- 632 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Allahı Sevmek!!
NİMETİN UMUMİLİĞİ
Bir nimetin zahmetsiz elde edilmesi ile herkese verilmiş olması; o nimeti kıymetsiz kılmaz.
ZATEN YARATAN, İNSAN GİBİ İNSAN OLANLARI, BU UMUMİ NİMET VE İMKÂNLAR KARŞISNINDAKİ TAKDİR, TEŞEKKÜR, İMAN, İBADET VE MUHABBET İLE İMTİHAN ETMİYORMU?
Hava,
Çok önemli ve hayati kıymet taşımasına rağmen, ne temininde bir ücret ödememiş olmamız, ne de kullanımında bir emek verip bir zahmet çekmeyişimiz, HAVAYI DEĞERSİZ KILABİLİRMİ?
Göz,
Çok değerli bir organ olmasına rağmen;
Yılanda,
Sinekte,
Pirede belki mikropta bile var olması,
Gözün kıymetsiz olduğunu düşündürmeye sebep olabilirmi?
Bu iki misalden hareket ile Allah’ın vermiş olduğu tüm nimet ve imkânları kıyas edip, Allah’ın vermiş olduğu bu nimet ve imkânların farkında olduğumuzun farkını ispatlamamız gerekmezmi?
İşte bu farkı fark etmek; iman,
Şükrünün gerekliliğini yerine getirmek ibadet,
Minnet duymak ise Allah’a muhabbetti gerektirir.
Allah umumi vermiş olduğu nimetlerin hususiyetini görüp görmeyeceğimizi test ediyor.
İşte insanın imtihanı bu olsa gerek.
Allah’ı sevmek ve Allah’tan korkmak;
Kâinatı tasarrufunda tutan kudretini görmek, sanatının güzelliği ile vermiş olduğu nimetlerin önemini anlamakla mümkün olabilir.
Nimetin önemi ise; ona olan ihtiyacımızın farkında olmak,
İhtiyacımızın şiddetine rağmen teminindeki imkansızlığımızı gerçek manada his etmek ile olabilir.
Nimetin mükemmelliği, ücretsiz ve zahmetsiz ihsanı,
O’nun bize olan sevgisinin delili,
Bizim farkında olmamız ise O’nu sevmemizin sebebidir.
Kalbinde Allah sevgisini tam his edemeyenler;
Zahmetsiz ve ücretsiz verdiği nimetlerin kendileri için hayati önem taşıdığını hiç düşündülermi?
Sanıyorum Allah’ı sevenler Allah tarafından ne kadar çok sevildiklerinin farkında olanlardır.
.