- 543 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CÜMLE- ALEMİ
Öyle bir cümle kuracağım ki bir gün, kimsenin aklından düşmeyecek ama aynı zamanda dilde de çözülmeyecek, bütün sırlarını anlatacak hayatın, bütün çözülmüşlerini tekrar sır yapacak. Alt, üst olacak her şey, alışılmış hiçbir şey artık kolay olmayacak. öyle bir cümle kuracağım ki bir gün, her şeye mana katacak… Bilmediklerinizi öğretecek, bildiklerinizi unutturacak. Öyle bir cümle kuracağım ki bir gün; bütün aşklar bu cümleyle başlayacak, bu cümleyle son bulacak.
Maddeden vaz geçip manaya sarılacaksınız, bundan sonra hiçbir duayı ezberden değil yürekten okuyacaksınız. Öyle bir cümle olacak ki kolay, kolay anlatamayacaksınız. Geçeceksiniz dünya malından, bir söz söyleyeceğim size, bin mana çıkacak satır aralarından… Ayyuka çıkacak her şey, nefesiniz gibi bileceksiniz ama hatırlamadığınız rüyalar gibi anlatamayacaksınız, kahır verecek, sağır edecek, dinlemeyi öğreneceksiniz. Cenneti yaşayana cehennemi tattıracak, cehennemi yaşayana cenneti. Hiçbir insan aklının yazmadığı sırlarla yıkanacak düşleriniz. Sabırsız içindeki dervişi görecek, kibirli hoş görmeyi bilecek. Öyle bir cümle kuracağım ki bir gün; mazbutun kulağını fısıldanacak edepsiz, edepsiz gülmeye başlayacak, edepsizin kulağına fısıldanacak hakka sığınacak. Aklı karıştıracak tümden geleni teke verecek, sizden geleni düşmanınıza, düşmandan geleni size, dahası düşmanla dost yapacak sizi, dostla düşman. Çok güzel diye sevdiğiniz herhangi bir şey çok çirkin iğreti bir şey olacak, bu cümleyle öylede sevmeyi öğreneceksiniz. Öyle bir cümle kuracağım ki bir gün; madde âleminde kimse bilmeyecek, sır olacak içinizde kimse çözemeyecek…
İ.ALPER GÖMLEKSİZ
DEVAM EDECEK.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.