- 1389 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
KADIN GİBİ KADIN!..
Dünyada her şey bu kelime üzerine odaklanıyor. “ Kadın”.
Kadın olmazsa, dünya ekonomisi bir anda hercümerç hale gelir. Fırtınalar kopar, üretim durur, işsizlik tavan yapar, borsalar ise taban. Bütün üretimler, kadınların tüketimlerine yönelik. Kadın, harcamalı, tüketmeli ki; para, devinim kazansın. Sirkülasyon artsın.
Yıllardır pazarlardayım. Tezgahımda olan emtiaların yüzde sekseni kadınlara yönelik. Tezgahıma kadın, gelip alış veriş yapmazsa; o gün yandım demektir.Kadın,çarşıya pazara girmeli.Zaten girdiğinde de işin rengi değişiyor.
Günümüz kadınlarında moda takıntısı var. Bu takıntı, çoğunluğunda hastalık derecesinde.
- Ay, bu bana yakıştı mı?
- Bu modeller, yeni mi çıktı?
- Bu bluzu, televizyondaki mankenin üzerinde görmüştüm, bunu almalıyım.
- -Aman yazlığa gidecem, mayolarımı değiştirmem gerek.
Ne aldığını, nereye para harcadığını bilmeyen tipler o kadar çok ki. Tabi bu da, tüketimi hızlandırıyor. Biz pazarcıları da maddi olarak rahatlatıyor aynı zamanda.
Bu yüzden kadınlarımıza saygım sonsuz. Aman; hiç durmadan harcama yapsınlar. Bu benimde hoşuma gidiyor.Bazen tezgahımın başında bağırdıkça aşka geliyor daha fazla bağırıyorum:
-Hanımlar!!!.Yiyin kocanızın parasını,Bakmayın el oğlunun gözyaşlarına!
Daha bir sürü tekerlemeler, devam edip sıralanıyor.
Bazen de düşünmeden edemiyorum:
“Kadın gibi kadın” nasıl olmalı diye?
Her gün yüzlerce kadın görüyorum, pazarlarda. Yüz profillerini, endamlarını, yürüyüşlerini ve de konuşmalarını inceliyorum da;” Gerçek bir kadın;uğruna ölünecek,aşık olunacak,ayaklarına tapılacak olanı nasıl olmalı” diye?Hep sormuşumdur kendi kendime,buna benzer soruları.
Bu sorulara yanıt bulmaya çalışırken; kendimle yanılsamalar içerisinde kaldığım da olmuyor değil.
Kadının yüzünden asalet akmalı.Yüzü çok şey ifade eder.Bakışları karamsar olmamalı.Baktığında karşısındakini yerle bir etmeli.Samimi olmalı.Tabi bu bakışlar,farklı farklı anlamlara da çekiliyor.Ya da farklı manada bakanlar da çıkıyor..Çoğundan gözlerimi kaçırmışımdır!
Aldığı sutyeni göğüslerine takıştırıp, ya da tezgahtan aldığı kilotu her iki eliyle gerip:
-Ayol bunlar bana olur mu?
Ya da:
- Bunların parasını başka türlü kırışalım mı?
İşte kadının asaletini ayaklar altına yiten absürt hareketler.
Öyle kadınlar var ki, tereyağından kıl çeker gibi sessizce alacağını alıp gidenler. Tam bir hanımefendi asaletini üzerlerinde taşımaktalar.
Kadının yürüyüşü kendini karakterini ortaya koyar. Gönül yarası ile yıkılsa bile yolda, sokakta dik durmalı, yalpa yapmamalı. Yalpa yaptığı anda hemen sendelenip düşer ve bir daha da ayağa kalması mümkün olmaz.
Kendi yaralarını kendisi sarmasını öğrenmeli. Çoğunlukla merhemi kendisinde aramalı.Zira o anda zayıflığından yararlanacak çakallar,sürüyle gezip fırsat kollamaktadırlar...
Dayanamayıp, derdini döken müşterilerim de çıkmıyor değil:
- İki çocuktan sonra eşimden ayrıldım, buraları terk ediyorum!
- Beni kocam,her gün dövüyor;git çalış ne yaparsan yap,para getir!.. diyenler
Yine de sözümdeyim, kadın acılarını içine gömmeli.
Hani bir söz vardır ya;
“Kitapsız hayat, kör, sağır ve dilsiz gibidir” diye.Ben de diyorum ki;bu atasözü,kadınlar için de geçerli.
Bence kadınlar, dünyanın çekim gücünü oluşturmakta. Kadınsız olmayan bir dünya neye yarar ki!
Her şey kadınlar uğruna yapılmıyor mu? Savaşlar bile.Napolyon, aşklarına kendisini kanıtlamak için halkını savaşlara sokmaktan gözünü bile kırpmamış mıydı?
Kadınlar için dağlar delinmedi mi, çöllere düşülmedi mi.Ama hangi kadınlar için?Kadın gibi kadınlar için!
Ya, gerçekten merak etmekteyim:
“Kadın gibi kadın”nasıl oluyor acaba?
YORUMLAR
Ayhan bey merhabalar
Bizim Patagonya muhabiri Tosun OKUYANA yazından çok etkilenmiş, hemencecik bir şiir karalamış. Rica etti Ayhan ağabeyin yazısının altına bunu yaz diye. Okudum biraz tanıdık geldi satırlar. Dedim oğlum bir yerden araklamadın değil mi bu şiiri, rezil olmayalım sonra millete. Yeminler etti, yok abi vallahi ben yazdım. Bende sözlerine inanarak müsadenle yayınlıyorum
KADINIM
Karadanam, çatal dillim, abe fal bakanım
Nar tanem, nur tanem, merdaneli çamaşır makinem
Ağaç isem, kütüğümsün, kerestem
Karakovan balımsın
Günahımsın, vebalimsin
Dili mercan, dizi kireçlenmiş, dişi tartarlı
Sen yoluna, ben yolunam
Çat buradam, çat kapı arkasındam
Bak nem kapacaksın dikkat et kız
Keten helvam, dikiş iğnem, soğan zarımsın
Kadınım, karımsın, kısrağımsın
......................................AYGIRIN
Hoş görün için şimdiden teşekkürler, iyi tatilleri, arayı fazla açmayasun
Selamlar
Değerli arkadaşım "kadın gibi kadın nasıl olmalı?" diye konu açmışsınız...Tam forumluk...
Bana göre bir kadın önce asil, kibar, hanımefendi olmalı... GURURLU, MAĞRUR ve AKILLI olmalı...İffetli, haysiyetli olmalı. Düzgün, kendi adına yakışır bir yaşam sürmeli...
Genelde derler ki; eşinin, babanın, ailenin başını öne eğdirme... Hayır efendim ben bu söze karşıyım...Önce kendimmmm...İnsan önce kendisinin başını öne eğdirmemeli...
Yine güzel bir yazıydı...Sevgi ve saygı ile
mavideydisevgi tarafından 6/15/2010 7:40:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kadın gibi kadın nasıl olur.
Kendince doğal olandır.
Ama her şeyde yerine göre yapılmalıdır
Her şeyin azı karar çoğu zarar
Bu kadın içinde erkek içinde aynıdır
Tek doğru olan doğru hareketleri yapacağınız yer ve konuşma şeklidir.
Saygımla .
ayhansarıkaya
Kendince doğal olandır.
bU GÜZEL YORUMUNUZ İÇİN TŞK.LER EFENDİM.sAYGILARIMLA...
ayhan bey gidişiniz gelişime denk gelmişti ama sizi yeterince tanımıştım yine de. sizi tekrar görmekten memnun oldum.
"kadın gibi kadın kimdir" gibi çarpıcı bir soruyla dönmüşsünüz, doğal olarak cavap hakkım doğdu:)
öncelikle "kadın gibi kadın olma" ifadesini bir kenara bırakırsak,
"kadın, sadece kendisi için, kadın olan kadındır." derim.
selamlar..
lidya tarafından 6/15/2010 2:46:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
ayhansarıkaya
BAK KAYBOLURSAN KIZARIM HA...BİR TAFAFIM ERBAALI(KABADAYININ ALASI),DİĞER TARAFIM DA NİKSARLI(EFENDİNİN EN ALASI):-))))
"KADIN OLAN KADINI "BİRAZ AÇSAYDIN İYİ OLACAKTI!...
SELAM VE SAYGILARIMLA...
sen bu sayfaya.....yakışıyorsun....sen çok iyi yazıyorsun...bu sayfalar sensiz olmaz....olamaz...KADINMI......sen bir yönünü çok hoş anlatmışsın.....onlarsız olurmu...hayatın tadı tuzu baharatıdır.... azı karar çoğu zarardır....kadın kadın gibi olmalı....kadın gibi durmalı....tebrikler çok hoştu
ayhansarıkaya
SAYFAMA DÖNÜNCE GÖRDÜM...İYİ Kİ VARSIN.KAPI GİBİ DURUYON YANIMIZDA,NAZAR DEĞMESİN...
SAYGI VE SEVGİLERİMLE TACO AĞBEYİM BENİM.
SELAMLAR...
ayhansarıkaya
Güzel anlatımdı, duruşu, konuşması, hareketleriyle belli eder, kadın gibi kadın kendini.
Saygılarımla.
ayhansarıkaya
Kadın gibi kadın nasıl olmalı? Aslında bir kadının istenilen seviyede olmasının sorumluluğu beraber olduğu erkeğede bağlı. Karısını horlayan, döven, baskılayan bir adam karısından ne kadar kadın gibi kadın olmasını bekler.... Aksine beraber olduğu kadının ruhunu okşayan, onu kendine aşık eden, ancak bu beklenilen idealleri ulaşır diye düşünüyorum.
Ayhan abi sen farklı ve cesur bir kalemsin, öyle oluncada yorumlarımız da buna göre oluyor.
Tebrikler.
ayhansarıkaya
O YEŞİL GÖZLERİNDEN ÖPÜYORUM HA,DARILMA...
SELAMLAR...
ayhansarıkaya
nİHAYET ARIYA ARIYA BUSE'Yİ BULDUM.KALBİNE STENT TAKTIRMIŞ.Ç.BA GÜNÜ YANIMA GELECEK.BEN SANA HABER YOLARIM YİNE.
EN DERİN SEVGİ VE SELAMLARIMLA...
Çok güzel di
Kadın gibi kadın yada erkek gibi erkek nasıl olmalı. Aslında pazarlarda tanınan kadın versiyonları genellemede tabiri caiz se yüzdelerde doksan dokuzlara ulaşmış durumda .Yokluk ve sefalet dile vuruyor galiba belkide karekter tahlilinde yeni yüzlerin boşlukta ki hali de bu olabilir.İnsanlar artık cinsiyet farkı gözetmeksizin hayatı kavramakla güçlükmü çekiyor acaba
Tabi bunu önyarğısız izlediğimiz zaman aslında ortadaki pozisyon çaresizliğin mutsuzlugun dibe vuruşu gibi.Herhangi bir pazarcıdan mal alırken bu kadar ucuz gösteri yapan kadınların acaba derdi ne.
Elbette karekter sizliğin ön yüzünde cılkı çıkmış mevcudiyet var.Esnaf lık yani pazarlamacılık 20 yıla yakın bende yaptım.
Ve gerçek şu ki çok kadından çok korktum. Koca ekmeği yiyip para harcamayı marifet sanan aslında mal olan satılık beyinler neyseki benimde yüzümü güldürdüler sayelerinde pirim kazandım.
Hiç adresim olmadı nede telefonum onlara verecek. Bu gün o yılları düşündüğüm zaman gerçekten bu yazının anlamını felaket kavrıyorum.İç çamaşırı çantanın her zaman dibinde yer ederdi.
Yoksa taşıdığım çantadaki buluzler yada etekler pijamalar vs bomboş bir gün geçirmeme neden olurdu.Firmalara çalıştım satış yapmazsam para yoktu. Ve kadınlar her zaman baş tacı müşterilerimdi.
İnsanı kadınlığından utandıran hem cinslerime sebep hep korkuyla yürüdüm. Tabi çok dürüst insanlar da tanıdım.
Çok güzel bir yazıyla onlarıda yad ettim.
Yüreğine saglık Ayhan Sarıkaya
Çok saygılar
guler birsozu tarafından 6/15/2010 5:04:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
ayhansarıkaya
HEMCİNLERİNE KARŞI ACIMASIZ OLMUŞSUN AMA GERÇEKLERİ DE SÖYLEMİŞSİN DOĞRUSU.
YALNIZ;PAZAR VERSİYONUNDAKİ KADINLARIN FARKLI OLMASI GÖNDERMENE BEN PEK SICAK BAKMIYORUM. YANİ SOSYATİKLER Mİ DAHA KADIN GİBİ KADIN OLUYORLAR DA,PAZARA GELENLER OLMUYOR?
BENCE KÖYDEKİ TARLADA ÇALIŞAN KADIN BİLE KENDİNE BAKTIĞINDA KADIN GİBİ KADIN SIFATINI TAŞIR ÜZERİNDE...
YOKSA HER ÇITKIRIM OLANLAR,KADIN GİBİ KADIN DEĞİLLER MAALESEF!...
SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM,DEĞERLİ KARDEŞİM...
guler birsozu
Fakat gerçek te bende aynı pazarcılığın kurbanıyım.
Yoz insanın cinsiyeti olamaz nazarımda. Öyle bir takıntım yok.Genellemede mal meydana taşıyor.Kadın yada erkek sütü bozuk sa tabi tabiri caiz insana yazdırıyor .Eleştiri senin gözlemlerinle benim fikrimle bagdaşmış durumda.Özellikle resmettiğin taraflarını ben düşündüm ve cevap yazdım.Egerki bir gün erkek nasıl erkek olmalı diye bir yazı yazarsam
Senin yuhlamanı isterim.
Beni tam bir erkek düşmanı olarak feminist duygulara gark edeceği için irdelemiyorum.
İnsan insan olsun arkadaşım
Ne yazık ki Paranın ekseninde insanlar dönmeye yelteniyor. Habire
Çok saygılar Ayhan Sarıkaya
evet dostum kadın kadınlığını bilmeli,
erkek te erkekliğini bilmeli...
kadın gibi kadın nasıl oluyormuş bilen varsa öğrenmek isterim
üstadım eğer öğrenirsen haberimiz olsun lütfen...
bende araştırmaya başladım, bir sonuç alırsam haber ederim
kutluyorum yazını ve kalemini.
her dem saygımla.
ayhansarıkaya
Hoş geldin Ayhan Abi. Gözlerimizi yollarda bıraktın. Gerçekten...Öncelikle yazın demlenmiş belli. İyi gelmiş dinlenmek:)
"Ne aldığını, nereye para harcadığını bilmeyen tipler o kadar çok ki" İlahi Ayhan abi...Böyle kadınlar olmasa sen nasıl para kazanacaksın:)
Ayrıca, son kısımdaki soruyu bir de Suzan Ablaya sor bakalım ne yanıt alacaksın?
Güzel bir yazıydı. Tehlikeli sularda gezmişsin. Kadını kim anlamış ki sen de anlayasın.Biz daha kendimizi anlayamamışken...
Tebrik ediyorum. Sevgilerimle.
ayhansarıkaya
Seni sayfamda görmek bana güç veriyor.Her zaman yanımda desdekliyorsun.Çok teşekkür ederim.Sizin gibi gerçek dostların sayesinde yazmaya çalışıyoruz...
Saygım ve sevgim sonsuz aynur kardeşim...
Şimdi ben de merak ettim şu kadın gibi kadınları
sen yıllardır kadınlarla iç içe çalışıyorsun pazarda
hâlâ çözemediysem biz nasıl çözelim Ayhan Bey?
Güzel bir yazıydı tebrik ederim
Yazar gibi yazmışsın yani
sevgilerimle...
ayhansarıkaya
Selamlar...
Ayhan Bey çok güzel bir yazı olmuş tebrik ederim. Ben söylediklerinizin hepsine katılıyorum. Bayanın duruşu ve davranışları gerçekten önemli.. Tebrikler.. Saygı ve selamlarımla...
ayhansarıkaya
selamlar...