- 721 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AŞK
AŞK
İnancına vardığınız tüm değerleri allak bullak eder,aklınıza gelmeyecek serüvenlere yok deme yetinizi kaybettirir.Yeni bir yelkenliyi denizlere salıvermek gibidir , geride bırakılmış tüm dalgaları umursamazcasına.
İşte ömrünüzün bir sonra ki bölümünde,hayatı tümüyle değiştirircesine,bırakıverirsiniz yüreğinizi bir Diyarbakır’lının ellerine.
İlkin suçlulukla karışık mutluluk zaman zaman acı verir.Sevdikleriniz,toprağınız,geride kalanlar el sallamak istemezler size.
Zaman iki de fide verir kurduğunuz bahçeye.Diyarbakır’lının avuçlarından birer parça yürek de o küçücük ellere verirsiniz.Derinlerilerinizde aşkı büyütür büyütür üçlersiniz ismini yüreğinizde.
Şimdi gözünüzü açtığınız her sabahında çekip gitmek fikriyle içinizi kemiren sokaklar kalmıştır.
O sokakları bağrında barındıran şehir,her kapısını birer birer aralar sizi tarihin gerçekliğiyle bütünleştirircesine.Bazen tokat gibi gelse de artık tarihin yeni yüzünün kalbinizdeki ismi AŞK.
Öğrendikçe ısınırsınız size her açılan sayfanın güneşinde.Surları ilmik ilmik üzerinize örersiniz.Bazılarına küf gibi gelse de,siz her sokak taşını kokladığınızda emeğin gözleriyle buluşursunuz.Sırtınızda hissedemeseniz de ağırlığını fırınlara taşınan hamurların,ruhunuza indirirsiniz daha önce hiç almadığınız çöreklerin kokularını.Mahrumlar görürsünüz mahrumiyetlerinin farkına bile varamadan bir lokma ekmek için çırpınan.Gördüğünüz her küçük çıplak ayak içinizi sızlatır.Gözlerinize damlalar olur akar soğuktan titremiş yumuk eller.
Aşkın her türlü adını tamamlamıştır Diyarbakır.Çekip gitmelerden vazgeçersiniz yarıda bırakmak iş değil.Adımınızı attığınız her semtin adı AŞK.
Gaziköşkü serinlerin aşkıdır,yaza hasret içinizde.
Günübirlik uğraşlardan ne zaman sıkılsanız,geçmişe akıp her görmek istediğinizde yaşanmış kardeş paylaşımları,kendinizi atıverdiğiniz mekan:
Gâvur Mahallesi tarihin en güzel aşk adı.
Emek emek aşk Dağkapı.
Geçim geçim aşk Balıkçılarbaşı.
Aşkın terkedilmiş hali Mardinkapı.
En gözü kör sevdalı aşk Hevsel.
Ağır ağır akar içinize gözüyaşlı sevdalı Dicle aşkı.
Diyarbakır’da aşk çok büyük:Gökyüzünün yıldızı da aşk ,Dolunayı’da.
Ben Diyarbakır’a aşık,Diyarbakırlı’ya sevdalı.
Ama ne doğdum topraklarında,ne de büyüdüm Diyarbakır’da.
SAYGILARIMLA
YASEMİN GÜLMÜŞ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.