- 2722 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
BABALAR GÜNÜ
Haftaya babalar günü .
Ve beni babam yok yani hayatta değil . Ama o beni gönlümde ruhumda yaşıyor.O benim gizli sevdam, o benim en büyük aşkım, o benim en sevdiğim .
Sevgisinin yeri hep boş doldurulamaz.
Benimle ağlardı, benimle üzülürdü benimle ders çalışırdı, benimle yemek yerdi ve benimle hasta olurdu. Onu tanımlayamam onu anlatamam kelimeler yetmez ki.
Babaların en merhametlisi, fakirin babası , işçinin babası herkesin babasıydı.
Hiç unutamam; karlı soğuk bir gecede paltosuz gelmiş, üşüyen bir garibe çıkarıp vermişti..
Ah babacığım! Keşke hiç ölmeseydin .Bu zamanda senin gibi insanlar kalmadı artık yok
Onun verdiği sevgi, verdiği ışıkla yolumu bulmaya çalışıyorum ve onun öğütleriyle bu zamana gelebildim.
Baba bir dağ gibi
baba bir şifa gibi
baba bir rüya gibi, bir hayal gibi
baba ekmek, baba para
baba çeker çileyi ve
acıyı
bana evin direği
baba evin huzuru
dertlere olur derman
gönlümün
fermanı..
.
Ben babalar gününün resmini tuvale yansıtıp o benim için siyah olan rengi beyaza boyayarak
mutlu olmaya çalışacağim ve babası olanlar kıymetini bilsinler.
Ben buradan babaları olanlara sesleniyorum;lütfen onları çok sevin ,çok öpün çok okşayın ...
sevgiler...
YORUMLAR
Hislerini ve özlemini kağıda çok güzel aktarmışsın..hayatta olan tüm babaların babalar günü kutlu olsun..tebrik ederim..
Sevgimle kal
canandemirel
Anne ne kadar sevgi doluysa babalarda o kadar müşfiktirler .Babamı seviyorum,hemde çok ama o benim babişkom.sevgiyle kal Canan arkadaşım,öyle bir günde yazmışsınki bu gece babana sıkıca sarıl emi.Onu dularınla sevindir.
canandemirel
sarılacağım..
sevgilerimle..
Canan hanım, babanıza Rabbim rahmet etsin, ana babalara sağlıklarında gereken saygı, sevgi ve ihtimamı gösterelim, sadece
bir gün değil sık sık beraber olup, gönüllerini alalım,sevgilerimle.
canandemirel
sevgiler...
Mekanı cennet olsun.Kız çocuklarının babaya karşı olan sevgisi hep daha başkadır diye bilirim.Ve bir insanın hayatının dönüm noktası babasını kaybettiği andır diye düşünürüm her daim.Tabi bu normal baba evlat ilişkileri için geçerli.Hayatta babası olupta hiç babalık göremeyen çok insan var.
Güzel bir yazı idi.Babaya olan özlem sevgi minnet herşey var bu yazıda.O'nun mekanı cennet olsun.Kalanlara sağlık ve huzur.Sevgiyle kalın.ERen
canandemirel
teşekkürler..
sevgiyle kalın..
Günün ilk saatlerinde, güneşin hem aydınlattığı hem ısıttığı güzel bir pazar gününün ilk saatleri...Kahvaltı masamda yazınızı okudum.İçim burkuldu.Birkaç yudumdan sonra çayım daha bir başka geçti boğazımdan, köprü trafiği gibi sanki orada öyle yoğun...Ben baba değilim,ama şükürler olsun ki babam hayatta. Kıymetini, değerini biliyor muyum ve bunu ona hissettirebiliyor muyum bilemem.Ama yazınızı okuduktan sonra ona daha başka bir gözle bakacağım kesin. Bü dünyadan göçtükten sonra ahhlar vahlar veya değerini anlamalar bir işe yaramayacaktır.
Sn.yazar; Günümüzde her şeyin değişime uğraması gibi ,toplum, aile ve ailede birey kavramı da değişmekte.Çok uzağa gitmeden aileyi oluşturan bireylere baktığımızda bunu çok net görebiliyoruz.Zedelenen ilişkiler, aralara kapanmaz uçurumlar, derin yaralar açıyor.O koca çınarlar bir tarafa itilmiş, belki bayramdan bayrama hatırlanmış oluyor.Bunca zahmetle yetiştirdikleri evlatlar sadece o günlerde elini öpüyor.Çoğu kez de tatiller buna engel oluyor.Bayram ve tatil...Bazen de aksi...Refah içinde yaşayan,her türlü imkana sahip bir baba ve sürünen, çile çeken evlat...Görmüyorlar birbirlerini.
Baba kavramı ne kadar da çok anlamda kullanılır.Baba... biyolojik...sadece biyolojik.Kimlikte baba...Dünyaya getirmeye vesile.Sonrasında saldım çayıra, mevla kayıra...Baba...Doğumundan ölümüne hep yanında, yıkılmaz bir dağ...Yemez yedirir, giymez giydirir ve nefes aldığı yerdedir.Açmıştır kanatlarını...Baba...hiçbir şeyi değildir ama o'na babadır.Davranışlarıyla, yaklaşımıyla biyolojik babadan daha yakın...Bu da baba.Ayrıca baba; hani siyah takım elbiseli, siyah gözlükleriyle, kolları ovalleşmiş, ön, yan ve arkalarında birileri de olan...Duyarım baba derler onlara da. Öyle işte...Ama sonuçta baba, koruyan, kollayan gözeten...
Bu duygularımla kaybettiğiniz babanıza rahmet, size uzun ve sağlıklı bir ömür diliyorum.
Yazınıza uzunca yazdım.Kusura bakmayın.Ama düşündürttünüz.
Selam ve saygılarımla kutluyorum.
Yaşam ve yaşam algılamaları güzellikli bir gün sonrası geceyi aydınlatan Ay ışığı gibidir...
Önünüzü, ardınızı aydınlatırken hemde gölgenizin sizi takip etmesine sebebiyet verir. Bu anlamda acısal duygularınızı paylaşmak yaşam seviçlerinizde baba hatıralarının güzellikli anılarına saygı duymak yakışandır...
Yürek sevginiz hatıralarınızın yol göstericisi olsun...
Saygılarımla
canandemirel
sevgilerimle..
Allahtan babanıza ferahlık diliyorum. İçim sızladı yazıyı okurken. Anne babayı kaybetmek, evladı kaybetmek, eşini kaybetmek ne büyük keder. Rabbim bu durumda olan herkese merhamet etsin ve sabır versin. Unutmayın ki, siz babanızın dünyada açık bıraktığı amel defterisiniz. Günahınızdan da, sevabınızdan da hisse alır.Onu çok seviyorsanız, bu yönde ona faydalı olabilirsiniz...
Sevgilerimle..
canandemirel
sevgiler..
Sevgili Canan hanım Babanıza Tanrıdan rahmet, size uzun ömürler diliyorum. Zor bir durum haklısınız. Sabırlar diliyorum. Ama sizin gibi bir evlat yetiştirmiş. eminim yazdığınızı hissetmiştir. Sevgilerimle...
canandemirel
aslında çok seneler geçti ama sevgisi hep yüreğimde...
teşekkürler..