- 937 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HER ŞEY BİZİM ELİMİZDE
İnsanoğlu diğer canlılardan her şeyiyle farklı bir biçimde yaratılmıştır.İnsanoğlunun aklı ve zekası sayesinde yapamayacağı şey yoktur. Dünya üzerindeki diğer mahlukatlar ise düşünebilme yetisine sahip değildir ve gayri ihtiyari yani iç güdüsel olarak hareket ederler. İnsan bu yönüyle diğer canlılardan ayrılır.
Biz insanlar zekamız sayesinde pek çok güzel şeyin altına imzamızı atabileceğimiz gibi kötülük çiçeklerinin tohumlarını da ekebiliriz. Yani şunu demek istiyorum iyilik ve güzellikler de bize ait olabileceği gibi kötülük ve çirkinlikler de yine bize aittir. Öldürmek isteyen de insan, yaşatmak isteyen de. Yani kurşun sıkıp birilerini öldüren de insan, ameliyat masasında hayat kurtarmaya çalışanda...
Evet. Her şey bizim elimizde... Hayatta bir şeyleri başarmak içinde çaba sarf etmek, çalışmak gerekmektedir. "Başarı" sadece sözlüklerde "çalışma" dan önce gelmektedir. Hayat serüveninde başarılı olup iz bırakmış kişilerin biyografilerini okuduğumuzda bu başarıların tesadüf olmadığını görürüz.
Örneğin Robert de Niro, ödüllü "Kızgın Boğa" filmini çevirmeden önce oynayacağı boksör rolünün hakkını verebilmek için bir yıl boyunca boksör La Motta ile yılmadan çalıştı. Ve aktör,bu çalışma süresi içinde gerçek bir boksör oldu. De Niro’yu çalıştıran La Motta şöyle diyor: "İlk altı ay yüzlerce raund dövüştük. Ona öğrettiğim ilk şey gard oldu. Sonra yavaş yavaş kapanmasını , vurmasını söyledim. Bu süre zarfında De Niro’nun dört kez gözü şişti, birkaç dişi kırıldı ve kaburga kemiği çatladı. Eğer onu klasmana soksaydım,dünya orta sikletleri arasında ilk yirmi boksör arasına koyardım."
Özet olarak hemen pes esip işi yarıda bırakmak yerine o işin üzerine gidip başarmak için çaba sarf etmek gerekmektedir. insanoğlu zekası ve kapasitesi ile yapabileceklerinin farkına varmalıdır.
YORUMLAR
Özet olarak hemen pes esip işi yarıda bırakmak yerine o işin üzerine gidip başarmak için çaba sarf etmek gerekmektedir. insanoğlu zekası ve kapasitesi ile yapabileceklerinin farkına varmalıdır. çok doğru sözler yarıda bırakmak alacaklarımızdan erken vazgeçmek gibi oluyor tebrik ederim güzel bir şekilde mısralara dökülmüş haklılık payı yüksek bir yazı olmuş