Bir bardak çay..
Malum bugün LYS vardı. Dünden hazırlanıp gece boyuncada birçok kez uyandım sabah beşte kalkıp bekledim. Kızım Gözde’nin sınav heyecanı bizede yansıdı haliyle.
Sınav yeri, İTÜ Tuzla Denizcilik Fakültesindeydi..
Sınav saat 10.00 da başlayacak ama sabah 09.15 te öğrencileri içeri aldılar. Biryerde durmak mümkün değil havada sıcak ve nemli olmasına rağmen bulunduğum heryer sıkıntı veriyor. Arabayı ağaçlarla kaplı dar bir sokağa park ettim güneşten koruyor da ben bir yerde duramıyorum. gittim nescafe aldım, cafede sigara içilen yer dolu olduğundan arabaya geçip oturayım dedim kızlarıma, onlar cafede kaldılar gazete okuyup kahve ve sigara içerken gözüm sürekli saatte. dakikalar uzadıkça uzuyor. Bizim gibi çocuklarını sınava getirmiş olanlardan aynı yerde birkaç araba daha var.
Elinde bir bardak çayla bir beyefendi geldi,çay içer misiniz dedi teşekkür edip az önce kahve içtiğimi söyledim.
-Bu çayı sizin için getirdim,bizede karşı binada oturan bir hanım getirdi
-Çok teşekkür ederim elbette zevkle içerim dedim.
Çay çok da güzeldi,bardağı iade ettiğimde getiren hanımefendiye benim içinde teşekkür eder misiniz dedim ama bunu kendim söylemeliydim. çıktım arabadan sokakta ileri geri volta atıyorum, baktım 70 li yaşlarda bir hanım çaydanlık ve bardakları alıyor gittim yanına,
-Hanımefendi çay için çok teşekkür ederim size zahmet oldu.
-Sizler burada heyecanla bekliyorsunuz bir bardak çayın lafı mı olur dedi.
-Efendim isminizi lutfeder misiniz?
- Malike San dedi hanımefendi.
- Malike Arapça kraliçe demek efendim isminizle şahsınız bütünleşmişsiniz,izin verirseniz elinizden öpmek istiyorum dedim...
Çok duygulanmıştım..Sonra düşündüm, birçok ülke gördüm birçok insan tanıdım, hiçbir ülkede bunu görmek mümkün değil. Bizim insanımız birbaşkadır. değerini bilmek lazım...Sonra içimize sokulan nifak aklıma geldi,üzüldüm..
19/06/2010
YORUMLAR
Geç olsa da çok güzel bir yazı okudum, gerçekten bizim insanımız çok verici ve dünyada eşi bulunamaz..
paylaşımınız için çok teşekkürler..sevgiler..
Bedevi_
Saygılarımla..
Gözde inşallah emeklerinin karşılığını alır. Kolay mı uzun bir süredir hazırlanıyorlar. Hele sınav stresi. Hem de bilmem kaçıncı kez provası yapılan üniversite sınavı.. Geçmiş olsun diyeyim.
Diğer konu ise eskiden çok sık rastladığımız bir gelenekti.. Hatırlıyorum da yeni taşınmışsak bir eve mutlaka kapı çalar apartmandan tanımadığımız bir yüz tepside çay ikram ederdi, şekerine varıncaya kadar.. Hatta yanına bisküvi falan kolay da olurdu.. Ne kadar kibar bir davranış aslında...Ben de size çay ikramında bulunan hanımefendiyi takdir ettim.
Hayatta güzellikler de oluyor ne mutlu.. Saygı ve selamlarımla..
Bedevi_
Saygılarımla..
Önce kızınıza başarılar dilerim .
Ne güzel babaların bu kadar duyarlı olmaları çocuklarını dışarda beklemeleri heyecanla.
Anneler bu şekilde davrananınca pek duygulanmam da babalar yapınca etkileniyorum .
O bayanda sanırm benim gibi düşünüyor etkilenip sizler çay ikram etti.
Çok anlamlıydı ellerinize sağlık.
Bedevi_
Selam ve Sevgiler..
Güzeldi.Teşekkürler üstad.Bir bardak çayın da hatırı vardır artık bana göre... : ) Saygıyla...ERen
Bedevi_
Selam ve Sevgiler..
Bir bardak cay ve bir kac yudum insan.
Bir bardak caya, bir bardak cayi size ileten insana, bir bardak cayini sizlerle yurekten paylasan insana ve de size tesekkur ederiz.
Hos kalin.
Bedevi_
Saygılarımla..