Günbegün Notlarım 90/SINAVLAR...
.........................................
Bugün gün boyu ders çalıştım. Gözlerim kör olursa, imtihanlara kendimi vermekten olacak, biliyorum. 10 Temmuz 2010’daki KPSS’ye hazırlanıyorum bu aralar, ilköğretim matematik öğretmeni olmak için. Konu çalış bitmiyor, soru hallet hakeza. Omuzlarımızdaki yükle kendimi bildim bileli sorular çözmekteyim, matematikle kafayı problem mroblem demeden yemekteyim...
Hayatımın sınavlar üzerine endeksli olmasından hoşnut olmadım hiç. Dayatmalı eğitim sistemi bana hep itici geldi. Bir koşuşturmanın içinde yer almaktan daim sıkıldım. Daima zorlandım. Ve kendi istediğim dışında dayatmalarla, zoraki davranışlara sürüklenmekle çocukluğumu ve gençliğimi tükettikleri için bu eğitim sisteme...
Girdiğim, niyetlendiğim sınavlar yüzünden çok zaman kaybettim. Kaybettiğim zamanlarımı tek tek söylesem, bir bu kadar zaman kaybına uğrarım... En iyisi sınavlardan uzak durmak, ama bu da mümkün görünmüyor gibi...
Sınavlar yeşil yeşil karşılayacağım baharlarıımı ç-aldı...
Sınavlar çoğalttıkça köreltti duygularımı...
Sınavlar güzel anları yaşamama engel oldu...
Sınavlar beni kobay yaptı aşağıdaki diye başlayan soru cümlelerinde...
Sınavlar başımın etini yedi, beyin doğru dürüst kalmamış bende, benliğimde...
......................................
MehmetSelimÇİÇEK
16 Haziran 2010,,,23.45
Mardin
YORUMLAR
Arkadaşlar haklısınız hayatımız hep sınavlarla geçti ama hayata baktımızda da yapıcak çok fazla şey yok insanları bir birinden ayırt etmek için çakta fazla bir yöntem yok unutmayınız ki hayattaki en büyük güç^^ BİLGİDİR ^^ bilgi içinde çalışmak gerek yapıcak bişey yok :)
Haklısın Selim öyle bir eğitim sistemi var ki adeta deveye hendek atlattırmak gibi..
Bir de sonucu iyi olsa bari..Bir çok insan dünyadan bir haber mezun oluyor..
Sınav aslında bu ülke de doğumdan ölüme kadar süren zorunlu süreç..
Ekmeğin, ayakta kalmanın, yaşamın sınavını verdiriyorlar insana..
Ülke zaten onların babasının tapulu malı..Bakalım bu sınavlar ne zamana kadar devam edecek..
Kardeşim sana başarılar diliyorum..SEVGİMLE..
Mehmet Selim Kardeşim ne kadar haklısın... Bizim çocukluğumuz, gençliğimiz böyle miydi? Doya doya yaşadık...Şimdi bir sınav, sorma gitsin.Koşturmaca...
İlk okuldan başlıyorsun, ölene kadar sınav...Allah yardımcın olsun.Benim kızım da kpss ye girecek...Yazık bu gençlere...
Sana sınavda başarılar şimdiden...Sevgilerimle