- 1162 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
"SEVGİ"
Sizlerden geçen çarşamba gününden beri ayrı kaldım. Canım babacığımın senesi devriyesi için, memlekette mevlit okuttuk. Anlayacağınız, yine duygularım en üst seviyede seyrediyor. Allah, tüm vefat edenlerin mekânını cennet eylesin.
Sizden ayrı kaldığım süre içinde, hayatı tekrar tekrar irdelemek için çok vaktim oldu. İrdeledikçe karşıma çıkan tek gerçek “SEVGİ” oldu. Hayatın mihenk taşı “SEVGİ.” Doğayı sevmek, hayvanı sevmek, insanı sevmek, en önemlisi ve en büyüğü Rabbimi sevmek…
İki bebeği ele alalım. Birinci bebeğimizi sevgi dolu bir ortamda, ikinci bebeğimizi sevgisiz bir ortamda büyütelim, ne dersiniz?
Anne baba birbirlerini çok seviyorlar, sabırsızlıkla doğacak bebeklerinin yolunu gözlüyorlar. Ve nihayet beklenen gün geliyor, bebeğimizin ilk ağlaması…
---Öyle ağladığına bakma bebek. Neden ağlarsın bilinmez. Kimileri; “Bulunduğun güzel ortamdan ayrılıp, dünyaya çile çekmeye geldiğini bildiğin için ağlıyor” der. Kimileri de; “Annenin karnı senin için oldukça rahattır, nefes almana bile gerek kalmaz. Çünkü her ihtiyacını annen karşılar. Doğduktan sonraki ilk nefesinde, akciğerlerin hava ile tanışır. Bu da seni çok korkutur bebek. Korktuğun için ağlıyor” der. Hangi sebeple ağlarsan ağla, dünyaya hoş geldin bebek…
Anne ve babanın sevinci gözlerinden okunuyor, çünkü sana “sevgi” ile bakıyorlar. Tıpkı, birbirlerine baktıkları gibi. Etrafında bir sürü insan var. “Bunlar da kim böyle?” diyorsun içinden. Onların senin akrabaların olduğunu, büyüdükçe öğreneceksin bebek. Büyük annen, büyük baban, anneannen, deden, teyzen, dayın, halan, amcan… Koccamannn bir ailesiniz değil mi bebek?
Aa.. bak ilk gülücüğün, gülünce ne kadar güzel olduğunu bir bilsen… Konuşmaya mı başlıyorsun yoksa? “Ba-ba, an-ne, de-de.” Yaşasınnn ilk adımını da attın… Ne kadar hızlı büyüyorsun bebek? Sen büyüdükçe eve mutluluk saçıyorsun. Zaten sevgiyi, saygıyı barındıran yuvanız, seninle çiçek açıyor…
Artık sana “Bebek” demek yakışmıyor, büyüdün ilköğretime başladın bile. Yeni bir ortam, senin için okul. Öğretmenini ve arkadaşlarını da çok sevdin. Ailenden aldığın terbiyenin, sevginin, saygının üzerine eklenen bilgiler dağarcığında ailenin ve toplumun gurur duyacağı bir birey olarak, yavaş yavaş toplumda yerini almaya başlıyorsun.
Lise, üniversite derken bak, hayata atıldın bile… İşini seviyorsun, seve seve çalışıyorsun. Büyük, küçük herkesi sevip, sayıyorsun. Yardıma muhtaçların, elinden geldiğince yardımına koşuyorsun.. Kimseye zulmetmiyorsun, hak yemiyor, çalıp çırpmıyorsun. Evine bileğinin hakkıyla, alın terin ile kazandığın helâl parayı götürüyorsun.
Evlilik çağına geldin işte… Helâl süt emmiş, kendin gibi kültürlü, aile terbiyesi almış bir kızla hayatını birleştirdin. Bak, nur topu gibi evladın da oldu. Haydi, sıra sende… Sen de tıpkı annenle, babanın seni yetiştirdikleri gibi yetiştir evladını… Yaşlılıklarında sen de annenle, babana kol kanat ger. Onlar seni büyütürken, nasıl iğneyle kuyu kazar gibi çaba gösterdilerse, sen de onlara öyle bak ki; senin evlatların da sana öyle baksınlar. Bunları sana söylememe gerek yok, zaten sen bunun bilincindesin. Aileni, anneni, babanı çok seviyorsun…
Ne mutlu sana, ne mutlu ailene, ne mutlu bize (topluma)…
Sıra ikinci bebeğimize geldi. Haydi, bakalım onu da büyütelim birlikte…
---Ahh.. bebek, istenmeyen bir bebek olarak dünyaya gelmek ne kadar zor. Annenin acımasızlığı mı diyelim, babanın vurdumduymazlığı mı? Ne dersek diyelim dünyaya geldin bile. Hoş geldin bebek, hoş geldin…
Köhne bir evde, buz gibi oda da açtın gözlerini bebek. Acı içinde kıvranan, yapayalnız annen sana biraz korku, biraz nefretle bakıyor. “Nereden geldin şimdi sen, plânsız, programsız?” der gibi. Bebek; Annen geceleri çalışmak zorunda, bütün gün ve gece seninle ilgilenemez ki. Sen de onunla birlikte pavyona gideceksin. Sigara dumanı, loş ışıklar, kendinden geçmiş sarhoş kadınlar, erkekler…
İlk gülücüğünü attın bile bebek. Belki içinden hayata meydan okuyorsun, belki annenin yanında oturan erkeklere “Bir büyüyeyim, soracağım size” diyorsun, bilemem ki… Konuşmaya başladığında “Ba-ba” diyorsun. Hani, baban nerede? Yok ki. Sadece parası bittiğinde, annenden para almaya gelir bebek. Sen yüzünde gülücükler saçıp, babanın kucağına gitmek istesen de, o senin saçını okşamaz bile. Bilirim, o zamanlar çok üzülürsün ama bir şey söyleyemezsin. Zaten çoğu zaman kodestedir. Ya adam yaralamaktan, ya da uyuşturucu kullanmaktan…”An-ne” diyorsun bebek, annen masalarda mezeyken, seni nasıl duysun? İşte ilk adımını atıyorsun, annene koşmak için, annen yine yok…
İlköğretim çağına geldin bebek. Doğru, artık sana da “bebek” kelimesi yakışmıyor. Büyüyorsun. Okulda herkesin annesi, babası varken, sen babanı hiç görmüyorsun. Annen ise, sabaha karşı eve geldiği için, çoğu zaman sen okula giderken uykuda oluyor. Aç, önlüğün kirli, yakan kirli, saçın başın dağınık… Okuldaki çocuklar seni aralarına almıyor, dışlanıyorsun. Büyüdükçe okuldan kaçmaya başlıyorsun. Başı boş sokaklarda geziyorsun…
Büyüdükçe annene, babana, erkeklere ve tüm dünyaya kin, nefret duyuyorsun. Annenin o hallerini gördükçe lanetler yağdırıyorsun ve bir gün evden kaçıp, sokaklarda yatıp, kalkmaya başlıyorsun. Dertlerini unutmak için, genç yaşta genelde hepsi babanın tanıdığı olan uyuşturucu satıcıları ile tanışıyorsun.
Uyuşturucu bulmak için hırsızlık yapıyorsun. Uyuşturucu ile rahatladığını sanıyorsun ama uyuşturucunun etkisi geçince, yine “ SEN” oluyorsun. Durmadan doz artıyor, doz arttıkça, para bulmak için her yolu deniyorsun… Adam yaralama, gasp, hırsızlık…
Farkında mısın? Daha dün babana ve annene yaptıkları hareketlerden dolayı kin beslerken, bugün sen de baban gibi olun. Bir ayağın kodeste, durmadan girip, çıkıyorsun…
Ve… Bir gece çıkan sokak kavgasında, kör bir bıçağın darbeleriyle olduğun yere yığılıyor, kan kaybından hayata veda ederken yüzünde bir gülümseme beliriyor…
Dünyaya gelirken ağlamıştın ya bebek, artık gülme sırası geldi işte bak…
Sizlerle iki farklı bebeği büyüttük. Belki biraz uç noktada ama ikisi de hayatın gerçekleri…
“SEVGİ” Ne olursa olsun, kalbinizden sevgiyi eksik etmeyin. Karşınızdaki insanın ufak tefek hatalarını tolere etmesini öğrenin… Etrafınıza bol bol kalbinizdeki sevgiden dağıtın. Biter diye korkmayın sakın. İnsanları sevin, hayvanları, doğayı sevin. Çünkü “SEVGİ” dağıttıkça çoğalır. Hepinizi seviyorum…
Sevgi SALMAN
YORUMLAR
Bazen yazmak çok kolaydır,yazarken yaşayamadıklarımızı da yaşıyormuşcasına anlatmaya çalışırız.Ben edebiyatçı yada bir yazar değilim akıcıdır değildir diye bir kavramım yoktur.Ben içeriğine bakarım bana hitap ediyor mu etmiyor mu ? Yazdığınızla yaşıyorsanız ne ala diye düşünürüm saygı duyarım.Sizinle bir dönem aynı yerde yazılar yazdık tarzınız ile kendinize ait bir okuyucu kitleniz oluşmuş bizde yazılarınızdan keyif alıyorduk.Ama siz burada dostlarınızla olmayı tercih ettiniz ve her tercih bir vazgeçiştir .Kaldı ki benim eleştirimin bir değer teşkil edip etmeyeceğini de bilmiyorum ama eski bir dostu sadece yalnız bırakmamak adına burada olmak bile güzel
İnsanların doğmadan anne ve babalarını seçme şansı olsa idi acaba bugün nüfus sayısı ne olur du ? dünyaya gelmek istemeyenlerden kastım tabi ki.Çok güzel anlatmışsın acı ve masum gerçekleri.Emeğine yüreğine sağlık ablam.Sevgiyle kal.ERen
arkadaşım öncelikle yazıya ge kaldığım için af diliyorum...
evet bir tarafta uygun ortamda uygun şartlarla bir çocuğun büyütülmesi
yada ne bileyi başka bir işin yapılması. bir yolculuğa çıkılması...şartlar ve ortam uygun olduğu
için en uygun sonucu doğuracaktır mutlaka...
zor olansa ikinci durum... ülkemde maalesef iknci durmda bir çok insanımız var
ve biz toplum olarak sahip çıkamıyoruz onlara....
hayatın içinden bir konuyu ustaca kaleme almışsın arkadaşım
yürekten kutluyorum...
her dem sevgi ve saygımla
Babanız için okuttuğunuz mevlüt kabul ve makbul olsun. Yazın da çok güzel kutlarım. Harika bir anlatım. Konu güzel, hele bugün bana yaptığınız oyun daha da güzel. Oyun yapma sırası ben de, sıkı durunnn.
sevgilerimle...
Sevgi Salman
Öncelikle babanıza rağmet diliyorum, mekanı cennet olsun inşallah. Bu arada, mayası sevgi toprağında olanın dallarında da binlerce mis kokulu içek olur her daim.
Tebrikler sizin için.
Mustafa Sakarya tarafından 6/14/2010 4:09:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgi Salman
Sevgilerimle...
Allah rahmet eylesin.... Yattığı yer nur olsun.... Bu yazını daha çok sevdim....Umut dolu, güzellik dolu SEVGİ doluyldu... Selam ve saygılarımla...
Sevgi Salman
Sevgi ve saygıyla
DEĞERLİ BABANIZ İÇİN OKUNAN MEVLİD-İ ŞERİFİNİZ KABUL OLSUN EFENDİM..
ALLÂH RAHMET EYLESİN VE CENNETİ MEKAN OLSUN MERHUMUN..
YAZINIZA İŞLEDİĞİNİZ HER HECEDE HAKLISINIZ..
AMA BU KADER Mİ YAZGI MI YOKSA DAHA DOĞMADAN ÇİLE TARLASINDA BEDEL ÖDEMEYE BIRAKILMIŞLIĞIN BİR SONUCUMU ÇÖZMEK MÜMKÜN DEĞİL..
BEN ŞANSTAN ÖTEYE GİDİP KADER DESEMDE YİNEDE ÖZÜNDE SAĞLAM İNSAN ORTAM NE OLURSA OLSUN DÜZGÜN YAŞAR DAHA DOĞRUSU YAŞAMAYA ÇALIŞIR.BUNDA NE KADAR BAŞARILI OLUR İŞTE O BİR MUAMMA..
AKICI GÜZEL VE HÜZÜNLÜ YAZINIZI OKURKEN HEM KENDİMİ HEM DE HAYATI SORGULADIM..
KALEMİNE YÜREĞİNE SAĞLIK DEĞERLİ KALEM DOSTU..
YÜREK SESİN HİÇ SUSMASIN İNŞALLÂH..
RABBİM BÜTÜN İNSANLARA GÜZEL YAZGILAR NASİP ETSİN..
SEVGİ SELAM SAYGI VE DUA İLEE...
Sevgi Salman
Canım mükemmel bir anlatım.
İki farklı hayat. Ama o kadar içimizde ki! Sadece biz gözlerimizi kapatıyor, kulaklarımızı tıkıyoruz.
Dünya sevgi üzerine kurulu diyor ama o sevgiyi yine biz kendimiz insanları katagorize edip kısıtlıyor, vermiyoruz.
Bu arada Mevlidinizi de Allah kabul etsin.
Sevgilerimle...
Sevgi Salman
Sevgilerimle...
öncelikle Rabbim mekanını cennet eylemiştir inş...
ölüm dahi sevgi adına Sevgi hanım...Allah sevmemiş olsa şayet,kulunu alırmı hiç yanına öyle değil mi...
Rahmet ile ulaşmış olsun inş...
güzel bir paylaşımdı....sevgiyle kalın....
Sevgi Salman
Sevgilerimle...
Sevgi Salman
Çok teşekkür ederim...
Sevgiyle öpüyorum
Mükemmel bir konu işlemişsiniz değerli arkadaşım.
Akıcı da bir üslup kullanabilmişsiniz hiç gerilmeden, kutlarım.
Sevgi...
Sevgi, yaratandan ötürü de dağıtılamıyor maalesef.
Eli başkasının cebinde olanı,
Zikriyle fikri farklı olanı,
İkiyüzlü, yalancı, dalaverecei olanı,
Aldatmayı hüner sayanı,
Toplumun huzurunu bozmak için elinden geleni yapanı,
Gecenin 03.00'ünde arabasının yerinde durup-durmadığını öğrenmek için alarm sistemini çalıştıranı,
.... nasıl seveceksin?
Paylaşım için teşekkürler, saygı öncelikli sevgiler.
Sevgi Salman
Sevgi kardeş, aramıza hoş geldin.Babanıza Rabbim rahmet etsin, mekanı cennet olsun, inşaallah.
İsminiz gibi, her şey sevgiyle daha güzel oluyor.Sevgiyle büyütülen çocuklar, sevgiyle yetiştirilen çiçekler bile bir başka güzel açıyor.
Yüreğinize sağlık, sevgilerimle...
Sevgi Salman
Memlekete giderken saksıların altına su koyup gitmiştim, neyse ki vaktinde döndüm. Toprak kurumuş, yapraklar sararmaya yüz tutmuş.Dediğiniz gibi çiçekler bile sevgisiz yeşermezken...
Kucak dolusu sevgilerimi iletiyorum...
Çok güzeldi .
Hayatın gerçekleri.
Ne denirki.
Hangi durumda insan dünyaya gelmek ister,elbetteki ilgi ve sevginin olduğu bir ailede yetişmek .
Çok şeyler söylenmeli hatta söylenmeyip bilinçli olmaya teşvik niteliğindeki ,yazını kutlarim arkadaşım.sevgimle her daim.
Sevgi Salman
Sevgilerimle...
Anlatım duygularınızla özdeşlemiş güzellikli bir tanımda yansımış satırlarınıza…
Kutlarım
Saygılarımla
Sevgi Salman
Ziyaretiniz için ayrıca teşekkür ederim.Sevgi ve saygı ile
Sevgili Sevgi, sevgiyi o kadar güzel anlatmışsın ki hayran kaldım açıkçası. İki çocuğun yaşam şekli çok güzel anlatılmış yazxında. Kader mi yoksa yaşam tarzı mı etkiliyor insanların geleceklerini. Güzeldi. Tebrik ve sevgilerimle.
Sevgi Salman
Keşke herkes sevgi dolu bir ortamda büyüyebilse...
Sevgilerimle Nerminciğim...
Sevgi'ciğim adın gibi güzel sevgi dolu bir yazıyı harika anlatımla okudum ve inan çok beğendim. Babanın da mekanı cennet olsun. Hoşgeldin arkadaşım. Sevgilerimle...
Sevgi Salman
Sevgilerimle arkadaşım...