- 587 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Duru -Görü (Zaman ve Mekan Dışılık)
Dostum, çok hassas bir konuyu üstünkörü anlatıp geçmişsiniz. Söylediklerinizin bir kısmı doğru ama nasıl olduğu belirsiz.
Rüya ile duru gönüllük arasında fark var.
HELE BUNLARI YAŞAYABİLMEK İÇİN HER ŞEYDEN ÖNCE RAFİNE EDİLEREK KRISTALİZE OLMUŞ BİR AHLAKA SAHİP OLMAK GEREKİR. SİZİN ANLATTIĞINIZ GİBİ HER ÖNÜNE GELEN BÖYLE BİR ŞEYİ ASLA YAŞAYAMAZ.
HATTA EN BASİT OLAN SALİJH RÜYAYI BİLE GÖREMEZ. GÖRSE GÖRSE ANCAK AÇ TAVUK KENDİNİ DARI AMBARINDA GÖRÜR TÜRNDEN RÜYALAR GÖRÜR.
GÖRSE BİLE ONU DA KOLAY KOLAY AYIRT EDEMEZ.
AKLA YOL GÖSTERİP YÖN VEREN GÖNÜLDÜR.
RÜYA; uyku halindeyken gönlün seyrü sefere çıkıp gidip gezip gördükleridir.
DURU GÖNÜLLÜLÜĞE GELİNCE; Hangi babayiğit ruhunu bedeninden çıkarıp adeta ölü hale gelebilir. Dünyadan vaz geçip gönlünü seyrü sefere çıkarabilir. Şimdi var mı böyle insan. Günümüzde milyonlarca insan arasından bir ihtimal olabilecek şeyden söz ediyorsunuz.
Ama olduğunu söyleyenelr varsa da onlarda ancak şu boyutta kini yapabilirler. Hayellerini duru gönül olarak bilip anlatabilirler.
Olmaz ve yok demiyorum. Ama kırkmilyonda dört kişi zor çıkar. Unutmayın.
Bu aşamalra ualşmak için her eşyden önce rafine edilmi bir ahlak, yani krıstalize olmuş bir ahlak sahibi olacak. içi dışı bir olacak. Tıpkı Hz: Muhammed ahlakı gibi, ahlaklı olacak.
Sonra akıl, sevgi,aşk, muhabbet (yani güzel söz, güzel ve vahye dayalı doğru bilgi sahibi olacak. İdrak yetisi gelişmiş olacak, duygu ve tüm hissiyat açık olacak. Doğru ve isabetli karar verme yetisi kullanma becerisi gelişmiş olacak. Dolayısıyla daima doğru yönde irade kullanabilecek. Sonra inandıkları ile doğru yaşayacak.
Yani akli ilmi ile kalbi ilmi aynı istikamette olacak. Vicdan sahibi olacak. Yani Kuvvetli bir inanç ve imana sahip olacak.
Allah için yaşarken, Allah içinde yaşatacak.
Kısacası hayatında bir anlık bile olsa Allah rızası gözetilmeden yaşanmayacak.
Son olarak da aklına marifet kazandırmış olacak ki, hikmet sahibi olabilsin. Marifet ehli olmak derin düşünceye sahip doğru bilgiye her an ulaşabilir ve hatasız olmaktır. Hikmet sahibi olmak ise gündüz gördüğünü gece de aynen görme yetisidir.
Şimdi bu anlattıklarımdan sonra siz hiç böyle bir adam yada kadın gördünüz mü? duydunuz mu?
Demek ki, olmayacak şey değil ama, kolay koaly olacak bir işte değil. Her önünüze gelene de inanmayın.
Sizin metinde yazılı olan bir çok şeyi ben şahsen halen yaşıyor ve yaşamış olmama rağmen lütfen bana bile inanmayın.
İnanmanız gereken asıl kaynak Bir Allah’ın varlığı ve birliğidir. İki vahye dayalı kutsal kitabımız Kur-an’dır. Üçüncüsü de Hz. Muhammed’dir.
Allah cümlemizi, Allah - Kur-an ve Muhammed yolundan saptırmasın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.