......
.....
YORUMLAR
Sayın Toynak;En az 20 yıldır sizi tanır ve severim.Şairliğinizi bile çok yakın zamanda öğrendim.Şiir okumayı severim.Ancak yazma konusunda bir arzum olmamıştı.Ancak denemeye başladım.Seni okumak için "Edebiyat "Defteri"ne üye oldum.Gördüm ki yönetim üyelik yaşını 1940 lara kadar almış.Ben ekstradan aranızdayım.Yaşım 72 oldu.Sen ise 50 yaşına yeni girdin.Ben gelecekten hala ümitliyim.Senin karamsarlığın neden?Charles Baudlair'in Les Fleur Du Mal (Elem Çiçekleri)'inden daha üzüntü verici yazıyorsun.Bu durum yazılarında da görülüyor.Okuyucularını da üzdüğün onların yorumlarından da açıkça anlaşılıyor.Onları da bu kadar üzmeye hakkın olmadığına inanıyorum.Ben de, sen de zaman zaman cenazelere katılırız.Orada hoca soruyor;"merhumu-merhumeyi nasıl tanırsınız?" Hep bir ağızdan ve yürekten;"iyi tanırız veya Allah rahmet etsin"demiyormuyuz.Oradan çıktıktan sonra düşünürüm.Demekki hep iyiler ölüyor.Kötüye bir şey olmuyor.Yaşantım gözümün önüne geldiğinde yaşayacak daha çok yıllarım olduğuna inanmaya başlarım.Şöyle bir düşün kendinin de çok yaşayacağına inanacaksın.Ben senin dalya diyeceğini ancak o günleri benim göremeyeceğimi sanıyorum.Ne olur bir gün coşku dolu yaz da hepimizin yüreği ısınsın.Nineye rahmet,sana sağlıklı uzun ömürler dilerim.
Toynak
yaşanılan ömrün uzun yada kısa olması bir şey ifade etmez...adam gibi yaşamak,onurlu bir duruş sergilemek gerekir diye siz büyüklerimden öğrendim..biraz hüzün olacak
biraz neşe...
sırasıyla ağabey....güzel yorumun için teşekkürler ağabey
Offff.... Offfff.... Offfff.... Ne yapıyorsun sen Toynak gardaş iki gündür ne yapıyorsun ?Bir takmışsın ölüme... Ne olur yapma böyle...Daha yeni kanka olduk...İki elimle tutacağım yanaklarından anlından öpeceğim daha senin...Gül be gardaşşş... Güllll...Isparta sokaklarında güller açıyor bu günlerde... O güller solsun Ama sen güllll....Gözlerinden hasretle öpüyorum...
Çok güzeldi:(:(
Eski hanımlar ne kadar akıllılarmış
Şimdikilerde eşleri ölmeden koca bulma sevdasına ekranlara koşuyorlar
Bende okurken bazı yerlerde didinananın yokluğunu hissedip üşüdüm.
Geçmişe ,yaylalara,doğaya ve ana gibi ana bir kadını anmak güzeldi vesselam.
Ruhu şad olsun,mekanı cennet olsun,inşallah.Saygımla her vakit.
Yazını okudum arkadaşım arkadaşların yorumlarınada baktım anladığım kadarıyla herkes senden korkuyor
yazını herkes beğendi ben bu hikayeyi biliyordum daha önce anlatmıştın bana hatırlarsan camlıcada sohbet ederken.
Kimse eksikleri söylememiş ben söyleyeyim barı nasılsa beni sevmiyorsun var olda sevme
Yazında klavye hataları var saymadım ama bir kaç tane var acele ettin galiba hayırdır bir yeremi gidiyorsun yoksa yazıyı senin yerine başkasımı ekledi .
Söyleyeceğim en önemli sözüm yazının sonunda saçmaladın Azrailin işi gücü yokta seninle uğraşacak..
Aynur Engindeniz herkesin yazdığı yazıyı beğenmez bunu beğendi o bile eksiklerini söylemedi oysa o dobra bir Lazkızıdır onuda korkuttun anlaşılan....
Öyle kolay ölmek yok daha çok kavgalarımız olacak yoksa beni başka kim asabilir köprüye.....
...................selametle arkadaşım düşmanlar çatlasada sen benim arkadaşımsın öyle kalacaksın....
Yazı edebi açıdan bakacak olursak mükemmel de, kalbi açıdan bakarsak acı...Hele sonunda çok üzüldüm. Umarım kurgudur sevgili hemşerim...Ayrıca yazıyı okurken, memleketimin insanını bir kat daha özledim.Kim ne derse desin, Karadenizli olmak bir ayrıcalık ya...Gerçi herkesi seviyorum ama, bunu bu yazı da bir kez daha anladım. Rahmetli büyükannenin namus anlayışına bakar mısınız. Hey gidi eski kadınlar! Eski adamlar...Neleri düşünüp, nelerin tartısını yapıyorlarmış...Bir de şimdiki zamana bakın...
Bin kere 10 yazıya ve yazara...
Selamlar...
Aman dostum nereye gidiyorsun öyle, acelen ne? Seni biraz dertli gördüm bu yazında Toynak. Zaten sen hep dertlisindir ya neyse...
Kendi kendine güzel bir söyleşi olmuş yazın. Zaman zaman kendimizle başbaşa kalsak iyi olacak. Büyükanan çok doğru söylemiş. Eskilerin bir lafını burada edemeden geçemeyeceğim. 'Horoz kadar kocan, kümes kadar evin olsun.' Köy yerinde dul kalmak, hele evsiz kalmak çok kötüdür. Bilirim bu duyguları. Selam ve saygılarımla dost kalem...
Çok hüzünlü bir yazıydı. İnanın çok etkilendim. Benim annem de hep ölümü düşünür, ufak tefek para biriktirirdi. Kimseye yük olmak istemezdi.. Allah bütün ölmüşlerimizin mekanları cennet olsun diyorum. O sandıklardan çıkanlar gerçekten insanı hüzünlendiriyor. Büyükanneniz çok asil bir kadınmış. Hayran oldum.. Nur içinde yatsın..
AYSEL AKSÜMER tarafından 6/13/2010 9:42:44 AM zamanında düzenlenmiştir.