- 1180 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
SAHTE DOSTLARLA SAHTE HAYAT
Hani "SAHTE DOSTLAR" demiştim ya bir yazımda..."İçkinin de edebiyatı mı olur? Ayıp ediyorsun" diyenleriniz olmuştur aranızda..
Ama bu hayatın bir gerçeği.Ben yaşadım biliyorum.İlk yudum biraz zor olur.Ondan sonraki her yudum her kadeh önce mutlu eder insanı. Daha sonra mest olursun. Daha sonrası felakettir çok kere. Kol kola sallanarak gider her üç dakikada yanındakini öpersin niye öptüğünü bilmeden...Belki sana masada küfür edilmiştir. Ertesi gün hatırlamazsın.
Bir sırrı on kere dinlersin.
"Aman aramızda kalsın haaa ?" diye başlayan
Fıkralar anlatılır. Herkesin bildiği. Ve her seferinde de gülünen...
Evde yemeğe bekleniyor sundur.
Eşin ,çocuklarının tabaklarını koymuştur sofraya. Babanın yeri ayrılmıştır.Yemekler lezzetlidir.Ancak baba içki kokuyordur.
Evin hanımı suçlu gibidir.Eve alınacak bir eşya için izin ister evin "Baba"sından.
Cevap "Hayır" dır.
Alınacak pahalı , ama içki ucuzdur nasılsa !
Güzel gözlü, güzel yüzlü çocuklar mahsun mahsun kalkarlar sofradan...
Dersleri varsa kendileri çalışmalıdırlar.Eve ekmek alınacaksa para oradadır".
Sorun yoktur.Daha ne istiyorlardır ki ?
Uykumu dur tattığı , yoksa sızma mıdır?Sabah gözler kanlı , ağız pastır. Kahvaltıya çağrılır. Gelmez.
" Karnım tok " der."
"Yemeyeceğim " der.
Sudur tek derdi. Su içer, geri yatar.
Kalktığında kendi kendine güler deliler gibi! Ya yeni bir fıkra öğrenmiş, yada kendince bir şaka yapmıştır. Bazen de çok duyguludur mutludur. Bir şiirini çok beğenmişlerdir.
Dün akşam içki sofrasın da;
Masasındaki arkadaşı, yarım içkisi varken WC ye gitmiş, o gelinceye kadar içkisini içmiştir. Arkadaşı gelince şaşırmış karar verememiş, yeni içki söylemiştir. Bu sefer söylediği içkiyi bitirmiş tekrar WC ye gitmiştir.O gelinceye kadar bardağını yarıya kadar doldurulmuştur.Arkadaş yine şaşırmış.Hesabı ödeyip kalkmış gitmiştir.
Güldüğü onadır.
Akşamı beklemededir hep.Düşüncesi;
"Akşam olsa da sahte dostlarla, sahte insanlarla buluşsam " üzerinedir. Özlemi budur.
Bir gün ölümde gelir...
""Ahhhh "diye ağlar iken sevenleri...
Yüreklerindeki ses,
"OHHHH BEEE" dir.....
YORUMLAR
Bedri Bey, yaşamış kadar canlı ve güzel anlatmışsınız.
Kaleminizi kutlarım. Saygılar...
Bedri Tokul
Çok güzeldi Üstadım. Kısa ama öz. anlatacağının çok çok fazlasını anlatmış. Tebrikler efendim. Selamlar, saygılar
Bedri Tokul
Bedri Tokul
Pişmanlıklarla dolu bir yazı okuyorum, alkolün esiri olanların yaşadığı sıkıntıları
anlatan, farkına varıp, dönüş yapmak da bir gelişmedir, saygılar.
Bedri Tokul
Tacettinin dediği gibi bir hükmetmeye başlarsa, önü alınmayan felaketler doğuruyor...Selam ve saygılarımla...
Bedri abi şu kısacık yazınız, aslında ne çok şey anlattı bana. Alkolle kolkola yaşayan bir çok insanın neredeyse yaşadığı bütün dramları gözler önüne sermişsiniz. Dikkalice okunması gereken önemli bir yazıydı. Yazılarınızdan okudukça nasipleniyoruz.
Tebrik ve teşekkürler sizin için...
Bedri Tokul
hükmettiğin müddetçe .....zararsızdır....... hükmetmeye başlarsa......önü alınmaz felaketler doğuruyor....her yazında bir güzellik var senin kaleminden çıkan her yazıyı çok seviyor dört gözle bekliyorum.... sevgiler saygılar...
tacettin yıldırım tarafından 6/11/2010 7:06:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bedri Tokul
Bedri bey içkinin şişede durduğu gibi olmadığını hem içene hem de ailesi ve çevresine zararını öyle duygulu ve etkili bir şekilde anlatmışsınız ki.. Aslında bir ders niteliğinde yazınız.. Ne olursa olsun içkinin dert çözücü, ilaç gibi özelliği olmadığını herkes bilmeli ve sahte dostlar edinmemeli.. Teşekkürler manalı ve güzel anlatımınız için. Saygı ve selamlarımla...