- 1378 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
Tacattin misin Secattin mi?
Mesai saatimin bitimine yarım saat kalmıştı. Kalan işlerimi toparlamaya çalışıyordum. Telefonum uzun uzun çalınca, elimdeki işi bırakıp açtım. Bir bayan sesiydi… Aslında ses bana tanıdık geliyordu; ama telefon başka bir dostuma aitti. Bayan başladı konuşmaya:
-Merhaba Emine Hanım. Ben Secattin’in sekreteriyim. Az sonra sizi O’na bağlayacağım. Bağlayasıya kadar biraz konuşsak ne dersin?
İçimden ‘Allah Allah! Bu da ne biçim sekreter? Biri beni işletiyor ama hadi hayırlısı.’ Dedim. Ses de çok tanıdık…
-Tanışıyor muyuz Hanımefendi?
-Elbette tanışıyoruz. Ne çabuk unuttun Gençlik Parkını?
-Unutur muyum hiç! Toynak oradaydı da, sekreteri yoktu ki. Yoksa sen de sitede mi yazıyorsun?
-Elbette yazıyorum. Hem ben de gençlik parkındaydım! Aşk olsun, beni tanıyamadın!
Nihayet sesi tanımıştım. Bu bizim mavideydisevgi’den başkası değildi.
-Kız Sevgiiii! Allah cezanı vermesin emiii! Senin ne işin var bakayım Toynak’ın yanında?
-Ben yalnız değilim ki. Ayhan Bey ve Secattin Bey de var.
Ayhan Bey’in ismi anons edilir edilmez telefonu kaptı:
-Emine, biz burada dört kişiyiz.
-Kimler var? Say bakayım.
-Sevgi, Secattin, Secattin, ben. Sana da bir sandalye ayırdık haberin olsun.
-Ayhan, benim zaten kulağım duymuyor, tek tek söyle şu kelimelerini. Lafını ağzında yuvarlama!
-Nasıl yuvarlamayayım? Bir şişe yetmişlik bitti. Dilim dönmüyor ki.
-Gözünüz kör olmasın sizin! Öğlenin ördünde içki mi içiyorsunuz?
-Şimdi şöyle yapıyoruz. Herkesin bardağını sıradan dolduruyoruz. Tabi seninkini de… E sen nasıl olsa içki içmiyorsun. Eh, hatırı kalmasın, onu da ben kimseye çaktırmadan dikiyorum tepeme. Öyle olunca da iki lafı bir araya getiremiyorum tabi.
Ayhan lafını bitirmeden başka biri telefonu alıyor:
-Merhaba Emine Hanım, ben secattin. Biliyor musunuz, şurada yarım saattir sizden bahsediyoruz. Ne çok özledik dostları bilemezsin. Biz şu toplantıyı ayda bir yapsak olmaz mı?
-Merhaba Secattin Bey. Yapalım tabi. Hem İzmir de yapın ki, ben de geleyim.
-Yok ya! Manisa da yapacağız.
-Ah ne iyi olur. Hem burada sinir hastanesi var, sinirleri gerileni gevşettiririz!
-Bayılıyorum senin şu şakalarına. Gerçekten özledim bilmiş ol.
-Ben de seni özledim; ama sana bir şey diyeceğim. Telefonun mikrofonu açıksa kapatır mısın. Söyleyeceklerimi kimseler duymasın. Aramızda kalsın.
-Tamam kapattım, hadi söyle.
-Bak şimdi, Sevgi Hanım çok güzel bir bayan. Senin Hanım da gördüğüm kadarıyla çok kıskanç. Sakın Sevgi’yi sekreter alma! Yoksa başına gelecekleri önceden söylemiştim derim.
Bir kahkaha tufanı koptu. Telefonu başka biri aldı. ‘Hay Allah! Bunlar üç kişiler ama ses dört kişilik. Biri kim acaba?’ Hem Secattin neden iki tane? Telefonu alan kişi başladı konuşmaya:
-Alo, Emine ben Secattin. Nasılsın kardeşim iyi misin?
Al işte, bir Secattin daha.
-İyiyim Toynak sen nasılsın? Ya Toynak siz kaç kişisiniz, ben bir türlü çözemedim de?
-Dört kişiyiz. Çok eğleniyoruz. Keşke sen de aramızda olsaydın. Aslında sandalyenin biri boş. Oraya seni oturttuk. Yarım saattir o sandalyeye bakıp bakıp konuşuyoruz. Haydi atla gel. Seni bekliyoruz. Bugün Türkcell’in bedava günüymüş. Sitedeki arkadaşları sıradan arıyoruz. Sen daha çalışıyor musun.
-Çalışıyorum tabi. Hem bugün Pazar değil, sen çalışmıyor musun?
-Çalışmıyorum. Beni işten attılar.
Tekrar gülüşmeler başladı. Ben telefonun bu tarafında, onları gözümde canlandırdıkça çatlıyorum. ‘Sanki ben de yanınızda olsam ne olurdu?’ Vedalaşıp telefonu kapatıyoruz. Mesai bitiyor ve ben eve gelince Ayhan Bey beni tekrar arıyor:
-Alo Emine, bugün çok eğlendik inanır mısın. Tacettin çok komikti, bizi çok güldürdü.
-
-Hangi Tacettin?
-Hangi olacak; bizim komutan.
Eyvah! Ben şimdi hapı yuttum. Evvel de sesin biri çok kalın geliyordu. Bir türlü çözememiştim. Tacettin’i, Secattin sandım ve hanımı hakkında verip veriştirdim. Şimdi ben dedikodu mu yapmış oldum?
Emine/Manisa/14/06/2010
YORUMLAR
Bu dönem de Trabzondaydım kaçırmışım gününde okumayı...Zira başlık dikkatimi çekti iyi de oldu...Bu arada ne çok seveniniz var..Yokluğunuz varlığınızdan farksız heryeri dolduruyor yüreğiniz...Ne güzel sizi tanımak...Sevgimde saygımda sonsuz...
elemm tarafından 7/20/2010 11:19:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
İşin açıkçası Tacettin Abi'nin geleceğinden haberim vardı. Sevgi bana söylemişti bir gün önce. Hatta selam da göndermiştim. Fakat her zaman ki gibi Ayhan abisiz düğün olur mu ? Güzel bir yazıya konu olan bütün dostlara selam ve sevgilerimi gönderiyorum. Sevgilerimle canım benim :)))))))9
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgilerimle benim biricik kardeşim...
toynakla saat 14-30 buluşup biraz sohbet edecektik..ikimiz otururken sevgili ayhan ve mavideydi sevgi geldi....birer kadeh içtik....sohbet koyulaştı...masada kimiler yoktuki....ansızın....meselci.... emine hanım.... su misali ...bedri tokul.... hikmet özkul.... meselci....türksel iflas etmiştir..... toynağın telefon elinden düşmediki....masada şenlik....kahkaha anılar derken 7,5 saat nasıl geçti bilmiyorum....dostlarla olmak sitemizi konuşmak..... sohbet etmek....kim demiş sanal alem diye hakiki dostların bulunduğu doğal alem....büyük haz aldım....yazılarından şiirlerinden tanıdığım edebiyat aşıklılarıyla olmanın keyfini sürdüm.....konularda haset dedikodu yoktu.... herkes özüyle.....yüreğiyle masadaydı...bana bu güzel günü geçiren toynağa.....mavideydisevgiye, ayhan kardeşime.....telefonla katılan tüm dostlara yorumlarıyla bizleri motive eden arkadaşlarıma saygılar sunuyor teşekkür ediyorum iyiki varsınız....sevgili emine dostlar arasında o kadar büyük bir yerin varki....anlatılamıyor bilesin....telefondakonuş bu güzel yazıyla anımızı ölümsüzleştirdin...sağolasın var olasın...kaelmin daim olsun kardeşim.....saygılar
Tacettin Komutanım, dün seni tanıyamadım kusuruma bakma. Benim bu işte kabahatim yok. Zaten benim kulaklar yarı yarıya sağır, bir de Ayhan Bey lafları yuvarlayıp İki tace Secaattin deyince, ben Toynak'ın gölgesini de sayıyor sandım.
Aslında seni özlemiştim. Ta foçadan beri görüşmedik. Sen hâlâ Ankara da isen, nasıl olsa Toynak işten kovuldum dedi. İnşallah onu da yanlış anlamışımdır:)) Bugün yine toplanın. Söz size katılacağım. Bugün bedava günü bende:)))
Aman sana söylediklerim aramızda kalsın. Ben seni Toynak sanmıştım:)))
Şaka bir yana, sizleri gerçekten çok özledim ve çok seviyorum. İşte edebiyatın güzel yanı bu. İnsanın Sağlam ve güzel dostları olması çok güzel. Hepinize sevgilerimle...
Sevgili arkadaşım bugün gerçekten çok güzel bir gün geçirdim. Cumartesi günü Toynak arkadaşım "Tacettin Bey" geliyor diye aradığında ben memleketteydim. Biliyorsun babama mevlit okutmuştuk ve ertesi gün annem rahatsızlanmıştı. Bir kaç gün daha yanında kalacakken, Tacettin ağabeyimin lafını duyunca hemen Ankara'ya döndüm.
Ankara toplantısında görememiştim kendisini. Artık mutlaka görmem gerekiyordu. Sanalda "ağabeyim" dediğim, babacan birini...
Nihayet bugün gördüm. Ayhan ağabeyle birlikte gittik...Hıı Ayhan ağabey latife olsun diye içki olayını biraz abartılı anlattı...Ayhan ağabey, Tacettin ağabey, Toynak birer kadeh alkol aldılar. Herşey tam kararındaydı yani anlayacağın...
Geçirdiğim en güzel günlerden biriydi...Aynı tahminim gibi komutanım "babacan" tam "ağabey gibi ağabey"...
Sen de hep bizimleydin inan...
Şu sekreterlik meselesine gelince; Beni tehdit etti Toynak, yoksa seni Ankara'dan sürerim dedi...Ben masumumm :))))
Sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Birlikte güzel vakit geçirmenize çok sevindim inan. Sevgilerimle...
Yaşamı kolay kılan dostluk...Dostluklarda olmasa çekilir mi bu dünya ????????????????????????
Harikasınız, başta emineciğim kaleminle sen tabi. Ayhan'ı ve toynağı Foça dan tanıyorum onlarda harika insanlardı. Hepinize sevgilerimi gönderiyorum...tacettin mi seracettin miydi neyse ne canım, toynak işte.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgilerimle can...
Emine kardeşim iyi ki o yaramaz çocukların yanına gitmemişsin :))) senide içirip hikayelerini zikzaklı okurduk valla :)))
Onların yanlarında ben olsaydım bi fıçı bira alıp karşılarına geçer, iyi bir hikaye döşenirdim senin gibi ... sen telefondan bile bir hikaye çıkartmışsın Emine ustam ...
Varolasın...
Dostluk, gardaşlık, arkadaşlık, birbirimize nazlanmak bu işte ...
Allah değerli dostlarımızı yanımızdan eksik etmesin... amin...
Emine kardeşimi yürekten kutluyorum...
selam ve saygıları çıkınlayıp iki kişilik yolluyorum, biri ben, biri yeditepe ...
direnis tarafından 6/15/2010 1:05:31 AM zamanında düzenlenmiştir.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle kardeşim...
Emine Hanım güzel bir dostluk diyaloğunu aktarmışsınız. Severek okudum. Sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Konuşmanın sonunu getirmedin ama. Ordan sonrası bize karanlık kaldı:) Dostluklar güzel...Ama yaşasın YEŞİLAY:) dOSTLUĞUNUZ DAİM OLUR İNŞALLAH...
Tebrik ederim. Sevgiler hepinize...
Emine UYSAL (EMİNE45)
İnsanın gerçek dostları,uzakta da olsa hiç fark etmiyor.Her zaman , her yerde ortam müsait olduğunda hemen anılıyor.Bizler de öyle yaptık Emine hanım.Zaten Toynakla devamlı beraberiz.İzmirden Tacettin ağbeyimiz de gelince çöyle bir toplanalım,felekten bir çalalım dedik.Sevgi de zaten bana yakın yerde oturuyor.Sevgiyi de aldım,gittik;Toynağın mekanına.Valla ben ne kadar içtim farkında değilim.Sanırım bir büyüğü devirmişimdir.Aramızda da tatlı sohbet olunca,bütün dostları andık.Çoğuna tek tek telefon ettik.Tabi seni de unutamazdık.Dilimizde;sürçü lisan ettiysek affola.Bu yorumu yazarken yeni yeni kendime gelmakteyim.
Yazına hala gülüyorum...aynen öyle oldu...Selamlar....
Emine UYSAL (EMİNE45)
Emine UYSAL (EMİNE45)
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgi ve saygılarımla...