- 1395 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
Kürt sorunu, aynı zamanda insanlık sorunu...
Olaylara tarafsız bir gözle bakarsanız, kürt sorununun o kadar sıradan bir sorun olmadığını anlayacaksınız. Gazeteler ne kadar kolay yazıyor şu kadar terörist öldürdük, bu kadar askerimiz şehit oldu diye.
Oysa ölen sonuçta insan, öldürende insan. Peki öldürmekle bir soruna halletmek hangi mantığa sığar, size söylüyorum ? Biri öldürdüğü insandan dolayı tebrik edilirken, diyer tarafta yasını tutup bir daha kan dökülmesin demek yerine, kan davası güdüyorsa bu gidişle daha çok ölüm haberleri manşetleri süslemeye devam edecektir.
Peki ya hiç düşündünüzmü bu pkk da nerden çıktı ? bunu yaratan etkenleri araştırmak gibi bir girişimde bulundunuzmu ?
Benim gözlemlediğim kadarıyla, pkk’yı güçlendiren ve yaratan en büyük etkenlerin başında, 12 eylül darbesi geliyor,zaten ondan sonra şiddet başgöstermeye başladı.
Diyarbakır zindanında tarihte eşi benzeri görülmemiş uygulamalar devreye konuldu, işkence mi dersiniz, intihar süsü verilip katledilenlermi dersiniz, dahası sayamayacağımız türlü türlü şiddet olayları. Sadece kürtçe konuştukları için vatan haini ilan edilenler yıllarca yok yere zindanlara mahkum edildiler, ve tutuklu yakınları görüşüne geldikleri çocuklarını türkçe bilmedikleri için görüştürülmemesi, daha sayamayacağımız nice sindirme ve kötü muamele...
Ve işte bu neyi doğurdu derseniz pkk derim... ve bunlarım sorumlusu derbeci zihniyetten başkası değildir, ölen binlerce gencin vabali bunları boyunlarında asılıdır, çünkü şiddet ve inkarı seçerek pkk yı yaratanlar bunlardır...
YORUMLAR
politikacıların politik oyunlarıyla tuzağa düşürülmüş dağ ile ağa arasında sıkıştırılmış ve devlet resmi otorite tarafından hiçbir vakit korunmadığı için ağaya ve dağa mecbur bırakılmış en sonunda da yalana mahkum edilmiş bir halk
seviyorum kürtleri ama resmi otoriteye isyan ederken kürt halkının kaderini kendi totosunun keyfince şekillendiren ağalara başkaldırmayışlarını anlamıyorum
(Ama şunu da biliyorum /es kaza ağaya itiraz edecek olsalar dağ binecek tepelerine yani devlet baba gibi korusaydı halk bunca ezilmezdi)
yav toprak reformunu yapabilecek kadar ömrü olaydı Atatürkün kürt hakıyla kendinin fareyle oynadığı gibi oynayamazdı ne ağa, ne dağ, ne ingiliz ajanları, ne de kürt şerif paşa ...
Tarih okumak zorundayız ama kendine tarihçi diyen birilerinin beslediği tarihi bilerek saptırarak yazan yalancıları değil adam gibi tarihçileri okumak zorundayız gerçekleri öğrenemek adına okumalıyız düşmanlık çıkarmak adına değil /sen bu konuda bana katılmazsın biliyorum...
ha şunuda demeden gitmeyim
bunca darbe gördü bu memleket herbir darbe bir sonrakine zemin hazırlamak içindi ve 80 darbesi de bugünlerin zeminini hazırlamak içindi...
... bizim çocuklar darbe yapmışlar...!!!
selamlarımla
Filiz Şahin. tarafından 4/6/2013 2:11:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
yasar_Çetinkaya
öyleyse insanların göremediği kocaman bir savaş var.
bu zamanda duyarlı insanlara çok ihtiyacımız var.
ki olaylara bir pencereden bakmak yetmez.
çok tşkler değerli yorum ve görüşleriniz için.
Roza
Var elbette var.Savaş var genç bedenler düşüyor toprağa hergün,her ikisinin de anaları ağlıyor :S Biri terorist diye anılıyor,diğeri er...Oysa kardeş olanlar bile çıkıyor içlerinden...(aynı evden iki cenaze)
Irkçılık zehirdir...Önce bu çözülmeli... :S
yazınızı beyenerek okudum doğruya doğru belki bazıları içlerine sindiremeyebilir ama önemli olan sindirmek değil yaşamın gerçeklerini bir yerdende olsa görebilmek
Devlet baba dediğimiz ve onun uğruna ! savaştıklarını onu yüceltmeye çalışanların ürünü olan pkk kürt realitesinin gerçeğidir Pkk'nin varlığı zulüm şiddetin ve yok sayılmanın eseridir bu böyle gittikçe bizim göğsümüzü gere gere dediğimiz kürt ve türk kardeşliği yerine düşmanlık başlar
Düşündük mü hiç soruyorum pkk ye karşı her yıl güneydoğuya yani o coğrafyaya kaç bin genç eline silah alıp savaşıyor ve bunlar kaç arkadaşını yitirdi yanı başlarında bunların içine attığı kin ve düşmanlığı bunların yanında ailelerini hiç hesaba kattınız mı
işte bunun için hemen şimdi barış ve kardeşlik
yasar_Çetinkaya
sonsuz sevgi ve saygıyla kal.
Kulağı tıkanmış insanlara manifesto!:..Ama bu söylenerek olmuyor.İcraat yapılmalı.Suç kimde derseniz?...Aldatılan ve zulme uğrayan,devletim dediği bünyenin askerlerinin karısı banyo da iken eve girip,bakmasını içine sindiremiyen insanda olmadığını söyleyebiilirim.Millet el ele verip,içimizde ki bu tür oyunları düzenleyenleri temizlese hiçbir şey olmayacak.Doğuyu yok edecek bir zihniyet hiçbir zaman mantıklı değildir.Adam batıda oturup,ankaradan gerisini bombayalım diyorsa,ben ona karşı çıkarım..Her türlü..Hatta kavgamı dahi ederim...TÜrk olmak Kürt olmak bizim elimizde olan birşey değil...İnsan olamadıktan sonra...
Yoksa dağa çıkanlara şerefsiz demeden önce,işin sosyolojik tarafının irdelenmesi lazım...Yoksa bu iş uzar ve gider sonsuza dek.....İnsanız bizler...Konuşarakta anlaşabiliriz..Ama işi hemen oyunlara sürüyoruz...
Oyun yapanları görememek ne kadar acı..!
Allah kullarını korusun!:..
yasar_Çetinkaya
hiçbir şeyi araştırmadan suçlamak en kolayı ve en adaletsiz tavırdır aynı zamanda.
çok ama çok tşkler.
güzel yazıydı kutlarım. yüz yılı aşkın bir süredir bu sorun var ve bununla yaşıyoruz.
yirmi dokuz isyandan ve bastırmadan söz ediliyor. diğerlerini saymazsak bu sondakinde
ellibin civarı can kaybı( resmi rakam) onsekizbine yakın faili mechul ve kayıp (cenazeleri de görülmeyen
ağlayacak bir mezardan bile yoksun aileler.) 300 milyar dolarlık maddi kayıp ve 26 yıl süren bir iç savaş.
peki teröristleri bir otuz yıl daha öldürelim bir bu kadar daha kaybımız olsun bir dört binden fazla köyü daha boşaltalım.
çözmeyelim bir otuz yıl daha nereye kadar????? başka başka gözlüklerle bakanlar ya çıkarları var yada...
sevgiyle....
Yazın güzel ama bence sende yanlış bakmışsın olaylara birkaç kendini bilmez böyle yaptı diye hemen insanları öldürmek mi lazım onlara haksızlık yapılmış olabilir evet ama onlarda en büyük haksızlığı yapıyorlar senelerce öldürmeye karşı bir insanım ben küçücük çocuklara kurşun sıkan kim olursa olsun bende öldürürüm hemde hiç gözümü bile kırpmadan o yüzden Türk askeriyle gurur duyuyorum biz askerlerimizi şehit veriyoruz ama şunu da biliyoruz şehitler ölmez peki ya masum demeden küçük demeden yaşlı demeden insan öldüren o caniler ölünce nereye gideceklerinde hesaba koyuyorlar mı acaba bilmiyorlarsa ben söyleyeyim cehennemin en dibi onların sevgilerimle
Okudum kardeşim.
Yazınız edebi bir yazı olmadığı için yorum yapmadım. Sadece katılmadığımı belirtirim. Çünkü; tek taraflı bir bakış açısı ve çok sığ.
Bilimsel bir yazı da değil.
Hamasi cümleleri herkes kurar. Mesele barışa hizmet edip etmediğidir.
Görelim Mevla neyler, neylerse güzel eyler.
Allah'a emanet olunuz.
Selamlar.
yasar_Çetinkaya
İnsanların ölmesini istememekten doğal ne olabilirki ?
Okumanız bile benim için yeterlidir katılıp katılmamana saygı duyuyorum...
Sevgiyle selamlar, herkesi kardeşi gibi gören yürek.
devlet hiç bir zaman kürtlerin varlığını kabul etmedi.
her ne kadar zaman zaman tanıyoruz dediyse de bu tanıma söz sınırlarını aşamadı.
bunun yanında bu tanıma "terörist" düzeyinde kaldı.
tabi terörist kavramı biraz görecelidir. örneğin tüm dünya haması terörist görürken bizim insan sever(!) yürekler kahraman görürler. bir de tüm dünyanın tanıdığı kürtleri bizim bu insan severler(!) terörist görürler.
terörist anladığım kadarıyla insani değerleri yok eden, insanı yok eden, insanlara zulüm işkence eden olarak geçiyor dünya literatüründe. bu çerçeveden baktığımızda terörist olan kürtler mi yoksa kürtleri isyana sevkedenkler mi? bunun yorumunu da insan yüreği taşıyanlara bırakıyorum.
saygılarımla
yasar_Çetinkaya
Sevgi ve saygıyla kal...