- 1254 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Yazı 053 Allah Sevgisi.
الَّذِينَ يُنفِقُونَ فِي السَّرَّاء وَالضَّرَّاء وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ وَاللّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ
Onlar ki; bollukta ve darlıkta infak ederler, öfkelerini yenerler, insanların kusurlarını bağışlarlar. Allah, ihsan edenleri sever.3/134
Bütün dinler;
İnsanların düşünce ve davranışlarını insan onuruna yakışır bir çizgiye ulaştırıp, fıtratına kodlanmış olan behimi his (hayvani güdüler) ve mütecaviz duyguların ıslahı adına Tek ve Bir olan Yüce Yaratıcı Allah (cc.) tarafından vaz edilmiş emir ve tavsiyeleri içeren İlahi talimatlar manzumesidir.
İslamiyet’te bu tanıma tabi olmakla birlikte, dünya ve ahret karşılaştırma ve dengelemesinde dünyayı cennete, insanı da meleğe dönüştürerek, meleklerin makam ve mekânı insanın vatani aslisi olan cennete ulaştıracak son ilahi ferman olan Kur-an pratiğinin adıdır.
Günümüz dünyasında teknolojinin insanlara sağladığı rahat ve nimetlerle, insanların vaad edilmiş olan sonsuz haz ve mutluluklara ulaşması beklenirken, görebildiğimiz kadarı ile varlık için de darlık, sıkıntı ve stres içinde bunalıyor ve bir kaoslar ile depresyonlara sürükleniyoruz.
Mallarımız ve İmkânlarımız artıp mükemmelleştikçe, hırsımız ve hasedimizde çoğalıp ne yapacağımızı şaşırıyor, ne yetinmeyi biliyor, ne de paylaşmayı beceremiyoruz.
Doymazlık ve bencillik, her şeye sahip olma isteğimiz, dünyada sınırlı ve kısacık bir ömrümüzün olduğunu hatırlamamıza bile imkân vermiyor.
Doymazlık Arap’ça tabiri ile HELMİN MEZİD (daha yokmu?) sınırlarını zorluyor. Mal, makam düşkünlüğümüz zevk ve lezzet tiryakiliğimiz şiddetlendikçe nefsimizin isteklerine makul ölçülerde sınırlar koyacağımıza; ateşi benzin ile söndürmeye, susuzluğumuzu deniz suyu ile teskin etmekten farkı olmayan yeni lezzet ve zevklerin peşinden düşüyoruz.
Bütün insanlığı pençesinde kıvrandıran, hırsın doymazlığından, hasetin kıskançlığından ve adavet anaforundan kurtulmanın çarelerini, başından sonuna kadar Sosyal ve ruhsal bütün problemlerin çözüm yollarını gösterip kurtuluş müjdesi sunan Kur-an denizinden yazımıza serlevha yaptığımız deryalar vusatinde ( genişliğinde ) bir damlaya müracaat ederek hayatı yaşanmaz hale getireni dünyayı daraltan sıkıntılarımıza çözüm aradık.
Gördük ki, İnsanı yaratıp yaşatan, görüp gözeten, her halinden haberdar olan, Allah (cc) bizleri unutmamış. Bizi bize bırakmamış.
Haset ateşini İNFAK ve İHASN suyu ile söndürmemizi, hırs belasından KANAAT kalesine sığınmamızı, adavet fırtınasından AF ve MAĞFİRET limanına çıkmamızı emir ve tavsiye buyuruyor.
“ Onlar ki; bollukta ve darlıkta infak ederler, öfkelerini yenerler, insanların kusurlarını bağışlarlar. Allah, ihsan edenleri sever.3/134” mana ve meali ile bizlere Allah tarafından sevilmenin ölçüleri ile yollarını gösterip; insanlığın dünya yaşamı süresince ahlak ve adaletin temin ve tesisinde değişmeyecek, değiştirilemeyecek en etkin kuralları aksini düşünmeye imkan vermeyecek bir netlikte ortaya koyuyor.
Bir insanın Allah tarafından sevilmesi ise hakkında HÜSN-Ü KABUL vaz edilmesi manasına geldiğinden, Allah’ın sevdiği bir kimse her şey ve her kese sevgili olması ve sevimli görünmesi sonucuna götürür.
Allah tarafından sevilmenin yolu ise Allah’ın kulları ile iyi geçinmek, onları sevmek ve sevindirmek ile elde edilebilir. Bu ayeti kerimenin deniznden sıçrayan peygamber sözlerine dikkat edelim.
Allahın kulları ile iyi geçininiz.
Mü-min insanların elinden ve dilinden emin olduğu kimsedir.
Yarım hurma ile bile olsa cehennemden korununuz.
Reber sözleri ile her kesi birbiri ile güzel dostane ilişkilere,
İnsanlara hiçbir şekilde maddi veya manevi zarar vermemek için azami dikkate,
Kendisi fakir ve muhtaç bile olsa kendisinden daha fakirini bulup ihtiyacını gidermeye teşvik ve emir buyurup Bir vücudun azaları diye tanımladığı hayatı düşmanlıklara zemin hazırlayacak kopmalardan, çatlaklardan ve kırılmalardan korumaya çalışıyor.
Evet, rahmet ve merhameti sonsuz bir Rabbimiz, şefkat ve şefaati günahkârları bile korumasına alan bir Peygamberimiz, geçmiş ve geleceği içinde bulunduran zamanların, insanların ihtiyacına göre önümüze serip elimize veren dünya selametinin ahret saadetinin PUSULASI bir KUR-AN’ımız var.
Rabbim Hidayetten, Şefaatten ve marifetten mahrum bırakmasın.
YORUMLAR
Evet, rahmet ve merhameti sonsuz bir Rabbimiz, şefkat ve şefaati günahkârları bile korumasına alan bir Peygamberimiz, geçmiş ve geleceği içinde bulunduran zamanların, insanların ihtiyacına göre önümüze serip elimize veren dünya selametinin ahret saadetinin PUSULASI bir KUR-AN’ımız var.
Rabbim Hidayetten, Şefaatten ve marifetten mahrum bırakmasın.
Amin dost kalem,ne içten bir seslenişti efendim...
emeğin güzelliğine saygımla...
الَّذِينَ يُنفِقُونَ فِي السَّرَّاء وَالضَّرَّاء وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ وَاللّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ
Onlar ki; bollukta ve darlıkta infak ederler, öfkelerini yenerler, insanların kusurlarını bağışlarlar. Allah, ihsan edenleri sever.3/134
Allah razı olsun.