- 2268 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
BENİM TON TON BABAM
Babalar Günü - Babalar Günü Tarihi
Babalar Günü… Acaba Anneler Günü’ne karşı bir gün olarak mı ortaya çıktı. Bir çok kişi belki de Babalar Günü’nün de bir tarihçesi olduğunu bilmiyor. Aslında Anneler Günü kadar eski olmasa da Babalar Günü’nün de 91 yıllık bir geçmişi var. Ama bazı tarihçiler, Babalar Günü’nün Antik Roma’da bile kutlamasının yapıldığını belirtiyorlar.
Haziran ayının 3. Pazarı olarak kutlanan Babalar gününün tarihçesi için elimizde iki farklı kaynak var. Bazı araştırmacılar tarih belirtmezken Babalar Günü’nün Batı Virginia’da ortaya çıktığını savunuyor. Bu araştırmacılar Batı Virginia’da yaşayan John Dowdy’nin annesi öldükten sonra onun yerini alan babası için böyle bir gün kutlanmasını istediğini söylüyor.
Yakınınızda ya da uzaklarda... Babanıza bugün sesinizi duyurun.
Tüm babaların ve baba adayların bu özel günü kutlu olsun…
Babalar Günü güzel sözler
Babalar Günü Özlü Sözleri Baba sevgisini koru. O sevgiyi kesip atarsan, Tanrı da senin mutluluk ışığını söndürür. Hazreti Muhammed (s.a.v)
İnsan babasına borçlu olduğu saygıyı, ancak baba olunca duyar. Goethe
Bir baba, kendi mutluluğundan çok, çocuklarının mutluluğu ile mutlu olur. Honore De Balzac
Babanın erdemleri çocuklarının servetidir. Anatole France
Babanın rolü, yüz öğretmeninkine bedeldir. George Herbert
Çocukluk çağında baba korumasından daha güçlü bir ihtiyaç düşünemiyorum. Sigmund Freud
Bir adam yaşlandığını anlar, çünkü babasına benzemeye başlar. Gabriel Garcia Marquez
Her zaman söylemesem de biliyorum aslında babamın onu ne kadar çok sevdiğimi bildiğini.. Ve ben ne kadar karışık cümleler yazsam da hepsini deşifre edebileceğini.. Çünkü o benim BaBaM..
Sen güçlü bir çınar gibisin.. Arkamı ne zaman sana yaslasam sanırım ki dünyayı bile fethedebilirim.. Çünkü bana hep güç verirsin.. Babalar günün kutlu olsun…
Bana yaptığın dünyadaki en büyük iyilik bana dünyanın en iyi örneği olmandır. Babaların en iyisi, bu gün sadece senin
İlk adımlarımı atarken ellerimden tutuyordun. Şimdi fark ediyorum ki babacığım, ellerimi hiç bırakmamışsın. Babalar günün kutlu olsun..
Hayatın anlamı ve tüm güzelliklerini öğreten adam, benim sevgili babam. Babalar günün kutlu olsun..!
Dünyanın en yakışıklı babasına, seni çok seviyoruz, babalar günün kutlu olsun..!
____BENİM TON TON BABAM____
Benim babam ;esmer, ortaboylu, tonton ,kahverengi gözlü,bıyıklı:)sakalsız ve yakışıklıdır.15.O3.1950 Sinop doğumludur.Sinop devlet hastanesinde santral memurudur kendisi.Canım babam bizleri çok çilelerle büyütmüş ve okutmuştur.Ben ortaokul ve liseyi hep babamla beraber giderdik birlikte sabahları kalkar canım annem kahvaltımızı hazırlar yer ve yol alırdık.Biz Sinop mertoğlu köyünde ikamet ediyorduk belediyeye binmek için yarım saatlik yol yürürdük ama babamla sohbet ederek giderdik bazı zamanlar gülüşür bazı zamanlar ise dertleşirdik.Ben çok düşkünümdür hani derlerya kızlar babaya oğullar anaya düşkün diye benim ilk aşkım dırbabam.Onun saçının teli kopsa içim cız eder.Anakara da byepas(açık kalp ameliyatı)ameliyatı olmuştu ; çok şükür kurtulmuştu.Benim babam; çok otoriter , disiplinli,ciddi ,sevgisini dışarıya yansıtmayan, ağır efendi ve saygıdeğer bir kişidir.Ben orta okul yıllarımda ortaokul 1.sınıfta karnemde 6 tane zayıf getirmiş ve kalmıştım çok korkmuştum ozamanlar ya babam kızarsa diye ama her ne pahasına olursa olsun gittim işyerine ,karnemi gösterdim .Ben ürkek bir bakışla; baba karne aldık ama!
-------Aması ne kızım
------zayıfım var
-------Kaç tane
--------altı
--------neyse kızım olmasaydı iyi olurdu ama busene sen Sinop’u öğrendin seneye ise okursun artık.
(ben köyden şehire ilk defa gittiğim ve Sinop nasıl biryerdir merkezi nasıldır bilmiyordum)
O yıllardan sonra zaman su gibi akıp geçti gitti ve artık ders notlarım ve karnem çok iyiydi artık yavaş yavaş alışmıştım okul ve şehir ortamına.
Gel zaman git zaman derken lise bitti işhayatı derken büyüdüm ve genç kız oldum artık istemeye geliyordu dünürler .Bense hiç evlenmek istemiyordum işim mesleğim olsun hep babamla kalayım istiyordum malesef olmadı evlendim gurbetten gurbete gittik.En son şuan ikamet ettiğim Bilecik vezirhan’a taşındık kuş uçmaz kervan geçmez biryerdeydim bilmediğim şehir ve toplumdu.İlk iki senem ana baba özlemiyle yüreğim yangınlarda geçti.Annem ve babam İstanbul’a gdeceklermiş düğün için dedim bana önce gelin burdan doğru birlikte gideriz tama dediler .Bense;heyecanla geleceği günleri iple çekiyor hayaller kuruyordum.Ama neyazıkki doğrudan düğüne gitmişler bende buradan gittim.Bir baktım ki;babam gözlerim doldu gözyaşlarımla canımmmmmmm babammmmmmmm canım annemmmmmm diyerek sarıldım hıçkıra hıçkıra ağladım.Düğün bitti artık vedalaşma zamanı gelmişti babam kızım sanada gelemedik durumlar istediğimiz gibi ,yolunda gitmedi dedi.
---------Canınız sağolsun (derken gözyaşlarımı içime akıtıyordum)
--------kızım şimdi ablana gdeceğiz oradanda Sinop a döneceğiz.
(ayrılık vakti gelmişti ellerini öptüm canım babam gözü yaşlı)
_____Kızımmmmmmmmm canım kızım garip kızım
--------üzülme baba ne olursun
-------Nasıl üzülmeyeyim yavrum, boynu bükük kaldın
(ağlamaya başladı bende hıçkıra hıçkıra ağladım ogece çok ağlamış ablamlarda bende düğünevinde balkona geçtim ağlıyordum )
Ben babamı ilk defa gözleri yaşlı görmüştüm hiç bir zaman ne sevgisini ne duygusunu yansıtmazdı hala o an geldikçe gözümün önüne içim yanar gözyaşlarımı tutamam.Ben Bilecikte’ki evime döndüm babam ve annemde Sinop a gitmişler.Zaman geçtikten sonra bir gece babamı rüyamda gördüm kanter için korkuyla uyandım gece saat ondörttühemen telofon açtım babama bişeymi oldu diye.Duydumki hastanede per perişan koşturuyorlarmış babannem diyalize bağlı kalmış onunla uğraşıyormuş.Nezaman rüya görsem hemen bana malüm oluyor babamları arar sorar ve iyi olduklarını anlayınca derin bir nefes alırım.işte benim babam bir elmanın yarısı gibidir onu canımdan çok seviyorum onun hasta olmasına asla dayanamam onun için ölürüm babam benim ilk aşkım ve vazgeçilmezimdir kurban olurum ben babama çok seviyorum canımın içi babamı babalar gününü cani gönülden kutlar, dünyanın en güzel kırmızı güllerini babama en derin sevgilerimle gönderiyorum iyiki babam var iyiki babam sağ çünkü benim babam sol yanımdır yüreğimin canımın içidir çok seviyorum canım babamıııı.
’babacığım sana öncelikle sağlık sıhhat ve bizlerle bir ömür boyu geçirmeni dileyerek hasretle ellerinden ve tonton yanaklarından öpüyorum iyiki varsın babam uzaktada olsa varlıını bilmek herşeyden güzel hayatımın yaşam kaynağı olan canım babama sevgilerimle’
BABAMA ŞİİR(YAŞAR BOZKA)
Y aşama seninle sarıldım;
A şkımı ilk sende buldum,
Ş iirlerimi seninle tamamladım;
A ldığım nefessin canım babam.
R azıyım senden uzakta oluşuma;
B ildiğim tek şey seni sevmek!
Oysa varlığını bilmek,
Zaman da yolculuk yapmak;
Kayboluyorum hayalinle babam,
Adını kalbime mühürledim canım babam.
ONURUM GURURUM CANIMDAN CAN KANIMDAN KANSIN CANIM BABAM
CANIM BABACIĞIM İYİKİ VARSIN İYİKİ BENİM BABAMSIN SENİ ÇOK SEVİYORUM SENİ GÖZÜMDEN ESİRGEDİĞİM CANIM BABAMSIN SOLYANIM BABAM BENİMSİN.
’Babalar gününüz kutlu olsun ’
Songül Bozka Özgün(Ağlayüreğim)
13.06.2010
03:45
YORUMLAR
Diyaliz hastalığı yerine diyalize bağımlı kalmış desen daha uygundu.Diyaliz bir hastalık değil, kanın temizlenmesi olayıdır.
Bir iki küçük şekil hatasının dışında yazı gayet güzeldi.Kaldı ki, hatasız yazı yoktur. Babalar gününün tarihçesini daha kısa tutardım sizden olsam.
Çok mesafe kat etmişsiniz.
Tebrik ediyorum. Nesir de de şiir gibi iddialı duruma gelirsiniz yakında.
Sizi sevgi ve saygı ile izliyoruz.
Allah'a emanet olunuz.
ağla yüreğim
ağla yüreğim
babalar günü, anneler günü, sevgililer günü, o günü, bu günü, şu günü... sadece tüketim ayinine dönüşmüş kapitalizme hizmet eden özel günler... birbirinden albenili reklamlarla mağazalara koşan insanlar ve özde olmayan sanal kutlamalar... benden uzak olsun.
fakat... burada bir fakat diyelim, yazının birinci bölümü bilgi veren bir yazı olduğu için, ikinci bölümü ise yapaylıktan uzak çok samimi duygularla yazıldığı için yazarı kutluyorum...
sevgilerimle...
lidya tarafından 6/13/2010 9:46:48 AM zamanında düzenlenmiştir.
ağla yüreğim
Harika bir yazı okudum. Babalar gününe ve babalara layık.. Hem bilgilendirici hem duygusal.. Anlatımınız olağanüstü.. Babalar bir güvendir, yüce bir dağ, bir çınardır.. Bütün babaların babalar gününü kutluyorum. Aramızda olmayan babalar de nur içinde yatsınlar diyorum. Sevgi ve saygılarımla..
Ayrıca babanız sizinle gurur duyuyordur. Böyle samimi ve güzel bir yazıyı kaleme alan evlat sevilmez mi... Gerçi babalar yazmadan da sever ama.. Olsun harikaydı...
ağla yüreğim
Her nekadar Babalar Gününün tarihçesi ağırlıklı olsa da, yazıyı çok beğendim. Cümleler çok düzgün, anlatılmak istenen net. Özlü sözlerle de görüş desteklenmiş. Ben de babasına hayran bir evlat olarak bu yazıya 10 puan verdim.