- 1574 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ŞEHRE ALIŞMAK
Bir şehre insan ne zaman alışır, benim şehrim der benimser?
Bir şehre ilk gittiğinizde hissettiğiniz sadece yabancılık duygusudur.Bu yabancılık duygusu sizde korku ürperme uzaklaşma isteğini de doğurur.Her şey yabancı gelir.Koca koca binalar tepenize düşecek zannedersiniz.Nerde ne çirkinlik varsa gözünüze batar.Kusur görür gözünüz, ayrıntılara takılırsınız. İçinize bir gariplik çöker ki bu yabancı şehirde onu tarife diller yetmez.
Bir nokta vardır ki; öyle bir an...Günler günleri kovalar da ay olur, yıl olur.Bir bakarsın alışmışsın o şehre, fabrikalar şantiyeler ya da gökdelenler seninmiş gibi oluverir.Gözüne batmaz artık hiç bir çirkinliği, çirkinin ardındaki güzeli görürsün.Ünsiyet edersin.
Değişen bir şey yoktur aslında; senin içindeki değişmiştir.
Alışmışsındır o yabancı şehre...
YORUMLAR
başka şehirleri çok bilmem gidip görmüşlüğüm yok ama eğer o şehir İstanbul ise işiniz çok kolay derim.
bu şehrin efsunu, gizemi, albenisi hayli fazladır.
tadına bi alıştımı insan kolay kolay kopamaz.
orası hengi şehirse hoşgittiniz diyelim :)
keşke daha da uzun olsaydı.
soruya kişisel cevap:
haydarpaşada inince, karşıya geçirecek vapur gelene kadar şöyle bir seyrederim bana yabancı olan bu şehri. sonra gülümserim yüzüne ardından tutup sıkarım yanaklarını canımın içi diyerek. tüm yabancılığım trenden inip, karşıya geçirecek vapurun geleceği zamana kadar son bulur yani.
saygılarımla...