- 1181 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KADINA DAİR
Erkek sevmeli onu,Sevilmek için...
Dünyanin tüm güzelliklerini paylaşmali,bu güzellik ona verilen umudun diger adi olmali.
Düşlerin tüm güzel yanlarini bir papatya tohumu gibi ekmeli yüregine,her filizlenişinde doyumsuz kokusunu hissede bilmelisin teninde.
Bir roman okumali ona, içinde sevdanin,umudun, ve birde kaşi destan bebegin barindigi.
Bir savaş suclusu gibi herşeyi vahşetle çözmemeyi ögrenmelisin,soyutlamalisin! kitabin hemen orta yerinde beliren, çirkin yüzlü zebanileri,birazdan gözkapaklari’nin kapandigini göreceksin,işte o vakit,sicak bir öpücügü kondurmalisin alnina,
Bilirsin hani; kadinlar en çokta bu halleriyle, tanri meleklerine kafa tutarcasina güzel görünürler gözlerimize.
Shakespeare’den bol bol örnekler almayida unutmamalisin.
Filozof’ca hayretsi bakişlarimizi çok sevdiklerinide bilmelisin, kendine güveniyorsan hep sen konuşmalisin!.. söyledigin tüm kelime hazinesinde, mutlak ona dair yol alan kayigin; durgun bir limana yaklaştigini hissetirmelisin.
Ona tüm renklerin gök kuşagi nezninde yakiştigini ifade etmelisin,Fakat! Siyahin’da bir matem havasinda birgün, mutlak bedenini süsleyecegini, bilmesi gerekecektir.
En doyumsuz tebessümün, ancak bir bebegi kollari arasina aldiginda sana sunacagini, şiirsel bir tat’da ifade etmelisin.
Hayatin güzel yanlarindan bazen siyrilmalisiniz;
Örnegin kavganin uslanmaz bir oyun oldugunu, kin ve nefretin hiç bir yürege hukmedemeyecegini anlamali ve anlatmalisin.
Unutmamali sevgili dostum;
Sen neysen oda odur,ona hayatin,yaşamin tüm degerlerini anlattigina inandigin vakit,her hangi bir terkedilişinde bir ihtimal olacagini unutma.
Hani olurya eserse birgün soguk rüzgarlar papatya bahcende;
İşte o gün anlattiklarin yerine anlatilanlarla yaşat onu,o gün gerçekten usta bir şaiir olacagini; hiçte ihtimalsizlik gibi düşünme..
Devrim Dokdere
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.