- 1541 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Nilüfer Sevdası
Nilüfer kulağa hoş gelen, dilin söyleminde tebessümle anılan güzel bir isimdir. Bu güzellik bile kendi başına Nilüfer’i sevmeye yeterli olsa da sevda baharında Nilüfer merakı zekânın ve aklın gösterisi olmakla beraber yaşamın temel ihtiyacı olan su bitkisi denilse de bazılarımız içinde ülkenin dördüncü ilinde bir ilçe adıdır.
Çok farklı tanımlarda bile kelimelerin anlatmaya yetmediği, yeten kelimelerin bulunmasında zorlanıldığında başını yukarı kaldırıp bakışlarını bembeyaz karın yeşille buluştuğu Uludağ güzelliği gibidir Nilüfer. Bu sevgili kollarının kumsalda şafağın yaşamı aydınlatan güneşi, gece yarısı uyandığında yanında olan sevdalının sıcaklığı gibidir Nilüfer. Bu duruş onu dalında koparmadan sevgisini, özlemini bir yaşama sığdırmak anlayışında bulursunuz kendinizi. İşte tüm bu tanımlı güzellikler bir Nilüfer sevdasıdır.
Söylemde, yazılan satırda, bakışta, tanımda, algılamada akla gelen ve duruştan alınan pozitif algılamalar ile gösterilen çabaların sonunda istenen hedefe varma arzusu insanı mutlu ediyor. Bu mutluluk algılaması yaşamın farklı aktivitelerinde de bir sevdalıyla beraber yaşanası kadar insanı mutlu edeceği anlayışı insan yaşam sürecinde hep bir Nilüfer olsun istiyor.
Gecenin ilerleyen zaman diliminde toplanan büyük bir insan kalabalığının davullu zurnalı halaylarının çekildiği yerde insanların gerçek istediklerinin gerçek olan zamandan bağımsız zamanının her noktasındaki kazanımları gibidir. Önemli olan bu kazanımları farkında olanlarla beraber yaşamaktır. Satırları yazdığım güzel günün sabahında tüm ekip çalışanlarının doğrudan bir sevdalıya ulaşarak sarılıp özlem giderdiği bir ilkbahar güzelliği olduğunun farkındalıklı duygularını onlarla yaşamak ne güzeldir. Özgürlük kabul edildiğinde veya kabul gördüğünde özgürlüktür. Mutlu bir gelecek adına çağdaş yaşamın niceliklerine göre yaşama becerisi sergilemek ve bu anlayışların öncüsü olmak her bireyin kendi Nilüfer’ iyle yaşayacağı yakışanı olmalıdır.
Bedri Demirpençe
YORUMLAR
Bedri Demirpençe
Saygılarımla
Hımmm , ilk kez adımı ve anlamını bu kadar güzel tasvir eden bir yazara rastladım .Doğrusu çok hoşuma gitti
Hele;
''_Nilüfer kulağa hoş gelen, dilin söyleminde tebessümle anılan güzel bir isimdir. Bu güzellik bile kendi başına Nilüfer’i sevmeye yeterli olsa da sevda baharında Nilüfer merakı zekânın ve aklın gösterisi ' ve
' Mutlu bir gelecek adına çağdaş yaşamın niceliklerine göre yaşama becerisi sergilemek ve bu anlayışların öncüsü olmak her bireyin kendi Nilüfer’ iyle yaşayacağı yakışanı olmalıdır.'' Bu cümleler bu satırlar bir o kadar daha güzel ))
Muhteşem bir üslûb çok güzel bir anlatım.
Tebrim ediyor ve Nilüfer'i bu kadar güzel ifade ettiğiniz için de ayrıca teşekkür ediyorum.Özellikle benden her eve lazım bir tane ))
Saygılarımla,_______
Üzümbugusu tarafından 6/16/2010 12:53:45 AM zamanında düzenlenmiştir.
Üzümbugusu tarafından 6/16/2010 2:42:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bedri Demirpençe
Sahifeyi ziyaret lütfünde bulunan siz ve saygın yazarların yazılan yazıya güzellik katan değerlendirmelerinde de anlaşılıyor ki Nilüfer Sevdası her insanın yaşayası bir yaşam özlemi içinde en güzel olan ve akılda kalan yaşam yansımasıdır. Bu anlamda Nilüfer bir yaşam yelpazesinde her zaman ayrıcalıklı bir yeri var olduğuna inanıyorum…
Saygılarımla
Üzümbugusu
Saygılarımla,______
Bedri Demirpençe
Saygılarımla
Ne güzel bir yazıydı adıma...
Uzun yıllardır nilüfer tutkunu biri olarak hayat felsefem olan tek çiçektir Nilüfer...
Üzerine oldukça çok şiirim ve yazılarım oldu ve halende devam etmektedir.
Fotoğraf sanatıyla bunu birleştirmek ayrı bir mutluluk oldu kendi adıma.
Bünyesinde bulunan bal mumu sayesinde kendi kendini temizleyen tek çiçek oluşu ayrı bir özelliktir.
Kirli sularda temiz kalabilen bu çiçeğin hayat duruşunu kendime ilke edindim ki yanılmadığımı gördüm.
Nilüferler de Ağlar Sularının İçinde, Kimse Bilmez Karışıp Gider Göz Yaşları
O Bir Su Çiçeğidir Çünkü Kimse Anlayamaz Ağladığını...
Bu güzel paylaşım ve anlamlı yazı için içten teşekkürler.
Esen kalın...
Üzümbugusu
Kimseye hissettirmez agladığını çünki sudaki kalp yaprakları gibi sevgi çiçeğidir ve hep mutlu etmektir görevi:)
Saygılarımla,___
Bedri Demirpençe
Saygın Üzümbuğusu: Yorumunuzun duygusallığındaki ortak kader tanımlarının dizelenen tarifteki gibi gözyaşlarıyla değil de gün ve gece mutluluklarıyla dolu dolu geçmesini diliyorum…
Saygılarımla
Bedri Demirpençe
Saygın Üzümbuğusu: Yorumunuzun duygusallığındaki ortak kader tanımlarının dizelenen tarifteki gibi gözyaşlarıyla değil de gün ve gece mutluluklarıyla dolu dolu geçmesini diliyorum…
Saygılarımla
Bedri Demirpençe
Yazı ve Şiirlerinizi takip etmek düşün yaşam algılamalarımı ileriye taşıyacağına inanıyorum…
Saygılarımla
Üzümbugusu
Çok mutlu oldum.
NİLÜFER BANA GÖRE BEYAZLIĞİN VE SAFLIĞİN SİMGESİ.
İÇ AÇÇICI VE FERAHLATAN ÖZEL BİR SU ÇİÇEĞİ.
GÜZELİİĞİYLE BAŞ DÖNDÜRÜCÜ BİR ÇİÇEK.
NİLİFÜRLERİN ARASINDA YAPILAN SANDAL SEFALARIN KEYFİ HİÇ BİR YERDE BULUNMAZ.
ŞAHANE BİR YAZI
ŞİİRSEL BİR YAZI..
VE ADETA NİLÜFERLERİN OLDUĞU NEHİRE GİTTİM VE GELDİM..
BU GÜZEL YAZIYI VE YAZARINI KUTLUYORUM..
SEVGİLERİMLE..
Bedri Demirpençe
Değerlendirmeniz için teşekkür ederim.
Saygılarımla