- 1012 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ORDULU GENÇ ŞAİRLER ve ŞİİRE ÖDÜL / Hikmet OKUYAR
Çok güzel şiir okuyan çok güzel Şiir yazan çok özel yetenekli öğrenciler bir adım öne çıkarılsın, genelgeler gereği değerlendirilsin daha iyi yönlendirilsin teşvik edilsin ödüllendirilsin; başarılar da medyanın huzurunda velilerin öğretmenlerin de hazır bulunduğu kültür sanat ortamlarında tanıtılsın derken; her okulda beldede ilçede ve il merkezinde Bir Bahar Akşamı Şiir Dinletisi etkinlikleri yapılsın ve bu etkinliklere de milli eğtim müdürleri başkanlığındaki tertip komitesi öncülü etmesini beklerken 21 Mart’tan 13 Haziran’a büyük umutlarla geldik.
Ne yazık ki Türkiye’nin tamamını kapsayan ve az masraflı süper Bir Bahar akşamı Şiir Dinletisi etkinliğin gereği gibi gerçekleştirildiğine yine şahit olamadık.
Nedenlerle niçinlerle sorgulama yapmaya hazırlanırken Ordu’dan Hasan Gençay tarafından gönderilen bir haber metniyle biraz soluklanmak istedik.Ordu ve ilçelerinde aşıklık ozanlık şairlik şiir yorumculuğu mesleğine daha çok ilgi uyandırmak; çok özel yetenekli genç şiir dostlarına şiir sevdası vermek adına faliyet gösteren, etkinlikler tertipleyen bir STK kavurucu sıcakların başlangıcında şiir rüzgarı estirdi adeta.Ordu merkezinde.
Şiir ustalarıyla özel yetenekli genç şiir dostlarıyla.
Hasan Gencay imzalı haberi paylaşırken Ordu Valisi Orhan Düzgün’ün şahsında Ordu ve ilçelerinde çok güzel şiir yazan çok güzel şiir okuyan ve bir teşvik ödülü ile bir adım öne çıkarılmayı bekleyen gençlere daha gayretli başarı dileklerimizi ve selamlarımızı gönderirken; Orşayab Şiir Ödülü kazanan tüm öğrencilerimizi şiir yüklü duygularla tebrik ediyoruz.
Törenleri şiirleriyle şenlendiren, şarkı türkü müzik eşliğinde şiire coşku veren meslektaşlarımızı kutluyoruz.
Özel yetenekli öğrencilerimizin velilerine destekleri için teşekkür ediyoruz.
2010 ORŞAYAB ŞİİR ÖDÜLLERİ..
’’ Kısa adı ORŞAYAB olan Ordulu Şairler Yazarlar ve Sanatseverler Birliği Kültür Derneği tarafından tertiplenen şiir yarışması sonucu ödüller sahiplerini buldu.İlköğretim okulları ve liseler arası şiir yarışmasında dereceye giren şiir sahipleri ödüllerini 15 06 2010 tarihinde Ordu Üniversitesi Taşbaşı Kültür Merkezi’nde yapılan ödül töreninde aldı.
Ödül töreni kapsamında tertiplenen şiirili müzikli geceye Ordu Valisi Sayın Orhan Düzgün ve birçok yöneticinin yanı sıra Ordulu şairler veliler ve şiir sevenler katıldı.
Geceye katılan şairler; Hayri Kıtlan, Benhur Felek, Ali Malkoçoğlu, Cemile Düzgün, Fehmi Yener, Hasan Gençay, Meral Karakaya, Musa İşleyen, Volkan Odabaş, Dursun Yılmaz, Hicran Taran Aktürk, Ünal Yıldırım, D.Ali Akınet, Salim Yurdakul, Gökhan Akçiçek, Y. Nuri İsmailçelebioğlu, İrfan Yıldız kendilerine ait birer şiirle geceye şiir coşkusu verdi.Şenel Gök de türküleri ile programa renk kattı.
Şiir yarışması sonucunda ilköğretim okulu öğrencileri arasında birinciliğe ve ikinciliğe layık şiir bulunamadı.
Üçüncülük Ödülü ’’ Sende Saklı ’’ adlı şiiriyle Özel Ordu İ.Ö.O. öğrencilerinden Kerem Eyüpoğlu’na verildi.
’’ Umudum Yok ’’ isimli şiiriyle, Özel Ordu Seçkin İ.Ö.O. öğrencilerinden Afra Nur Eyüboğlu’na
’’ Anneciğim ’’ isimli şiiriyle, Perşembe Şehit C.Çelebi İ.Ö.O öğrencilerinden Dilek Yanık’a
’’ Rüya Şehri ’’ isimli şiiriyle Ordu İ.Ö.O öğrencilerinden Kadir Özcan Güzel’e mansiyon verildi.
LİSELER ARASI ŞİİR YARIŞMASI SONUCUNDA
Birinciliği ’’ Yaşamsız ’’ isimli şiiriyle Fatsa Kız Meslek Lisesi’nden Nazan Nüvenilir
İkinciliği ’’ Seni Sevdim ’’ isimli şiiriyle Ordu Anadolu Lisesi’nden Okan Sevgili
Üçüncülüğü ’’ Kışım Olmuşsun ’’ adlı şiiriyle Ordu Anadolu Lisesi’nden Sevda Soytürk aldı.
’’ Hayatın Derinliği ’’ isimli şiiriyle Fatsa kız meslek Lisesi’nden Ayşegül Karabayrak ile ’’Rüya Şehri ’’ isimli şiiriyle Ordu Anadolu Lisesi’nden Kadir Özcan’a ise MANSİYON verildi.’’ diyen Fatsaşat Başkanı Şair Hasan Gençay’ın duyarlılığını ve heycanını da paylaşıyoruz..
’’ Şiire Sevgi Şaire Saygı Şiir yorumcuları ile Şiir kitaplarına daha çok ilgi sanata değer.’’ özdeyişimle Orşayab yönetiminin ve tertip komitesinin bu anlamlı etkinliği 201o - 2011 eğtim öğretim yılında mutlaka okul yönetimlerinin gündemine taşınacak; hem öğrencileri hem velileri hem de kamuoyunu ilgilendiren bu tür kültür sanat faliyetleri daha çok aksettirilecektir.. Diyerek şiir yüklü duygularla selam sevgi ve saygılarımı arz ediyorum.
Şebingülü sunumlarımla.
Okuyar Kitle İletişim :hikmetokuyar@
YORUMLAR
doğrusu böyle anlamlı ve şiir,sanat,edebiyat adına yapılan bir güzel etkinliğin sessiz ve duyarsız,yorumsuz bırakılması beni çok üzüdü,şiire bakış açımız her ne kadar güzel ve olumlu,yapıcı ve kalıcı olsa da biz büyükler,amatörler ya da şiirde profesyoneller,ustalar bu şiir-sever gençlere destek ve öncü olmalıyız,her nerede,hangi şehirde olursak olalım daima bu tür etkinlikleri şiir ve edebiyat,musiki ve sanat ve kültür açısından düşünüp bu düşüncenin daha da yaygınlaşması için çaba göstermeliyiz..işte Alaca ve Çorum şiir dinletisi,şairler ve aşıklar buluşması bu amaca en iyi bir örnek teşkil etmektedir ki gerçekten sözünü ettiğim bu yerlerin değerli Belediye Başkanlarını ve tüm emeği geçenleri bu vesileyle bir kez daha yürekten kutlarım..ayrıca Ordu'daki yöneticileri,okuları da şiire gösterdikleri ilgiden dolayı kutlar,daha çok ilgi göstermelerini rica ederim..DeğerliHikmet OKUYAR'ı bizim şiir dinletimizin değerli DURDU ŞAHİN'ine benzetiyorum ve kendisini yürekten alkışlayıp,kutluyorum,malesef bana da bir çok şiir daveti ve yarışmalara katılım daveti,okulda çalışırken TÜRKİYE SEDVASI DERGİSİ göndermişti,sağolun,kendisine minnetarım daima ... yeterince ilgi gösteremediğim için çok özür diliyor,bu vesileyle de mübarek ramazannızı kutluyorum değerli Hikmet bey hocam,saygımla,selamlar...
oktayzerrin tarafından 8/17/2010 12:10:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hikmet Okuyar
'' Aşıklık , ozanlık , şairlik , şiir yorumculuğu; özel yetenek, bilgi, beceri, yoğun emek isteyen ciddi ve saygın meslektir.Hikmet OKUYAR / Şüsiyad Başkanı'' şeklinde dillendirdiğimiz ve şiir dostlarımızın tartışmasına sunduğumuz TEZ ne kadar çok ilgi ve destek görürse ŞİİRE SEVGİ ŞAİRE ŞİİR YORUMCULARINA VE ŞİİR KİTAPLARINA İLGİ O NİSPETTE YOĞUNLAŞARAK ARTACAKTIR.
Eğitimci Şair Oktay ZERRİN'i ÇORUM ALACA ŞİİR ETKİNLİKLERİ katılımcıları arasında görünce sevincim daha da arttı. Daim olsun..
Şebingülü sunumlarımla selam sevgi saygı..Nice şiirli şuurlu günlere doğru.