- 3360 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Oyalı Mendil
Ona öylesine sevdalı ki hasret sarmış dört biryanını tüm yollar onun için gidilir duruyor aklında. “Sevda”nın korkusuzluğu, aklın korkularıyla karıştığı onsuzlukta lavanta kokulu mendili bastırıyordu yanaklarına. Parmakları arasında tenine dokunuşundaki özlemi yazılamayacak kadar duru ve saf olduğundan, bu kelimelerle süslenemez.
Gün batımın damıydı, doğuşunda mıydı yoksa iki zaman dilimi suskunluklarının kaçamağın damıydı bilinmez. Ancak bilinse de ne önemi var. Artık mendili ellerinde dileğince okşayacak, yüreğinin sürgün gizlisinde saklı kalacak. Yürekte yara açanın bir anısı var ellerinde bırakıp gitmeyecek. Ne çıkar yalnız olmaktan. O var sayılır yanında. İlmik, ilmik dokunmuştur. Kenarı oyalı mendil… Gül dala, yüreği gönlüne yetmiyor. Sevinçlerini o mendil elinde halay başı olmak isterdi. İkisi bir arada tek iklimi yaşamak istercesine… Yaşanmazsa neye yarar. O yoksa artık ondan kalan bir lavanta kokulu mendili var. Hep onunlaymışçasına yaşayacak gibi.
Sevenlerin sevgisi onların üstüne olsun ve hep kendileri birbirleriyle olsunlar ki dostum sevdiğinin, kokusunu, gülüşünü, bakışını, kendisini karşılamasını, sıcak bir tebessümle kollarını boynuna dolayıp ayaklarının yerden kesilmesini, nefes alışının sıklaştığını, kalbinin yerinden fırlayacakmış gibi hızlı atışının yoğunluğunu onsuz olduğu zaman kenarı oyalı mendiliyle yaşamasın diye…
Bedri Demirpençe
YORUMLAR
Oyalı mendili alanda verende bir arada artık , onlar mutlular şimdi .
Ancak ; lavantalı oyalı mendili bile olamadan ayrı kalan , ayrılmak zorunda kalansevdalılara ne demeli .
Ne güzeldi o mendil kültürü bayram mendilleri vardı birde.Geçen hafta dolabımı düzenlerken o günlerden kalan 3-5 mendilim elime geçti sakladığım hatırladığım kadarıyla en eskisi ilkokul 3. sınıfta idim öğrtemenimin bayram şekerlerimizi içine koyarak hazırladığı 60 mendilden benim aldığımdı .İkincisi üniversitede idim İranlı bir arkadaşımla yürüyorduk yerde çamur içinde gördüğüm güzel bir mendildi "ne güzel bir mendil " dedim ve kağıt mendille onu yerden aldı cepine koydu yola devam ettik ilk akar su bulduğumuz yerde o mendilin çamurunu akıtıp bana verdi ve ben yıkadım bir süre kullandım sonra çekmecemde bekliyor şimdi. En yenisi ise sanırım 10 yıl önce büyük halama inatla bayram mendili istiyorum diye tuturduğumda verdiği işlemeli şık bir mendil sonrasında kimse bana mendil vermediği gibi alacak mendilde gözüme ilişmedi .
Sevdalıma isminin baş harflerini elimle işlediğim ipek mendili vermeyi nasılda isterim kenarı oyalı .
Bu yazınız tam benim yıllar sonra mendillerimin o dip köşeden elime geçtiği ve anılarımı tazeledim günlere geldi . Aynı zamanda yazınız bir sevdayı anımsattı bana SAĞOLUN , kaleminize sağlık Saygın Dostum Bedri bey
Bedri Demirpençe
Değerlendirmelerinde yaşam gizemleri ve güzellikli anlatımları var...
Çok teşekkür ediyorum
Saygılarımla
Sevenler gider, geriye onlardan sadece hatıralar kalır. Bir oyalı mendil, bir giydiği kazak, hatta saçını taradığı bir tarak...
Geride bıraktıkları hatırayı, teninize bastırırsınız. Sanki onu kucaklar gibi, koklarsınız, onu koklar gibi...
Sonra... en nadide yerde saklarsınız kalan hatırayı.Özledikçe çıkarır bakarsınız. Bu bir kısır döngüdür...Geriye dönen yoktur...Sevgisi içinizde büyür de büyür...
Çok güzel bir yazıydı...
Sevgi ve saygı ile
Bedri Demirpençe
Düşün gücünüzü yürekten kutlarım.
Saygılarımla
Bedri Demirpençe
Teşekkür ederim.
Saygılarımla
Yazınızı da oyalı mendil gibi işlemişsiniz.Ama artık o lavantalı , kolalı mendiller tarihe karıştı sadece yazılarda hayallerde var.
Keşke zamanı geriye çevirsek ve o oyalı mendilleri sevgiyle kullanabilsek.
Her mendilin bir hikayesi vardır ama o hikayeler hep mutlu bitsin ayrılık ve hüzünle değil..
Satır satır nakış gibi işlenmiş yazınızı ve sizi tebrik ediyorum.
Sevgilerimle...
Bedri Demirpençe
Saygılarımla
Çok duygulanarak okudum. Sevenler hiç ayrılmasın.. Üzerine kokusu sinmiş oyalı mendiller yerine kokunun özü yanlarında olsun.. Ayrılık ve ölüm hayattaki en zor olay.. Genelde hep bir hatırası ile avunulur. Ama gidenin yerini yine de hiç bir şey tutmaz.. Harika yazıyorsunuz. Satır satır dokuyor gibisiniz yazılarınızı. Tebrik ederim. Saygılarımla...
Bedri Demirpençe
Bu tanımlarınız yazıya daha güzel bir anlam yüklemiş. Teşekkür ederim.
Saygılarımla