Biz ne yapalım şimdi ?
Kime gidelim biz şimdi ? Gazze söz konusu olduğunda İsrail bayraklarını yakan biz, ABD’ye emperyal güç diyerek lanet eden biz şimdi ne yapalım ?
Ağlamayalım mı ağlıyoruz yıllardır...Lanetlerin erhavını yaptık,şühedalar için medhiyeler düzdük birlik mesajlarından kitaplar yazdık...
N’oldu şimdi bize ?
Yıllardan beri ne yaptık biz ve şimdi ne yapacağız...Adını hergün değiştirdiğimiz aç abi aç diyerekten yola çıkıp birkaç mefhumun içinde olduğu bir taslakla,eski tas eski hamam cümlesinin özüne aykırı olabilecek ne yaptık...
Ölen her bir insanın bir akrabası,öldürenlerin akrabası değil mi ? Adem babamız Havva anamız deyip sarılıp kardeşiz salvolarıyla da uğraştık biz epey...
Yetmedi dini kenara koyduk,insanız dedik yapmayalım deyip yutkunmak için hep tenha köşeleri seçtik...İsyanlarımız bazen öyle sessizleşti ki gözyaşlarımız kan diye gezdi vücudumuzda...
Ödün vermeyeceğiz,hesap soracağız dedik dağları bombalarken birilerini öldürmek için,aslında yeni fitillere ateş verdik biz..Öldürdük hatta bazı bazı,onlar da öğretmenlerimizi astı beton direklerde...
Banka götürdük biz sizden olan hiçbir şeyi isteimyoruz dediler yıktılar anda...Elimiz bağlantı kilitlendik yüreklerde,benim esmer anam da üzüldü,denizin kenarında oğlunun hayaliyle dalgalara gözyaşı lütfunda bulunan anam da..
Kim güldü ki ?
Geceleri pusu kurup saldıran,yarın öldürdüğünüz her bir canlı için hesap sorulacaksınız diyen yaradanını tanımayanlar gülebildi mi sanki ? Her gece biraz daha girediler ve girecekler çukura,çürümüş hayallariyle her daim altta yaşayacaklar en altta,layık oldukları ve görüldükleri yerde...
Gidecek garip evlatları ülkenin,kaşık tutmayı öğrenmeden silah verilen erlerim,neferlerim,güllerim gidecek vatan uğruna...Anlamını bilmeyip sonraları anlayacak olan benim şehit annem-babam"Vatan sağ olsun" diyecek bastırmak için lanetleyesi duygularını...
Kimileri çıkıp,yıkalım yakalım dağıtalım bitirelim diyecek...Sadakati olmayan bir canlıyı öldürsen ne olur ki...Sadece bedenden ibaret olan,içinde sadece fiziki ağırlık taşıyan ruh kantarında teraziyi yerinden bile kıpırdatamayan birisinibilmem kaç milyon yerinden vursan ne olacak ki ?
İyi de biz ne yapalım şimdi ? Kime ağlayalım,halimize mi ? Uykununen masum yerinde daha teri bile kurumadan elinde silahla peygamberinin yanına gidenlere mi ? Yoksa insanlıktan bihaber bir nesille aynı topraklarda yaşadığımıza mı ? Yumruklarımızı sıkıp hiçbir yere vuramamamıza mı ? Yoksa daha çok evladımızın gitmediğine mi sevinçten ?
Bilen varsa beri gelsin...
Gazze’deki insanlık dramı için sokaklara dökülen biz şehitlerimiz için sadece cenazelerde toplanalım...Cumhuriyet Mitingleri yaparken,Cumhuriyeti korumak için ölenleri hep unutalım...Futbol maçlarında yenn takıma bile yensen yenilsen de kalbim senle diye nara atan biz,biz rahat uyurken korku rutubetiyle ıslanan erlerimizi sadece öldüğünde hatırlayalım...
Hergün ölme korkusuyla yaşamdan lezzet almayı unutan,yediği yemklerin ardından şükür ederken, anama sağ salim varabileyim diye özlemle bekleyen askerleri sadece ceset haline geldiklerinde hatırlayalım...Ruhları aziz olup gidince...
Rahmet dileyelim yine en azından,yapabildiğimiz en içten dualarla,kulumun duasına icabet etmemekten ar duyarım diyen Yaradana,şehitlerimiz için hiç yaşanılmamış gökler isteyelim,altında hiç yaşanmamış güneşler dileyelim onlar için...
Hep yaptığımız şeyler değil mi ?
Haklısınız...
Peki ne yapalım biz şimdi ?
Sahi biz ne yapalım ?