CAN BABAM...
SEN GİDELİ BERİ,
DÖNÜŞLERİMDE HİÇ AĞLAMADIM BABAM..!
Yaz mevsimi gelince özlem sancılarım dayanılmaz olur,gelip seni görememenin gerçeği öyle sağlam durur ki karşımda,o gerçeğin altında ezilirim,küçücük yere dünyalar sığdırdığım köyüme gelmek istemem.Geldiğimde ise seninle bütünleşen her bir güzellik yara olup oturur yüreğime…
Ne güzel bir insandın,yüreğindeki sevgiyi paylaşmaktan ölene dek vazgeçmedin,çocuklarını kocaman anlayışınla ve bitmeyen sevginle sarıp sarmalamasını ne güzel bildin.Bizleri senin sevgin güçlü kıldı,insanları kucaklamayı,dimdik ayakta durmayı,hayata gülümseyerek bakmayı senden öğrendik. Sen babandan hep korkarak büyümüşsün ya…biz senden hiç korkmadık baba.Sadece sevdik,senin bizi sevdiğin gibi.İçimizde ki çocuğu öldürmememiz gerektiğini seninle yaşayarak öğrendik.Dostluğu,barışı,gülümsemeyi,suskunluklarla nelerin anlatılabileceğini ve insan olmayı öğrettin bize.Senin bizlere verdiğin güzellikleri biz çocuklarımıza verebiliyor muyuz bilmiyorum,ama defalarca dünyaya gelsem ve seçme şansım olsa yine babam olmanı isteyeceğimi biliyorum.
Bak yine geldi Haziran can babam,bütün sevinçlerim bir kez daha ziyan oldu,hiçbir türkü,hiçbir ağıt anlatamadı gidişini,hiçbir şiirde duyamaz oldum sana duyduğum özlemin gerçek ifadesini.Beni artık bekleyemediğin köyümün yollarına düşmek istemem ama yine de gelirim bana bıraktığın çınarlara sarılabilmek için,her tuğlasına terlerini damlatıp oturamadığın evde buluşuruz.Sıcacık sohbetlerimiz olur,kahkahalar yalayıp geçer duvarları…Sen hiç gitmemişsin gibi hep yanımızda olursun.Çocukların seni bir nefes gibi taşır içerlerinde.
Sen gideli beri dönüşlerimde hiç ağlamadım ,yolculamak için toplanan sevdiklerimin içinde senin de var olduğunu hep düşündüm,ellerini uzatıp gözyaşlarımı silemeyeceğini bildiğimden sadece gülümseyerek el salladım sevdiklerime ve sana…Teşekkür ederim can babam;sevgin için,güvenin için,sıcaklığın için ve en çok da senin kızın olduğum için.
Bir elimde gurbet çantam
Dudağımda hasret türküleri
Geliyorum uzaklardan
Babam artık yollarda bekleyemez beni.
İçimde toprak ve deniz kokusu
Yüreğimde bir yığın ezgi
Dönüyorum uzaklardan
Babam artık uğurlayamaz beni…
Rukiye KAN(Enderoğlu)
YORUMLAR
Bir elimde gurbet çantam
Dudağımda hasret türküleri
Geliyorum uzaklardan
Babam artık yollarda bekleyemez beni.
İçimde toprak ve deniz kokusu
Yüreğimde bir yığın ezgi
Dönüyorum uzaklardan
Babam artık uğurlayamaz beni…
baba hasreti.... bu gün ilk defa babamsiz kutladim .Babalar gününü ... dizeleriniz gurbetteki olmayan babaya özel yazilmis... evet artik onlar bizi karsilayamayacak ama her daim biz sevdiklerimizin icinde onlari arayacagiz .. :( kaleminize yüreginize saglik ....