EYLÜL
Sonbahar yâda eylül benim için farklı bir mevsim sanki. Nedense sonbahar kelimesini duyunca, anlamını bilmediğim bir sözcük düğümlenir boğazımda.
Sonbahar, hüzün mevsimidir, şairler için, yazarlar için, âşıklar için hüznü anlatan şiirler, sonbaharı resmeden öyküler ve âşıkların romantizmi bir başkadır sonbaharda.
Renk renk yapraklar sanki sırasını bekler ağaçlardan düşmek için.
İnsanın içini bir hüzün kaplar, sanki herkesin bir yaprağı var düşme sırasını bekleyen
Sonbaharla birlikte ağaçlar birer birer yapraklarını döküyorlar.
Her yanı sarı, mor, kahverengi yapraklar kaplıyor. Düşen o her yaprağın üzerinde ne anlamlar ne sözler gizlidir kimbilir. Hangimiz okuyabildik ki.
Her kurumuş yaprağın, rüzgârla savrulması gitmesi insanı daha da hüzünlendirir tıpkı kaybolan giden umutlarımız gibi.
Hep öyle olmuştur zaten umutlarımızı, hayallerimizi ya birileri pis ayaklarıyla çiğner gider yâda çöpçüler neyi süpürdüklerinin farkında olmadan süpürür götürürler.
Eylül geldi ve hiç gitmedi…
O gün bu gündür aylardan hep eylül
Ve mevsim hep sonbahar…
Ben hala yağmur sonrası o toprak yolda yürüyorum…
Ayağımın altında kurumuş yapraklar
Ve yolun sonunda hayalim duruyor.
Kaç yıl oldu unuttum
Ben sana varamıyorum…
Bu gün ajandamı karıştırdım. bu şiir gözüme ilişti nerden almışım, ne zaman almışım, yazarı kim bilmiyorum. Yazan kişinin ismini anmayı çok isterdim maalesef şu an mümkün olmadı. Çok beğendiğim için paylaşmak istedim.
Ben, eylül ayını çok seviyorum-eylül ayında meydana gelmiş dünya ve Türkiye tarihindeki kara noktalar hariç tabi !!!.
Bu kara noktalar 17 Eylül 1960 Adnan MENDERES in idamı
12 Eylül 1980 ihtilali
11 Eylül amerikan vakıası
Bu tarihler dünya ve Türkiye tarihindeki kırılma noktalarıdır. Bunların dışında eylül ayını seviyorum ben. Çünkü: küçük kızım 24 Eylül doğumlu adı da eylül…
İnsan başka hangi ayda hem sevinir hem de hüzünlenir.
Hangi ayda güneş yakmadan insanı ısıtır, rüzgâr üşütmeden yorgun bedenimizi okşar ve hangi ayda yağmurla arkadaş olup yürürken toprağın o hoş kokusunu hissedebilirki insan!
Dünyaya başka bir pencereden bakmanın zamanıdır eylül. Yazarların, şairlerin penceresinden hayata bakma zamanıdır. Bu mevsimin anlamını yüzdeki çizgiler arttıkça anca anlaşılabilir.
Yağan yağmurun tadını, toprak kokan sokakları, yere düşen damlaların seyri ve hayatın anlamı anca yüzdeki çizgiler çoğaldıkça anlamını anlaya biriz.
YORUMLAR
eylül ayını sevenlerdenim,
yazınızı da sevdim,
tebrikler...