FİLİSTİN ÜZERİNE
Aslında bu konuda yazmak istemiyordum; çünkü kafasını, düşüncesini belli kalıplara göre şekillendirmiş insanların anlayamayacağı düşüncesiyle bu konuyu kurcalamayı ve insanımızın gaza gelmiş hamaset duygularını incitmeyi doğru bulmuyordum. Gelin görün ki Sait Faik’in tabiriyle “yazmazsam delireceğim” için bir Filistin yazısıyla geldim bugün.
90’lı yılların başıydı. 1980’li yıllarda İsmet Bozdağ tarafından hazırlanan “Abdülhamid’in Hatıra Defteri” (Sultan Abdülhamid Siyasi Hatıratım) adlı kitabı, daha sonra Mil Kemal Öke’nin “Saraydaki Casus, Gizli Belgelerle Abdülhamid Devri ve İngiliz Ajanı Yahudi Wambery” adlı kitaplarını ve daha ismini sayamayacağım Filistin üzerine yazılmış kitapları okuduktan ve bunları düşünce süzgecinden geçirdikten sonra Filistin hakkında hiç de olumlu düşündüğümü söyleyemem.
Mustafa Armağan “Abdülhamid’in Kurtlarla Dansı” adlı kitabı aslında daha derli toplu veriyor konuyu.
Okuduğum kitapların ifadesiyle 1897 yılında Theodor Herzl başkanlığında toplanan Dünya Siyonist Kongresi dünyanın dört bir yanında dağınık olarak yaşayan Yahudileri bir araya getirme ve bir Yahudi devleti kurmak için karar alır. Bu yeni devlet Filistin toprakları üzerinde şekillenecektir. Bu amaçla Theodor Herzl, danışmanı Kont Newlinski aracılığıyla Sultan Abdülhamid’e o meşhur teklifini yapar.
Filistin toprakları karşılığında 5 milyon altın (20 milyon sterlin)!.. Bu, iflasını açıklayan ve Duyun-u Umumiye ile ağır mali sıkıntıya düşen Osmanlı için bir can simididir. Bunun yanında Yahudi zenginler Avrupa’daki Osmanlı borç senetlerini, tahvilleri toplayacak, bunları devlete verecek ve Osmanlı’yı rahatlatacaktır.
Hepiniz bilirsiniz Abdülhamid’in cevabını: “Ben bir karış dahi olsa toprak satmam. Zira bu topraklar bana değil, milletime emanettir. Milletim bu toprakları kanlarıyla mahsuldar kılmışlardır…….. Benim imparatorluğum parçalandığı zaman onlar Filistin’i karşılıksız bile ele geçirebilirler. Fakat yalnız bizim cesetlerimiz taksim edilebilir. Ben canlı bir beden üzerinde ameliyat yapılmasına müsaade edemem.”
Theodor Herz’in Filistin topraklarını almak için daha sonra birçok girişimde daha bulunduğunu yine aynı kitaplardan öğreniyoruz.
Peki, şimdi konuya gelelim. Sultan Abdülhamid’in satmadığı Filistin toprakları nasıl oldu da Yahudilerin eline geçti ve burada bir İsrail devleti kuruldu? Theodor Herzl ve adamları bunun siyasi alt yapısını hazırlayarak Filistinlilerin topraklarını parça parça satın aldılar. Bu arazinin, arsanın, evin değeri 40 altınsa 60 altın vererek, 100 altınsa 200 altın vererek gözünü para, altın hırsı bürümüş Filistinlilerin topraklarını satın aldılar. Parça parça alınan topraklara Yahudiler gelip yerleştiler. 1948 yılında ise satın aldıkları bu topraklarda bağımsız İsrail devletini kurdular.
Sultan Abdülhamid’in satmadığı, benim satmadığım toprakları onlar para hırsıyla sattılar. Çünkü onlar benden daha akıllıydı!.. Abdülhamid pekala Filistin’i satar, ülkenin dış borçlarını öder ve saltanatını daha da uzatabilirdi.
Filistin için feryat etmek bir siyasi reklam haline geldi. Her şeyi İsrail’den bilmek, her komplo teorisinin ardında İsrail aramak, Yahudi düşmanlığı, ezilen, katledilen din kardeşlerimiz iyi prim yapıyordu merhametli ve okuma özürlü Türk halkının oylarına talip olmak için. Bazılarının Filistin’i siyasi kaygılarla kullanmaya başlamasıyla bu konuda feryad-ı figan etmek moda oldu.
Halbuki dünyanın birçok yerinde ezilen, sömürülen, katledilen insanlar vardı. Kerkük’te soydaşlarımız, dindaşlarımız zulme, haksızlığa uğruyordu. Karabağ’da Azeriler katlediliyordu Ermenilerce. Doğu Türkistan’da Uygur Türkleri katlediliyordu yıllardır Kızıl Çin tarafından.
Ama oralarda reklam amaçlı kullanılacak ve Kur’an’da geçen “Lanetli millet yahudiler” ifadesi yoktu ve onlar prim yapmazdı. Üstelik onlar Türk’tü ve hatta Doğu TÜRKİSTAN’dı. Türkistan ifadesi korkunçtu. Çünkü Ziya Gökalp’in şu meşhur dizelerini çağrıştırıyordu:
VATAN NE TÜRKİYEDİR TÜRKLERE, NE TÜRKİSTAN
VATAN, BÜYÜK VE MÜEBBET BİR ÜLKEDİR: TURAN
Bugün hala Doğu Türkistan’da Çin zulmü var. Yıllardır uygulanan bir asimile politikası var ve daha birkaç ay önce kapalı kutu Çin’den dünya basınına sızan katliam kareleri var. Çinin Doğu Türkistan’da yaptığı nükleer denemeler var. Çin’in Uygur kızlarını evlerinden zorla alıp götürmeleri var. Kafasına sıkılan kurşunlarla paramparça dağılan beyinlerin göründüğü kareler var web sayfalarında.
Mayıs 2010 sayılı Doğu Türkistan’ın sesi olan İstiklal gazetesinin haberindeki ifade şöyle: “Doğu Türkistan’da kadın ve çocukların aldatılarak satılması hadiseleri devam ediyor. Gerek Çin merkezi hükümeti olsun, gerekse de müstemlekeci Çin hâkimiyeti olsun Uygur kadın ve kızlarını talan etmek, Uygur çocuklarını kandırarak Çin’in içeri eyaletlerine satmak, Uygur kızlarını kötü yollara düşürmek, Uygur erkek çocuklarını hırsızlık ve uyuşturucu kuryeliği yapmaya mecbur etmek gibi insanlık suçları işlemektedirler.”
Ama onlar için giden yardım gemileri yok, onlar için şehit olma istekleri yok.
Filistin’i hiç sevemedim Abdülhamid Han’dan dolayı. Orada katledilen insanlar için yüreğim sızlamadı, içim kan ağlamadı diye yorumlanmasın bu. Çin’in katlettiği Doğu Türkistanlıya nasıl içim kan ağladıysa Filistin’de İsrail kurşunuyla parçalanan, can veren çocuk için de yüreğim aynı ölçüde sızladı. Karabağ’da bir hamile kadına yapılan Rus zulmü nasıl kanımı iliklerime kadar donduruyorsa Filistin’deki insanlara yapılan da aynı ölçüde etkiliyor beni.
Bir Filistinli, İsrailli bir çocuğu öldürse, katletse; bir Türk insanı, Rus, Alman, Çin, İngiliz vesair milletten herhangi birinin çocuğunu öldürse onun için de aynı duyarlılığı gösteririm. Çünkü bu insanlık içindir. Benim için haksızlığa uğrayan kişinin milliyeti değil her şeyden önce insanlığı önemlidir.
Filistin’in hala siyasi çıkarlar için kullanıldığını ve bu yardımların, feryatların samimi olmadığını düşünüyorum. İsrail’in yaptığı baskını ve insanları katletmesini asla ama asla onaylamıyorum; ama bu merhumlar üzerinden siyasi rant sağlamayı da ahlaki bulmuyorum.
Son olarak Yavuz Bülent Bakiler’in 5 Haziran tarihli yazısına aynen katıldığımı ifade ederek, o yazının son paragrafını aktarıyorum:
“Filistin Devlet Başkanı muhterem Mahmud Abbas Türkiye’ye geldi/geliyor. Bir Allahın kulu çıkıp, hazrete bir soru sorsa: “Ya Seydi dese, bizim Kıbrıs dâvâmızda, Müslüman Filistin, hep Kıbrıs Rum tarafını tuttu, niçin?“ Mahmud Abbas’ın vereceği cevabı çok merak ediyorum. Siz etmiyor musunuz?..”
YORUMLAR
MUSTAFA BEY İSMİNİZE HÜRMET ETMEKLE BERABER-----KENDİNİZİ GENİŞ BAKIŞ AÇISIYLA GÖRÜYORMUSUNUZ?BANA GÖRE GAYET DAR BİR KALIBINIZ VAR KUSURA BAKMAYIN DOST ACI AMA GERÇEK SÖYLER...BEYEFENDİ YAZINIZI OKUDUM VE OBJEKTİFLİĞİMİ KAYBETMEDEN---DİGİTAL FOTOĞRAF MAKİNASI---MERCEĞİ VE GERÇEKÇİLİĞİ İLE YORUM YAPMAYA GAYRET EDECEĞİM...YAZDIKLARINIZ DOĞRU OLABİLİR AMA NAKIS VE YÜZEYSEL DERİNE İNEMEMİŞ...YANİ OLAYIN ZAHİRİ YÖNÜNÜ ---GÖZLÜKLERİNİZ---VASITASIYLA GÖRMÜŞSÜNÜZ AMA BATINİ YÖNÜNÜ SANIRIM TAM KALP GÖZÜNÜZ AÇILMADIĞINDAN GÖREMEMİŞSİNİZ...ŞÖYLE Kİ EVET BUGÜN BİR FİLİSTİN ŞOVENİZM'İ VAR BU YADSINAMAZ...GÖRÜLEN VE İNKAR EDİLEMEYECEK BİR HUSUS;GÖZ ARDI DA EDİLEMEZ...GÜNDEMİ BU OLAY İŞGAL ETMİŞ POZİSYONDA...TARİHİ GERÇEKLERİ DE KİMSE ---YOK---SAYAMAZ VE SAYMAMALI...BURAYA KADAR YAZINIZDA HAKLILIK PAYLARI VAR...ŞİMDİ YAZINIZI YERİN DİBİNE GEÇİRMEYE YETECEK ZAAFLARINIZI SAYALIM ELİMİZDEN GELDİĞİNCE...BEYEFENDİ ZALİMLİĞİN VE ZULMÜN IRKI,MİLLİYETİ,TABİYETİ,CİNSİYETİ OLABİLİR Mİ?BİR KERE ---SOYDAŞLARIMIZ--- ORDA EZİLİRKEN NE DEMEK?SİZ SOY OLARAK BİR AYRIMCILIĞA İMZAMI ATMAK İSTİYORSUNUZ?EVET ŞURASI MUHAKKAKTIR BİR MÜSLÜMAN BAŞINA GELEN MUSİBETLERİN SEBEBİNİ KENDİNDEN BİLİP ARAŞTIRMASI VE ÇÖZMESİ İKTİZA EDER AMA SUÇLU DİYE O MÜSLÜMAN ZULME UĞRUYORSA [OH İYİ BE,ETTİĞİNİ BULDU...CANIMA DEĞSİN...İÇİM SOĞUDU DENİR Mİ?DENİLEBİLİR Mİ?]YAPILACAK SULU,SULU GİZLİCE AĞLAMAK VE ONLARIN BU SIKINTISINI GİDERMEK İÇİN MADDİ VE MANEVİ ÇABA SARF ETMEKTİR...MÜSLÜMANLIK BUDUR HATTA İNSANLIK BUDUR...HAİTİ'DE DEPREM OLDUĞUNDA İYİ OLDU BİR ÇOK(KAFİR) ÖLDÜ DİYE SEVİNİLİR Mİ?KOCA TÜRKİYE CUMHURİYETİ RESMİ YOLLARLA HAİTİ'YE YARDIM TOPLADI HEMDE CUMA NAMAZI ÇIKIŞI V.B...YANLIŞ MI YAPTI?DİN'DE MİLLİYETÇİLİKTE SİZİN VE SİZİN GİBİLERİN TEKELİNDE DEĞİL...EVET İNSAN TÜRK OLDUĞU İÇİN SEVİNEBİLİR AMA BU BİR ÜSTÜNLÜK KISTASI OLAMAZ ÇÜNKÜ OLSAYDI HAKKINDA HÜCCET OLABİLECEK KUVVETLİ DELİLLER OLURDU?...VAR MI BÖYLE BİR KAYIT...CAHİLLİĞİMİ BAĞIŞLAYIN BEN BİLMİYORUM; BİLEMİYORUM...LÜTFEN AT GÖZLÜĞÜYLE DEĞİL GENİŞ AÇIDAN BAKIN VE BAKALIM...BUGÜN MÜSLÜMAN BİR İNSAN KAFİRE BİLE İNSAN OLMASI CİHETİNDEN;HAYVANA VE BİTKİYE BİLE CAN TAŞIMASI ZAVİYESİNDEN,GÜNAHKAR MÜSLÜMAN'A RAHMET NAZARIYLA;TAKVA SAHİBİ ÜMMET-İ MUHAMMEDE'DE GIPTA İLE BAKMAYA MECBURDUR...BEN DE SİZ DE FİLİSTİNLİ,KARDEŞLERİMİZİ ELEŞTİREBİLİRİZ YERİN DİBİNE BİLE SOKABİLİRİZ AMA AİLE ARASINDA VE GİZLİCE BİR ANNE VE BABA ÇOCUĞUNU GİZLİDE TERBİYE MAKSADIYLA DÖVEBİLİR VEYA LAFZEN SENİ GEBERTİRİM DİYEBİLİR...AMA GÜNAHKAR DAHİ OLSALAR (((Kİ BU TARTIŞILIR YANİ BELKİ DE BİZ ONLAR YANINDA ÇOK ÇOK DAHA BÜYÜK BİR VEBALDEYİZDİR...))) ONLARI ATAMAYIZ DIŞLAYAMAYIZ ONLAR ATEŞ OLSA BİLE BAĞRIMIZA BASIP BAĞRIMIZI YAKMA PAHASINA ONLARI SÖNDÜRMELİYİZ...IRK DEDİĞİN NEDİR MUSTAFA BEY...YANİ TÜRK OLSAN AMA GAVUR PARASIYLA DİNEN VE KARAKTER OLARAK BEŞ PARA ETMİYORSAN NAFİLE...VEYA KÜRT OLSAN '''BEDİÜZZAMAN''' GİBİ OLSAN NE GAM YERSİN Kİ?Kİ KENDİSİ KÜRT OLDUĞU HALDE DİNEN VECİBELERİNİ YERİNE GETİRMEYEN ONLARCA KÜRDÜ,DİNİNE DÜŞKÜN BİR TÜRKE DEĞİŞMEM DEYECEK KADAR IRKÇILIĞI SIFIRLAYAN BİR İMAN ABİDESİYDİ...IRKÇILIK MİLLİYETÇİLİK ZARAR VERMEZ BOYUTTA KALMAK KOŞULUYLA GÜZELDİR AMMA AŞIRI FANATİZM VE HOOLİGANLIK BERBATTIR VE TASVİP VE KABUL EDİLEMEZ...EVET HAKLI OLDUĞUNUZ KARELER OLABİLİR AMA HER SÖYLEDİĞİNİZ HAKTA OLSA,HER HAKKI SÖYLEMEYE SİZİN HAKKINIZ VAR MI ACABA?SİZ BU YAZIYI 10 KERE DÜŞÜNSEYDİNİZ EN AZINDAN %40'INI DEĞİŞTİRİRDİNİZ KANAATİNDEYDİM...HIRSLA VE ÖFKEYLE TARAFGİRANE BİR TUTUM ZATEN GÖZE ÇARPIYOR...ÜZÜLDÜĞÜM NOKTA ŞUDUR SİZİN BUNLARI DÜŞÜNMENİZ TÜRKİYE ADINA VE FİLİSTİN ADINA ÜZÜCÜDÜR ÇÜNKÜ BU TARAFTAN BİRİNİN SANKİ ---MUARIZ--- GİBİ TELAKKİ EDİLECEK DÜZEYDE YAZI YAZMASI ENDİŞE VERİCİ..BU VECİHLE SİZİ ESEFLE KINIYORUM...VE SİZLERE KALP GÖZÜNÜZÜN AÇILMASI İÇİN İBADETİNİZİ ARTTIRMANIZI SALIK VERİYORUM...HER ŞEY KİTABİDİR AMA HER ŞEYİN İZAHI KİTABLARLA VE KALIPLARLA YAPILMAZ...KALP GÖZÜNÜZDE GÖZLÜK KULLANMAKLA FERASET SAHİBİ OLMAZ...BU ELEŞTİRİ İÇİN BANA KIZABİLİRSİNİZ AMA GÜNEŞ BALÇIKLA SIVANMAZ VE ÇOK BİLMEK HER ZAMAN ---İSABETLİ--- GÖRÜŞ SERDETMEYE YETMEZ...DAİMİ SAYGILAR...SAYGILARIMLA...
ALİ SOYTÜRK tarafından 6/8/2010 12:06:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
abdurr
MAZLUMUN DİNİ SORULMAZ
Saygılarımla.
mkuvanci
Yazımı anlayamadığınız ve yorumların acımasızlığına kızarak yazdığım cevaplarla değerlendirme yaptığınız kanaatindeyim. Evet, ben bir Türk milliyetçisiyim; ama milliyetçiliğim asla imanımın önüne geçmemiştir. Bu ifadeyi Abdurrahman bey'in de okumasını isterim.
Filistinde yaşanan olaylara gözlerimi ve gönlümü kapamış değilim. Benim sıkıntım bunu siyasi bir rant haline getirenler ve Filistine yöneltilen hassasiyetin özellikle Doğu Türkistan'a yöneltilmemesi. Arapların müslümanlığı kadar Türklerin müslümanlığının kabul edilememesi.
Arap düşmanı değilim, bunu da belirteyim. Ancak Peygamber efendimizin "Kişi kavmini sevmekle suçlandırılamaz" hadisi şerifini de hatırlatmak isterim. Kavmimi sevmek size göre ırkçılık olur mu bilmiyorum.
Müslümanlar arasında bir sevme kıyaslaması yapacaksak ve buna ingiliz müslüman, fransız müslüman, arap müslüman ve türk müslüman arasından seçeceksek ilk tercihim kavim kardeşim olan türk müslüman olacaktır. Bu diğer müslümanları yok sayma, küçümseme olmasa gerektir. sanırım siz de aynı duyguyu taşırsınız.
Arkadaşlar ellerine bir imanometre alarak imanımı da sorgulamaya kalktılar. Ne namazımız kaldı, ne inancımız.
Türk milliyetçisi olmakla ırçı olmayı, dinsiz olmayı aynı kefeye koyanlar var ne yazık ki.
Ben Seyyid Ahmet Arvasi'nin Türk - İslam Ülküsü çizgisinde yürüyen biriyim ve merhum S. Ahmet Arvasi üzerine yazdığım iki kitabım vardır. Milliyetçiliğin, ümmetçiliğin, ırkçılığın ve dar kalıp dinciliğin ne olduğunu çok iyi bilirim.
Yazımın arkasındayım. Yazdığım konuda kendimce haklı olduğumu düşünüyorum. Yorum yazanlar kadar yorum yazmayıp da bana destek verenlerin de varlığını biliyorum.
Türklüğümü inkar etmeden, Türklüğümden utanmadan, korkmadan bedenimdeki etle kemiğin birleştiği gibi birleşen Türk İslam düşüncesiyle yaşıyorum. Atalarımız "Parayla imanın kimde olacağı belli olmaz" demişler.
Peygamberimiz bir kuyunun başındaki susuz köpeğe su veren kötü bir kadının cennetle müjdelendiğini ifade ederken bazı arkadaşların hangi peygamberi yaklaşımla imanımı sorgularlar anlamakta zorluk çekiyorum.
Benim derdim filistine yardım yapılması değil, bu yardımla şov yapılması, ölen insanlar üzerinden siyasi rant sağlanması. yardım yapılacaksa bu daha farlkı şekillerde yapılabilirdi. "Bir elin verdiğini öbür elin bilmesin" düsturu göz ardı edilip başlarına gelecekler bilindiği halde insanların gözüne sokula sokula bir yere gidiliyorsa, sonunda da yaygaralar yapılıyorsa ben bunda bir güzellik görmekte zorlanırım.
ALİ SOYTÜRK
ŞAHSINIZA DAİR BİR KARALAMA SÖZKONUSU BİLE DEĞİL...
Tarih:09 Haziran 2010 Çarşamba 06:42:24
beyefendi...
yazınızı kapasitem ölçüsünde anladım ve size hak veriğim yönlerde oldu...Sizin şahsınızla ilgili ve ilintili yorum yapmadım ve yapmam ve yapamam...Hele hele imanınızı sorgulamak namaz,niyaz ve orucunuzu değerlendirmek ve not vermek haddime değil ve anti parantez hiç kimsenin de haddine değil...Sizin yazınızda milliyetçilik yönü çok yoğun geldi yoksa dediğiniz doğru şov kokan aktiviteler var...Ama herşeye rağmen altını çize çize ve üstüne basa basa söylüyorum...Şahsı alinize dair kişisel yorum ve suçlama kesinlikle ve kesin kes yoktur...Bir kişinin diğer birey'e yönelik böyle bir fikir serdetmesi de gayri kabildir ve yakışıksızdır...Ama ortamdaki duygu yoğunluğunu da dikkate alırsak bu yazı şayet bir ay daha geç yazılsaydı duyulan infial ---haklı veya haksız--- minimuma inerdi...Tabi ki bu benim kendi felsefem...Daimi saygılar...Saygılarımla...
Milliyetçi damarları, inancından daha hararetli olanlara verilecek cevap belki bazılarının onuruna dukunabilir düşüncesiyle yazımı iptal ettim.
Yazıyı beyenmediğimi ve ırkçılığın her satıra yansıdığınıda görmemek için kör olmak gerekir.
Esselamu aleyküm ve rehmetullahi ve berekatuhu.
abdurr tarafından 6/7/2010 8:23:50 PM zamanında düzenlenmiştir.
bir kere açıkca ırkçılık yapıyorsunuz siz burada. bu açık ve net olarak öylesi belliki yorumlarınızdan anlamamak için kör ve lisansız olmak lazım...ne çirkin bir ifadedir bir insanı Arap Türk veya kürt Laz çerkez vs olarak parçalara bölmek ve ötekileştirmek...bu nasıl bir kafa yapısıdır anlamak gerçekten mümkün değil.
sizin ve bizim gibi Müslümanlık ve bakış açısı olursa,elbetteki dünyanın dört bir yanında Müslüman kardeşlerimiz kafirin zulmü altında inleyip durur yıllarca.sizde acırmış gibi bir ifadeyle zevk içinde seyredersiniz böyle?
"Ne kıyametin koptuğu var ne de dünyanın battığı. Kıyamet tellallığının da bir anlamı yok. yıllarca bu yapıldı bize. ahan da kıyamet kopuyor, dünyanın sonu geldi vs. Ben kendimi bildim bileli kıyamet birkaç yıl içinde kopuyor. birileri kıyamet tellalığı yaparak masum müslümanı sömürüyor."
milyarlarca insanın kıyameti zaten kopmuş efendim siz nasıl kafadan kurma bir fetva veriyorsunuz böyle. zavallı insanlık nasılda kendini kandırıyor hala..
namaz kılmayan bir insan,oruç tutmayan bir insan,zekat vermeyen bir insan,komuşusu açken tok yatan bir insan ve insanlığı insafsızlığa bırakmış bir insanlığın kıyameti bu günden kopmuştur zerre kadar olsun tahayyül edemezmisiniz sizler. bunu yazarken ne düşünerek ifade ettiğinizi gerçekten merak ediyorum ben.
önyargılarınız ve tepeden bakışınızla insanlara bir şeyleri anlatamazsınız anlıyormusnuz. biz mecbur Kuranın nazarı ve Rasulün sünneti ile bakarız ve olayları öyle analız ederiz.
Ayet ve hadisi dayanak gösermiyorsanız eğer,akletmiyorsunuz dmektir. Ayet hadis emreder ama yapmayı kuldan bekler.
siz nasıl dayanak olmadan aklımı kullanırım deme cesaretini gösterebiliyorsunuz. Allah ibadet yapın der ama yapım şeklini Peygamber ile bizlere gösterir.
"Neden Arapların düşünmediği Arap kardeşlerini biz bu kadar önemsiyoruz?"
gülerim ben sizin ağlanacak hale gelmiş bu durumunuza, gülerim ben sizin "Emr-i bil maruf nehy-i anil münker" çağrısına kulakalrınıza tıkamışlığınıza,gülerim neden neden diye hala ısrarla sormanıza.
kadırın kafanızı bir bakın Allah aşkına. Şu dünyada bütün devletler içinde terör üremiş ve çoğunluğu halkın ve adaletin gücü ile dervrilmiştir.
Türkiye ve dünya genelinde yalnızlığa terkedilmiş Müslüman ülkelerin çektği zulüm hariç.
Hangi ülkede ki insanlar Filistin devleti kadar kan kustu söylermisniz. hangi ülke çeçenistan kadar kan kustu.hangi ülke Bosna hersek kadar kan kustu. hangi ülke terör bealsı yüzünden Türkiye kadar kan kustu.
illallah dedik artık sizin bayatlamış bu söylemlerinizden. illalah dedik bizleri öz kimliğimizden koparıp ayrık bir kimlik ile şekillendrip ötekileştirmenizden.
dünya genelinde hiç bir zaman bu kadar istikrarlı bir dış politika dönemi yaşamadı Türkiye ve hiç bir zamnan bu kadar sesini yükseltip "biz daha ölmedik ey dünya! Endülüs kadar diriyiz ve yaktayız hala" diyip haykırmadı dünyaya asla.
bırakın artık o bu şu demyi lütfen. Bizler hiç kimsenin töhmeti altında ve etkisinde kalmadan yeni bir dünya ve yeni bir Türkiye büyütüyoruz asırlardır uyuyan doğuda.
bir taş olsun koymuyorsanız bu duvara bari bir çivi gibi çakılmayın tabana...
eminimki yorumu okuyunca çokca kızacaksınız bana veya olgun karşılayıp fikre saygım var diyeceksiniz bilemem orasını lakin, bizim arzu ettiğimiz artık Arap ve İslam ülkelerine karşı beslediğiniz bu kin ve nefret duygusundan arınmanızdır.
biz batıya karşı birleşmeliyiz demek yerine, siz doğunun karşısında parçalama çabasındasınız bizleri...
gücünüz yetermi peki...kusura bakamyın ama artık o dönem çoktan geçti....
bakın bir doğu ve Türk halkına ki, kıpır kıpır sineler ve kıpır kıpır gençler.....
haykırıyoruz işte, duyun ve bilin bütün müstekbirler.....
mkuvanci
Allah insanları ırk ırk, kavim kavim yaratmışken sizin hepsini (ya da sadece arapları) bütün görmeniz ne derece doğrudur?
gözlüklerin yanlarını da açın lütfen.
Mehtap Yıldız
bundan öte konuşmaki fazlalık sanırım ve israf...evet haklısınız sizin gibi aşırı geniş bir zihniyet ile tartışmak, asla direk tutmaz ve havada uçuşur daima tüm gerçek..
tuzla buz misali yani....eleştirmeininde bir edebi ve terbiyeli bir sunumu vardır.
siz o kadar çok gözlere takılmışsınız ki,sözlerden tümüyle mahrum kalmış insanlığınız....
hepsi bu kadar...
ALİ SOYTÜRK
KENDİNİZİ GENİŞ BAKIŞ AÇISIYLA GÖRÜYORMUSUNUZ?BANA GÖRE GAYET DAR BİR KALIBINIZ VAR KUSURA BAKMAYIN DOST ACI AMA GERÇEK SÖYLER...BEYEFENDİ YAZINIZI OKUDUM VE OBJEKTİFLİĞİMİ KAYBETMEDEN---DİGİTAL FOTOĞRAF MAKİNASI---MERCEĞİ VE GERÇEKÇİLİĞİ İLE YORUM YAPMAYA GAYRET EDECEĞİM...YAZDIKLARINIZ DOĞRU OLABİLİR AMA NAKIS VE YÜZEYSEL DERİNE İNEMEMİŞ...YANİ OLAYIN ZAHİRİ YÖNÜNÜ ---GÖZLÜKLERİNİZ---VASITASIYLA GÖRMÜŞSÜNÜZ AMA BATINİ YÖNÜNÜ SANIRIM TAM KALP GÖZÜNÜZ AÇILMADIĞINDAN GÖREMEMİŞSİNİZ...ŞÖYLE Kİ EVET BUGÜN BİR FİLİSTİN ŞOVENİZM'İ VAR BU YADSINAMAZ...GÖRÜLEN VE İNKAR EDİLEMEYECEK BİR HUSUS;GÖZ ARDI DA EDİLEMEZ...GÜNDEMİ BU OLAY İŞGAL ETMİŞ POZİSYONDA...TARİHİ GERÇEKLERİ DE KİMSE ---YOK---SAYAMAZ VE SAYMAMALI...BURAYA KADAR YAZINIZDA HAKLILIK PAYLARI VAR...ŞİMDİ YAZINIZI YERİN DİBİNE GEÇİRMEYE YETECEK ZAAFLARINIZI SAYALIM ELİMİZDEN GELDİĞİNCE...BEYEFENDİ ZALİMLİĞİN VE ZULMÜN IRKI,MİLLİYETİ,TABİYETİ,CİNSİYETİ OLABİLİR Mİ?BİR KERE ---SOYDAŞLARIMIZ--- ORDA EZİLİRKEN NE DEMEK?SİZ SOY OLARAK BİR AYRIMCILIĞA İMZAMI ATMAK İSTİYORSUNUZ?EVET ŞURASI MUHAKKAKTIR BİR MÜSLÜMAN BAŞINA GELEN MUSİBETLERİN SEBEBİNİ KENDİNDEN BİLİP ARAŞTIRMASI VE ÇÖZMESİ İKTİZA EDER AMA SUÇLU DİYE O MÜSLÜMAN ZULME UĞRUYORSA [OH İYİ BE,ETTİĞİNİ BULDU...CANIMA DEĞSİN...İÇİM SOĞUDU DENİR Mİ?DENİLEBİLİR Mİ?]YAPILACAK SULU,SULU GİZLİCE AĞLAMAK VE ONLARIN BU SIKINTISINI GİDERMEK İÇİN MADDİ VE MANEVİ ÇABA SARF ETMEK GEREKİR...MÜSLÜMANLIK BUDUR HATTA İNSANLIK BUDUR...HAİTİ'DE DEPREM OLDUĞUNDA İYİ OLDU BİR ÇOK(KAFİR) ÖLDÜ DİYE SEVİNİLİR Mİ?KOCA TÜRKİYE CUMHURİYETİ RESMİ YOLLARLA HAİTİ'YE YARDIM TOPLADI HEMDE CUMA NAMAZI ÇIKIŞI V.B...YANLIŞ MI YAPTI?DİN'DE MİLLİYETÇİLİKTE SİZİN VE SİZİN GİBİLERİN TEKELİNDE DEĞİL...EVET İNSAN TÜRK OLDUĞU İÇİN SEVİNEBİLİR AMA BU BİR ÜSTÜNLÜK KISTASI OLAMAZ ÇÜNKÜ OLSAYDI HAKKINDA HÜCCET OLABİLECEK KUVVETLİ DELİLLER OLURDU?...VAR MI BÖYLE BİR KAYIT...CAHİLLİĞİMİ BAĞIŞLAYIN BEN BİLMİYORUM; BİLEMİYORUM...LÜTFEN AT GÖZLÜĞÜYLE DEĞİL GENİŞ AÇIDAN BAKIN VE BAKALIM...BUGÜN MÜSLÜMAN BİR İNSAN KAFİRE BİLE İNSAN OLMASI CİHETİNDEN;HAYVANA VE BİTKİYE BİLE CAN TAŞIMASI ZAVİYESİNDEN,GÜNAHKAR MÜSLÜMAN'A RAHMET NAZARIYLA;TAKVA SAHİBİ ÜMMET-İ MUHAMMEDE'DE GIPTA İLE BAKMAYA MECBURDUR...BEN DE SİZ DE FİLİSTİNLİ,KARDEŞLERİMİZİ ELEŞTİREBİLİRİZ YERİN DİBİNE BİLE SOKABİLİRİZ AMA AİLE ARASINDA VE GİZLİCE BİR ANNE VE BABA ÇOCUĞUNU GİZLİDE TERBİYE MAKSADIYLA DÖVEBİLİR VEYA LAFZEN SENİ GEBERTİRİM DİYEBİLİR...AMA GÜNAHKAR DAHİ OLSALAR (((Kİ BU TARTIŞILIR YANİ BELKİ DE BİZ ONLAR YANINDA ÇOK ÇOK DAHA BÜYÜK BİR VEBALDEYİZDİR...))) ONLARI ATAMAYIZ DIŞLAYAMAYIZ ONLAR ATEŞ OLSA BİLE BAĞRIMIZA BASIP BAĞRIMIZI YAKMA PAHASINA ONLARI SÖNDÜRMELİYİZ...IRK DEDİĞİN NEDİR MUSTAFA BEY...YANİ TÜRK OLSAN AMA GAVUR PARASIYLA DİNEN VE KARAKTER OLARAK BEŞ PARA ETMİYORSAN NAFİLE...VEYA KÜRT OLSAN '''BEDİÜZZAMAN''' GİBİ OLSAN NE GAM YERSİN Kİ?Kİ KENDİSİ KÜRT OLDUĞU HALDE DİNEN VECİBELERİNİ YERİNE GETİRMEYEN ONLARCA KÜRDÜ,DİNİNE DÜŞKÜN BİR TÜRKE DEĞİŞMEM DEYECEK KADAR IRKÇILIĞI SIFIRLAYAN BİR İMAN ABİDESİYDİ...IRKÇILIK MİLLİYETÇİLİK ZARAR VERMEZ BOYUTTA KALMAK KOŞULUYLA GÜZELDİR AMMA AŞIRI FANATİZM VE HOOLİGANLIK BERBATTIR VE TASVİP VE KABUL EDİLEMEZ...EVET HAKLI OLDUĞUNUZ KARELER OLABİLİR AMA HER SÖYLEDİĞİNİZ HAKTA OLSA,HER HAKKI SÖYLEMEYE SİZİN HAKKINIZ VAR MI ACABA?SİZ BU YAZIYI 10 KERE DÜŞÜNSEYDİNİZ EN AZINDAN %40'INI DEĞİŞTİRİRDİNİZ KANAATİNDEYDİM...HIRSLA VE ÖFKEYLE TARAFGİRANE BİR TUTUM ZATEN GÖZE ÇARPIYOR...ÜZÜLÜĞÜM NOKTA ŞUDUR SİZİN BUNLARI DÜŞÜNMENİZ TÜRKİYE ADINA VE FİLİSTİN ADINA ÜZÜCÜDÜR ÇÜNKÜ BU TARAFTAN BİRİNİN SANKİ ---MUARIZ--- GİBİ TELAKKİ EDİLECEK DÜZEYDE YAZI YAZMASI ENDİŞE VERİCİ..BU VECİHLE SİZİ ESEFLE KINIYORUM...VE SİZLERE KALP GÖZÜNÜZÜN AÇILMASI İÇİN İBADETİNİZİ ARTTIRMANIZI SALIK VERİYORUM...HER ŞEY KİTABİDİR AMA HER ŞEYİN İZAHI KİTABLARLA VE KALIPLARLA YAPILMAZ...KALP GÖZÜNÜZDE GÖZLÜK KULLANMAKLA FERASET SAHİBİ OLMAZ...BU ELEŞTİRİ İÇİN BANA KIZABİLİRSİNİZ AMA GÜNEŞ BALÇIKLA SIVANMAZ VE ÇOK BİLMEK HER ZAMAN ---İSABETLİ--- GÖRÜŞ SERDETMEYE YETMEZ...DAİMİ SAYGILAR...SAYGILARIMLA...
ALİ SOYTÜRK tarafından 6/7/2010 11:17:37 PM zamanında düzenlenmiştir.
İSRAİL HÜKÜMETİNİN TERÖRİSTLİĞİ TÜM DÜNYA TARAFINDAN TESCİLLENİRKEN, SİZ HASED, IRKCILIK, ARAP DÜŞMANLIĞI, İKTİDAR DÜŞMANLIĞI İÇİNDE ÇILDIRMA SAFASINA GELMİŞ GİBİ DURUYORSUNUZ:). İNSANLARI GENELLEYEREK RASTGELE SUCLUYORSUNUZ. İŞTE BEN HERKESE ÜZÜLÜRÜM V.S. GİBİ BİR KISIM YAZDIKLARINIZLA DA ÇELİŞİYORSUNUZ SİZ FİLİSTİN İSRAİL ÜZERİNDEN REKLAM OY AVCILIĞI SİYASİ RANT VAR Deyip hasedlik içinde uyuyun ve yeldeğirmenleriyle savaşmaya devam edin. BEN SADECE SERDAR TURGUT'UN İsrail-PKK işbirliği (Komployu gördüm) BAŞLIKLI (Size pek yararı olmasada) YAZISINDAN ALINTI YAPIP AYRILAYIM.
Yardım gemimizin vurulmasından kısa süre önce İskenderun’da askeri tesislerin PKK tarafından vurulması, İsrail-PKK işbirliği komplo teorilerinin yeniden güçlü bir şekilde ortaya çıkmasına neden oldu.
İnsanın kendi sonunun geleceğini anlatsa bile her komplo teorisi zevklidir ve çok rağbet görür. Ben bugün komplo diye anlatılan olayların yarın tarih bilgisi diye anlatılabildiğini bildiğimden komplo teorilerini bir noktaya kadar ciddiye alırım.
İsrail-PKK işbirliği ve Kuzey Irak’ta bir Yahudi devleti kurulduğu teorisini, biraz sonra anlatacağım olay nedeniyle daha da ciddiye almaya başladım.
Bu anlatacağım olay, noktasına virgülüne kadar doğru.
Ben Türkiye’ye komplo hazırlandığını gözlerimle gördüm.
Olay ABD’nin başkenti Washington’da geçiyor.
O dönemde çalıştığım gazetenin Washington temsilcisiydim.
11 Eylül’den çok önce olduğundan, o zamanlar biz gazetecilerin Washington’da Pentagon, Dışişleri Bakanlığı gibi kurumlara girebilmemiz son derece kolaydı. Oralarda çalışan personel gibi kartımızı okutup giriveriyorduk içeriye.
Türkiye’ye karşı komplonun hazırlanışını gördüğüm gün, Pentagon’da istihbaratçı olarak çalışan kişiyle randevum vardı.
İlk önce odasına gittim. Oda arkadaşı, “Bir grup misafiri vardı, aşağı katta kafeteryanın yanında bir odaya gittiler” dedi.
Ben de aşağıya indim.
O günlerde özellikle istihbarat konularında Amerikan devleti içinde Türkiye’ye bakan hemen hemen tüm personel Yahudi’ydi. ABD göçmen ülkesi olduğundan hepsi de Amerika’nın çıkarlarının yanı sıra İsrail’in de çıkarlarını koruduklarını açıkça söylerlerdi.
Pentagon’da görmeye gittiğim kişi de fanatik bir Yahudi’ydi. Boş zamanlarında Pentagon yakınlarındaki mezarlıktaki taşlar üzerindeki isimleri, Yahudi geçmişi açısından incelerdi. Bir defasında beni de götürdü mezarlığa ve bir yaşlı kadın, ikimizi mezarlara karşı saygısızlıkla ve günah işlemekle suçladı.
Neyse Pentagon’da o gün kahvemi aldım, bulundukları odanın kapısını bir tıklatıp içeriye dalıverdim.
Şimdi sıkı durun. Manzara şuydu:
İstihbaratçı masaya oturmuş ve önüne bir harita açmıştı.
Haritada Türkiye ve Kuzey Irak görülüyordu. Unutmayın, Irak savaşının
başlamasından 20 yıl öncesini anlatıyorum. Adam etrafındakilere, Kuzey Irak’a çizdiği bölgede sınırlarının bir bölümü Türkiye’nin güneydoğusuna da taşan yeni bir ülkeyi anlatıyordu.
Masada onu dinleyenler, Barzani’nin Washington temsilcisi (adını hatırlamıyorum), Talabani’nin temsilcisi Behram Salih ve PKK Washington temsilcisiydi.
Bugünlerin kaderi o günlerde, Pentagon’un ikinci katında bir odada öyle çizildi.
Ben ne zaman komplo teorisine uyan bir gelişme duysam (yardım gemisine baskın, İskenderun’da askerimize saldırı ve İran’ın Kuzey Irak’a girişi gibi) o günler aklıma gelir ve her defasında da çok korkarım.
Dün Başbakan konuşmadan önce de çok korktum, umarım çılgınlığa o uymaz diye dua ettim. Son gelişmeler de gösterdi ki, Türkiye üzerinde çok büyük oyunlar oynanıyor.
Sakin olursak, oyunun büyüklüğüne uygun ciddiyeti ve rasyonelliği gösterirsek Türkiye bu acımasız oyundan başarı ile çıkacak
ÜZÜMKARASI tarafından 6/7/2010 5:08:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
abdurr
İnanınki Türkiye üzerinde oynanan karanlık oyunlar hakkında bimediklerimiz bildiklerimizden daha fazladır. En kötü yanı acaba o siyonistler içimizde ne kadar yandaş oluşturmuşlar. Bence işin en tehlikeli boyutuda burası olsa gerek. Etkili ve yetkili kişileri kendi kıskacına alıp bizleri içten yıkmazlarsa dıştan gelecek tehditlere rahatlıkla cevap verecek bir güçteyiz. Ancak dediğim gibi içimizdeki hainlerin miktarını bilemiyoruz. Bazen kendilerini belli edenler var ancak siper alanların sayısını bilemiyoruz.
Selam ve saygılarımla.
aklınıza ne eserse onu yazıyorsunuz maşaAllah. ne kadar üzücü bir dumum bu.
şu yazıda bir kaç Ayet ve Hadis ile Kutsal Kudüs hakkındaki düşünceleri açıklamış ve desteklemiş olsaydınız daha açık ve net olarak anlayabilirdik sizi.
hep sorgu,hep sorgu. neden neden ve hep neden?
bizde soruyouz işte neden?
Allah aşkına bari getirip İslami konularda ahkam kesmeyin ne olur..lütfen.
bir yahudi devleti toplu bir hıristiyan birliği ile dünyaya hükmediyor siz hala çıkmış o bu şu diyorsunuz...yazık yani..yazık ya...
el insaf yani...
kıyametin kopması boşa değil arkadaşlarve gizli olmasıda hiç şaşılacak değil.zaten her gün yeni bir bir kıyamet kopuyor göremiyor olsakta görüldüğü gibi ?!...
Rabbim o en büyük ve en gerçek olan kıyamete kadar Hak istikametten ayırmasın cümle Müminleri....
mkuvanci
Kudüs'ün bütün dinlerde kutsal olduğunu bilirim efendim. Kur'an-ı Kerim'de de Kudüs'ün dini öneminin vurgulandığını bilirim. Ama her İslamcı geçinen gibi bir konuyu ele alırken ayet veya hadisi dayanak göstermeye gerek görmem. Allah bize akıl ve fikir vermiş çok şükür. bilinenleri tekrar edin dememiş, size akıl verdim ki düşünün, yenilenin, güncellenin demiş.
Milletim düşünmeyi sevmiyor ne yazık ki. Birileri onların yerine düşünüyor. On dokuz yıl önce bir islami gurubun içindeyken başka bir grubun din üzerine yazılmış bir kitabını okuduğum için fırça yemiştim. Bir konuda fikrimi söylediğimde de senin düşünmene gerek yok, büyüklerimiz senin yerine düşünür demişlerdi.
Çok şükür ki kendi adıma düşünebiliyorum. Birilerinin benim adıma düşünmesini istemediğim için hiçbir dini grubun, hiçbir siyasi partinin güdümüne girmedim.
Beni anlayamadağınızı üzülerek görüyorum. Ben İsrail'i savunmuyorum, Filistin diye yırtınanların neden dünyanın diğer bölgelerindeki insanları da görmediklerini anlayamıyorum.
Karton kahramanlar yaratmanın bir anlamı yok. Bakınız bu sitede daha önce İsrail'le ilgili bir yazı yazdım. ARZ - I MEV ' UD başlıklı yazımı da okumanızı isterim.
Dileğim odur ki Filistin'e giden gemiler Kerkük'e de gitsin. Azerbaycan'a da gitsin, Doğu Türkistan'a da...
Arap milliyetçiliği yapılmasın.
Kimse kusura bakmasın ama Arap demek din, İslam demek değildir.
Sorarım, bunca olay olurken nerededir 21 bağımsız Arap devleti? Hangisinin sesi çıktı?
Neden Arapların düşünmediği Arap kardeşlerini biz bu kadar önemsiyoruz?
Kur'an'daki ayetler sadece Yahudi düşmanlığı için mi var? Kur'an Yahudi düşmanlığı için mi indirilmiş?
Madem o kadar yahudi düşmanıyız neden hala evlerimizde yahudilerin bize sattığı malları kullanıyoruz?
Önemli bir detayı atlamışınız . Filistinli Halkı bir çogu direk olarak Yahudi'lere topraklarını satmadılar. Kandırıldılar, gerçek alıcılar kendilerini gizliyerek başkalarını adına alarak topraklara sahip oldular. Her ne kadar Yahudiler emellerine bu şekilde ulaşsalarda satılan topraklar işgal edilen toprakların yanında devede kulak kalır. Herkes hata yapabilir. Dedesinin dedesinin hatasından dolayı oh olsun der gibi kundaktaki bebeleri mi suçlu tutacağız. Bu ne zalimlik! hata yaptılar diye duyarsız kalırsak zalimlerden ne farkımız kalır? Ne güzel saymışınız nerede zulüm varsa aynı derece üzülüyorum diye , başkalarının böyle olmadıklarını nereden biliyorsunuz. İnsan olan dünyada nerede olursa olsun din dil ırk hiç farketmez zülme uğrayan herkese aynı şekilde kalbi kanar. Elinden ne geliyorsa yapar tepkisini verir. Elinden geleni yapmaya cabalayanlara da siyasi rant var diye lekelemeye çalışmaz...
mkuvanci
Selamlarımla...
Haticcay
mkuvanci
Evet, oturduğum yerden nutuk atıyorum sizin gibi. Öldüler insanlar. Ne uğruna? Din uğruna mı? Vatan uğruna mı?
Din uğruna öldülerse Kerkükteki insanlar da müslüman değil miydi? Urumçideki insanlar da müslüman değil miydi?
Onlar için neden ölmediler?
Kartondan kahramanlar yaratmanın bir anlamı yok. Araptan fazla arapçı olmanın da anlamı yok.
Evet, siyasi rant için yapıldı diyorum. Ve yine söylüyorum. İnsanlar siyasi rant için bile bile ölüme gönderildi. Sorarım,bu işten rant sağlayan partinin neden milletvekilleri son anda gelen bir uyarıyla gemiden indiler?
neden gitmelerine izin verilmedi. İsrail'in saldıracağı biliniyordu. Göz göre göre insanlar ölüme gönderildi.
Bu mudur kahramanlık, bu mudur dindarlık?
Bu, evet bir şeyler yapmaktır; ama din adına, vatan adına değil. Siyasi rant adına bir şeyler yapmaktır.
Aktörler rollerini iyi oynadı. Helal olsun.
abdurr
Teşekkürler.
filistine yardım gemilerinin siyasi rant sonucu vardır/olabilir ama belgesiz konuşmamak lazım.
haklısınız dünyanın diğer yerlerinde de katledilen insanlar-müslümanlar/türkler- var ve onlar için bir şeyler -ama yetersiz tabiki- yapılmaya çalışıldığını biliyorum.Hükümetlerimiz
ki hangisi olursa olsun bu konularda malesef zayıf kalıyorlar....
haklısınız filistin toprakları nasıl yahudilerin oldu derken ve açıklamasında
lakin o toprakları Abdulhamitten sonra gereği gibi savunamayış konusunda bizimde üzerimize düşeni almamız gerekir
mesela ben hiç bir zaman belli bir petrol karşılığında vatan neden ingilizlere bırakıldı hiç anlamıyorum şeyh sait isyanı bu konuda haklı sebep olabilir mi !!!
fakat tam olmasa da yazınıza katılıyorum
mesela ben yine merak ederim
filistin halkının kendi aralarındaki iktidar mücadelelerinde birbirlerine karşı kullandıkları silahlar
israille çatışmalarda neden sapan a dönüşüveriyor !!!
ama sanırım herşeye rağmen filistine yaramaz çocuğumuz gibi bakmak gerek
yaramazlık yapmış yapıyor ama biz onun ebeveyniyiz...
saygımla...
Geçmişteki hataları yüzünden milyonların ölümüne seyirci kalamayız ki, yazdıklarınızın hepsi doğru ve haklı sebebler ama filistin, ırak, afganistan ortadoğunun bir yarası ve bu yaranın bu hale gelmesini sağlayanlarda kendi halkları ama yine de ucu bize dokunmadan bu yarayı sarmaya çalışmak lazım, geçmişi göz önüne alarak yaraya yara eklemek hiç kimseye fayda sağlamaz... diye düşünüyorum.
abd elini uzattığı her karış toprakta kan akıyor, merhum Nazım Hikmet'in söylediklerini de söylemeden sayfanızdan ayrılıyorum...
Saygımla.
Saygımla...