir tahammül gücü vermiştir yaratan.Ölüme bile...Nice sağlıksızlıklarda bile şükür deme huzuru vermiştir.Nefes alıp verebilme bile yeterli nedendir bunun için.
En kötü karar bile kararsızlıktan iyidir.Yaşamın seyrinde ki kararlarımız yarın için çok önemlidir.Ertelemeden...
Sn.yazar önemli bir konuyu iyi işlemiş.Kadını ile, erkeği ile, yoksulu, zengini ile, meseleye ınsan olarak bakabilmek ve önce insan diyebilmek, sorunların çözümünde ilk etkendir.İnsan suratlı, maymun sıfatlı olanlardan değil...
Tebrik ederim.
Sevgilerimle.
canandemirel
Harika bir yazıydı..bir pazartesi sabahı haftaya böyle güzel bir düşündürücü bir o kadar da mesajlı yazıyla başlamak..tebrik ederim.
sevgimle kal
canandemirel
Yaşama dair güzel dizeler. Özde anlatım çok derinlikli akıl irdelemelerinin ifadesiyle pekiştirilmiş…
Her yeni başlayan gün şartlarında, içinde olunan koşullar o günün getirisiyle verilen kararlar bir başka gün aklıyla negatife dönüşmemesi için karar verilebilirlik anlayışı başladığı gün gibi sürdürülebilinirse hayata dair izler bırakır düşünümle sizi kutluyorum…
Saygılarımla
İnsan düşünen varlıktır, en zor anlarda vereceğimiz kararlar geleceğimizi etkiler.
Güzeldi, Canan kardeşim, tebrikler.
canandemirel
Fırsat yaratmak lazım her şey için. Harikaydı mesajınız. Tebrik ederim. Sevgilerimle..
canandemirel
sevgilerimle..