- 912 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
N E D E N D İ R ?
Tam tarihini bilmesem de otuzlu yaşları geçtim sanırım kırktan da aşağılarda bir yerlerdeyim soranlara otuzküsür deyip geçiştiriyorum..
Zaman ne kadar da çabuk akıp geçiyor. Çoğunlukla yanlız kaldığım için her acitasyon çekişimde arkaya bakıp eskiden aldığım hazları almadığımın farkına varıyorum ara ara..
Gezmeyi tozmayı ve tozutmayı severken daha dün, şimdilerde evden çıkmak istemiyorum artık..
Kahveye çıkmakta bunaltmış beni halbuki okey attığım zaman zevkten dört köşe olur, batakta yenilir, tavlada zar tutup rakibi sinirlendirirken... Hepten gözüm ne zar görmek istiyor ne de iskambil kartları..
Bağıra bağıra türkü söyleyip arada ince fasılda yapardım mekan gözetmeksizin.. Güfte ezberler iki dinleyişte sonsuza dek unutmayacağım güzellikte sanırdım şarkıları .. Ne şarkı söylüyorum ne türkü.. Arada kendimi zorlayarak bişeyler mırıldanayım diyorum bu seferde sözleri aklıma gelmiyor.
Ara ara mutfağa da girerdim eskiden.. Salatayı ince ince doğrar, pişirdiğim pilavın demlenip, fıkırdayan sesinden zevk alırdım.. Alüminyum tencere bile olsa zevkliydi mutfak benim için.... Önlük bile giyer, aşçılık arası iki tek bile atardım. Mutfakta sadece raflık vardı kapkacak koyduğumuz ve sergene konulurdu et, ot, meyve... Şimdi her yanı dolaplı, mermer tezgah, çift kapaklı nofrost türünden buzdolabı da var ama... Ne mutfağa giresim var.. Ne de bi şeyler yiyesim..
Okul yıllarında her şeye karşı gelirdim, dünyayı kurtaracağımı sanırdım tek başıma. Kim haksızlığa uğrasa arkasında olmak için çırpınır, adaletin yılmaz bekçisi oluverirdim. Ezilenle ezilir, açla aç kalırdım hatta bilirim öğrenciyken işçi olmuş greve bile katılmıştım yediğim dayaklardan, kaçışlardan, soluk soluğa koşturmadan zevk alırdım .. Zirveye hızlı çıktım.. şimdi iki katı hızla aşağı iniyorum.. Nemelazımcılık başladı gördüklerimi görmemeye gayret ediyor düşene de sadece bakakalıyorum..
Aşkı çok severdim. Kadın benim için olmazsa olmazdı, çok şıpsevdiydim. Her gördüğüme abayı yakar, göz kırpar, ışık çakar şiir yazardım, çok kadınlar için şiir yazdım. Nazım gibi Neşet gibi, hiç maskelerine bakmadan sevdim kadınları. gözümün perdesi mi açıldı ne.. eskisi gibi bakmıyorum artık kadınlara.. Yüzlerinden önce maskelerine bakıyorum artık.. Ne aşk istiyorum ne de alaka.. Şiirleri de boşladım kalemi alsam elime imza atıp adımı soyadımı yazıyorum sonra buruşturup attığım kağıda.
Nerde bir yazı görsem okur anlamaya çalışırdım.. Kitapları takas ederdik ve her romanda kendimi oynardım. Okumaz da oldum şimdilerde vakit mi yok.... Aslında vakit de çok.. Dedim ya artık zevkini alamıyorum nefes almanın.. Kül kokusu bile hoşuma giderdi eskiden.. Cahit Sıtkı da demiş otuz beş yaşında mısın gerçi ömrün yarısı yan derdine diye.. Belki içgüdülerim bunu yaşatıyor bana. Kendime zaman ayırarak hayatın tadı böyle geçer sandığımdan böyle davranıyorum. Bi kitap vardı son okuduğum sadece aptallar sekiz saat uyur. Artık gerinerek uyanmak istemiyor ve de hiç uyumuyorum.. Hızlı yaşadım çabuk iniyorum.......
..ONDANDIR....
yalçın KOÇER
foto by yalçın koçer
YORUMLAR
Yani tam yaşını yazamamış bir sanatçı...
Yaşamaktanda çok çabuk vazgeçmiş..Durun bu ne acele ?Daha DANTE gibi ortasındaymışsınız ömrün...Demein bir şiirde tahlil ettim demiştim ya...Burada daha çok hak verdim kendime...
Şimdi sabaha karşı tüm yazı ve şiirlerinizi niye okur biri diye düşünmeyin..Hayatta tesadüf yoktur tevafuk vardır...
Tebrikler içinizde yeşil bir umut olsun hep..O fotoğraflar çok güzel , yaşam sevinciniz olabilir...
Ayranakıllı
tüm begenileriniz için vakit ayırdıgınız için tesekkur ederim onure ettiniz saygılarımla
koçer