- 652 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kumbi Tepesi
Bir yaz günü...
Alışılmışlığın dışında bir güneş ve her zamanki toprak kokusu... En güzeli de, toprağımın kokusu...
Sıkıntılarımızı burunbaşı limanında bırakarak, kumbi tepesine doğru yola çıktık.
Arkamızdaydı stres ve dünya ikilisi...
Arabamızın teybinden tınlayan tulum sesi, güzel geçeceği hissedilen günün habercisiydi...
Engebeli köy yolları, çay taşıyan kadınlar ve kapısının önünde selam bekleyen gözlerle bize bakan dedeler…
***
Ve karamişluk karşımda!
Hayallerimin buluştuğu yerdeyim, kumbideyim...
Bir gün kesinlikle diye başlayıp, her geri döndüğümde içime oturan hayallerin merkezi...
Arabalar motorlarını susturduktan sonra artık tulum ve insan sesiydi duyduğum. Birazda midelerin sesi hissedilmiyor değildi hani...
Bir telaş alır anneleri, şirin paçileri...
Zaten onlarda olmasa aç kalacağız hani. Bizler mi? E bari mangalı yakmanında keyfini biz çıkaralım, öyle değil mi?
Bu arada unutmadan, tulum hala tınlıyor bilesiniz...
Mangaldan yapılan kaçamaklarda oluşan tulum halkası büyüdükçe, keyifin doruklarına ulaşıyor insan kumbinin tepesinde...
Ve bir ses...!
Hayden yemeğaaa uşaklarrr...
Son nara duyuluyor Hemşin oynan halkada....
-yihuhuuhuuu
***
Doğallık yemekte de hissetiriyor kendini. Ayaklar bağdaşa kuruluyor, yerdeyiz ve ellerimizde etlerimiz...
Ağızlar dolu, yürekler mutlu...
Bu arada unutmadan, tulum hala tınlıyor toprağımda, bilesiniz...
***
Karınlar doymuş, herkes bir adım kenara çekilmiş artık. Gözlerse tüpün üstünde ki bir ufak demlikte…
Düşüncelerse aynı...
Bir yudum çekerek Çayeli’ni izlemek, kumbi tepesinde...
Derken bir ses...
-haydee horonaaaa
Duyulmayan bir sesti bu ama! Çünkü yüreğim engeldi bu sesin duyulmasına...
O vakit; acaba bir daha ne zaman gelmek var diye fikirler kemirdi beyinimi,
kumbi tepesine dair...
***
Bir özlemdi, bir hayaldi kumbi tepesi... ve birde karamişluğun alti.
Bir şey itiraf edeceğim, ey Limanköy!
sizde doğduğuma şükür ederken ayrılığa sitemde yüreğim…!
Ey verdiğim selamı hakedecek topraklar!
size,
size selam olsun....
Gökhan Kasarcı
12.11.2007
www.limankoy.net
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.