- 1544 Okunma
- 24 Yorum
- 0 Beğeni
Ben Hamileyim!
Nevin Hanım altı aylık hamileydi. Beş yaşındaki kızana, kardeşi olacağını uygun bir dille anlatmaya çalışıyordu. Kızını kucağına alıp, koltuğa oturdu.
-Tülin, babanla ben düşündük taşındık, sana bir kardeş almaya karar verdik. Ne güzel değil mi? Bir kardeşin olacak.
Tülin iri siyah gözlerini kocaman açıp annesine baktı. Sıkıca sarıldı.
-Ben kardeş istemiyorum!
-Neden kızım? Sen abla olacaksın, kardeşinle oyunlar oynarsın.
-İstemem! O’nu benden daha çok seversiniz!
Nevin Hanım gerçeği öğrenmişti. Tülin doğmamış kardeşini kıskanıyordu. Kızını göğsüne bastırdı. Sıkıca sarıldı, alnına dökülen bukleleri kaldırıp öptü.
-Olur mu öyle şey! Anneler bütün çocuklarını sever. Ben seni çok seviyorum. Kardeşin doğunca eminim O’nu sen de seveceksin.
Doğunca sözünü duyunca, hemen annesine sordu.
-Kardeşim nerede anne, nasıl doğacak?
Nevin Hanım kızını kucağından indirdi. Karnını açtı. Kızının elini tutup, karnına götürdü.
-Kardeşin benim karnımda. Burada büyüyecek ve vakti gelince senin yanına O’da gelecek. Elini tut biraz, kardeşin sana cevap verecektir.
Tülin heyecanla annesinin karnında elini gezdirmeye başlamıştı. Elinin altındaki kıpırtı O’nu heyecanlandırdı. Bağırdı.
-Kardeşim kaynaşıyor anne!
Birden kıskançlık krizleri bitmiş, kardeşinin her hareketini izlemeye başlamıştı. Heyecanlıydı. Sevinçliydi. Her önüne gelene anlatmaya başlamıştı.
-Benim kardeşim olacak, biliyor musunuz? Şimdi annemin karnında uyuyor.
Artık eve gelen herkese anlatır olmuştu. Kardeşine isim arıyor, oğlan mı, yoksa kız mı olacağını merak ediyordu. Aradan on, on beş gün geçmişti ki, Tülin ishal olmuş, karnı müthiş ağrıyor, bağırsakları yerinden çıkacakmış gibi hareket ediyordu. Elini karnına koyup, ‘’acaba hamile miyim? Karnımda kıpırdayan ne? Annem mi önce doğuracak yoksa ben mi?’’ Düşünmeye başlamış, gizliden gizliye annesinin vücudunu incelemeye başlamıştı. Annesi banyo yaparken gizlice incelemişti.
‘’İşte aynıyız. Annemim de memeleri var, benimde. Annemin de karnı var, benimde. Üstelik ikimizin karnı da kıpırdıyor. Kesin hamileyim doğuracağım!’’ Bu düşünceler beynini kemirmesine rağmen annesine soramıyordu. Aklına Teyzesi gelmişti. Evleri yakındı. Teyzesi sık sık ziyaretlerine geliyordu. Tülin bu düşüncelerle cebelleşirken, kapının zili çalmıştı. Koşup kapıyı açtı, gelen Teyzesiydi. Hemen boynuna sarılıp, gizli bir sırrını açıklıyormuş gibi fısıltıyla:
-Teyze ben hamileyim. Yakında bebeğim olacak. Acaba annemden önce mi doğuracağım sonra mı?
Teyzesi şaşkındı. Güldü.
-Bebeğim sen hamile olamazsın, daha çok küçüksün.
-Neden olmayayım? Benim de memelerim var. Karnım da var. Üstelik benim karnımdaki kardeşimden daha fazla kıpırdıyor. Ne zaman doğuracağım Teyze? Kızım mı olacak, yoksa oğlum mu?
Teyzesi eğilip Tülin’i kucakladı. Kendilerine doğru gelen ablasına seslendi.
-Abla, haberin var mı? Tülin hamileymiş.
Nevin Hanım kızının yine neler anlattığını merak etmişti ama duyduğu bu olaya katıla katıla gülmeye başlamıştı.
-İyi ya, ikimiz bir doğururuz. Sen de bizim bebeklere bakmamıza yardım edersin.
Tülin yine yapacağını yapmış, Annesiyle Teyzesini güldürmüştü.
Emine/ Manisa/10/06/2010
-
-
YORUMLAR
yazin yine cok güzeldi Emine dost .
ayrica kücük hanim evin nesesi olmus .. ;.))) ve ikici cocuga hamile bayanlarin birinci cocuga ne yapip da gelöecek kardesi kiskanmamasin diye cok da güzel mesaj veriyor yazin ..
ve cok da hos ..
tenbrikler ................. sevgimle .
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılarımla...
Harika bir paylaşımdı sevgili dostum. Çocuk dünyasında neler olur neler. Çok güzeldi. Bayıldım ben. Sevgilerimle tebrikler :)))))))
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılarımla...
güzel duygularınızı dantel gibi işlemişsiniz yazınıza zevkle okudum gönlünüze sağlık
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılarımla...
Artık şimdinin çocukları leylek masallarına inanmıyorlar
Bizler onları kandırdığımızı sanıyoruz ama onlarda bizim yalanlarımıza inanır gibi görünüp aslında onlar bizi kandırıyor...
Yazının başlığını görünce Allah Allah hayırdır inşallah hayırdır inşallah dedim.
Eşek şakası buna derler.
.....................saygımla
lazuşağı tarafından 6/11/2010 12:12:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılarımla...
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılarımla...
Tebessüm ettiren bir yazıydı. Bu arada kültürümüzde, büyük çocuklar yeni doğan kardeşlerini kıskanmasın diye önce ona yeni doğan bebeğin ayakları gösterilirmiş, sonra da, bebeğin bezinin içine saklanan çukulatalar büyük çocuğa "bak kardeşin sana çukulata getirmiş" denerek onu sevmesi sağlanırmış.
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılarımla...
Emine kardeş, çocuk düşüncelerinin masumiyetini, onların hilesiz, saf, temiz duygularını, çok güzel işlemişsiniz,
tebrikler, sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
onların dünyasında kirlenmemiş masallar diyarı vardır....
güzeldi tebrikler...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
çocuksu yönleriyle....çok bilmiş halleriyle.....temiz yürekleriyle...keşke hiç büyümeseler....hep çocuk kalsalar.....çok hoş bir yazı tebrikler kardeşim...
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılarımla...
"-Tülin, babanla ben düşündük taşındık, sana bir kardeş almaya karar verdik."
Tülin’de bu yalanı yedi. Yahu bu ne vurdumduymazlık, aymazlıktır yahu. Hangi çağdayız yahu.
Nevin hanım, Nevin hanım bilim, teknoloji ve internet çağında bu gibi yalanlara üç yaşındaki çocuklar bile kanmıyor, üstelik sizinki tam beş yaşında.
Neymiş efendim, “babanla sana kardeş almaya karar verdik”. Nerden, pazardan mı, çarşıdan mı, tane işi mi, kilo işi mi. Sezon sonu indirimi var da bizim mi haberimiz yok, Allah, Allah.
Neden hala anne, babalar bu gibi durumlarda böyle ucuz yalanlara tevessül edipte, işin doğrusunu anlatmazlar, şaşarım.
Çıkıp, adam gibi, gerçekleri ama sadece gerçekleri söyleyip “bak kızım leylekler sana bir kardeş getirecek, zaten senide leylekler getirmişti” demek çok mu zor Allah aşkınıza :-)
Tebrikler, saygılar, selamlar
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılarımla...
Şeker şey.
Sanırım şimdi öğrenmiştir ne zaman doğuracağını.
Paylaşım için teşekkürler.
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılarımla...
vallahi günümüz çocuklarının bilmediği
yok.. azıcık aklı yeten kendi yazıp oynama
yeteneğine sahip oluyo.. ne hikmetse...
keyifle okudum güzeldi emine hanım.
yürekten kutladım
her dem saygımla.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...
Çocukların dünyaları gerçekten çok farklı ve anıları da çok özel... Bayıldım hikayeye.. Sevgilerimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgilerimle...