- 2181 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
YİNE İZNİK
Güzel İznik’ ah güzel İznik
Yine İznik gölü ... ruhumu orada bıraktığım için beni geri çağırdı ve dayanamadım gittim ve gölün karşısında saatlerce baktım, baktım ,gözlerimi kırpmadan.
Kiraz ağaçları ve üzerindeki kırmızıların cazibesine dayanmak mümkün değil, hele o başlarını aşağıya eğmiş ve adeta beni dallarımdan kopar der gibi bağırmaları karşısında sakin kalmak mümkün değildi...heyecan içersinde ama bir yandan hüzünlenek kopardım ve kıyamayarak çünkü dallarında o kadar güzel duruyorlardı ki..Ve tüm yeşilin tonları, yani erik ağaçları renkler birbirleriyle kaynaşmış adeta ışıldayarak gözlerime gülümseyerek bakıyorlardı.
İznikt’eki tüm ağaçlar konuşuyorlar ve çok mutlular...
Ve gölün o sihirli duruşu , ve sevdalı bakışları...
Neyse aslında ben bu sefer biraz tarihinden bahsetmek istiyorum;
İznik’te ilk yerleşimin M.Ö. 2500 yıllarına uzandığı sanılmaktadır. M.Ö. 7. yüzyıl öncesinde burada kurulan yerleşime ’Helikare’ denmekteydi. Makedonya İmparatoru Büyük İskender’in generali Antigonus tarafından M.Ö. 316 yılında kent Antigoneia adını almıştır. İskender’in ölümünden sonra Antigonus ile general Lysimakhos arasındaki savaşı kazanan Lysimakhos kente, Antipatros’un kızı olan eşi Nikaia’nın adını vermiştir. M.Ö. 293’te Bithynia Krallığı’na bağlanan kent, önemli mimari yapılarla süslenmiştir. Bir süre Bithynia Krallığı’nın başkenti olan Nikaia daha sonra Roma’nın önemli bir yerleşimi olarak varlığını sürdürür.
325 yılı yazı başında Hıristiyanlık için çok önemli olan Birinci Konsül, İznik’de toplanmıştır. İmparator Constantinus’un da katıldığı toplantıda Hristiyanlıkla ilgili yortu günleri ve Nikaia Kanunları adı ile bilinen 20 maddelik metin bu Konsülden sonra kabul edilmiştir.787 yılında İznik Ayasofya’sında VII. Konsül toplandı.Ayrıca VI. Haçlı Seferi sonucunda Bizans İmparatorluğu İstanbul’u kaybedince İznik’te Bizans Hanedan üyeleri tarafından İznik Latin İmparatorluğu kurulmuş ve bu imparatorluk daha sonra İstanbul’u fethederek Bizans İmparatorluğu’nu yeniden kurmuştur.
İznik, Selçuklular’ın ve Osmanlılar’ın da başkenti olmuştur. İznik 1331 yılında Osmanlı orduları tarafından ele geçirilmiştir. Osmanlı idaresinde İznik, sanat, ticaret ve kültür merkezi oldu. Orhan Gazi Medresesinde birçok ünlü ders verdi. Davud-u Kayseri, Ebul Fadıl Musa, Eşrefoğlu Abdullah Rumi gibi ünlü tasavvuflar İznik’te yaşadı ve eserler verdi. Osmanlı döneminin ilk cami, medresesi ve imareti İznik’te inşa edildi.
tarihi binaları
AYASOFYA KİLİSESİ
ROMA TİYATROSU
1.Cİ MURAT HAMAMI
SÜLEYMANPAŞA MEDRESESİ
İZNİK KİLİSESİ
SARI SALTUK TÜRBESİ
YEŞİL CAMİ
İZNİK MÜZESİ
ZOİMESİS TES THEOTOKOS
AZİZ TRYPHONOS KİLİSESİ
VE TARİHİ CAMİLERİ...
Aslında çok yazacak ve anlatacak çok şey var ama bitiremem..hele bir de çinilerden bahsetsem onu da 3 .cü gidişimde bahsedeceğim.
Yine yazmadan geçemeyeçeğim .Çamlık Oteli işleten CUNMUR VE ORHAN kardeşlerin ilgisi bizi yine çok mutlu etti ve evimizde gibi rahat olmamızı sağladılar.
Eğer kafanızı boşaltmak ve dinlenmeye ihtiyaç duyarsanız sihirli göl ve yeşil..orada duruyor..
SEVGİLER..
canan demirel
YORUMLAR
İznik ‘i İznik e yakışır anlatmışsınız.
Seçtiğiniz resimdeki gibi İstanbul Adapazarı ve Yenişehir (Göl kapısı yok edilmiş) giriş kapıları bir mimarlık şaha serleri olarak hala ayakta durmaları ve bu güzellikli tarihi güzel yorumunuzla bize aktarmanız en güzel hediye gibi…
Doğa ve tarihi mekânları merak eden saygın insanların dışında… İstanbul kapıdan ilçeye girdikten sonra sağda yaramaz çocukların (insanların) konulduğunda akıllanacaklarına inanılan mekânı hatırlayarak bu ülkede Doğa ve Tarih meraklılarından başka oraya gitmesi gereken çok insanın olduğunuda hatırlatarak orayı önermenizi diliyorum…
Saygılarımla
canandemirel
kadınlar hamamında çinicilik işleri yapılıyor erkekler hamamı ise çalışıyor)
daha çok var yer var ve zaman yetmiyor...
teşekkürler yorumunuz için sevgiler..
Çok güzel bir yazı.Ben şu yazıdan öss ya da kpss sorusu çıkarırım.Anlatım tarzı,betimlemeler,dolaylamalar,ad aktarmaları vs.Tebrik ediyorum Canan hanım.İnşallah İzniğe gideceğim bende müsait bir zaman diliminde.Görmek istiyorum oraları.Sevgiyle kalın.ERen
canandemirel
sevgilerimle...
İznik'i görmedim ama anlatımınızın güzelliği orayı görmem için beni kamçılıyor adeta.. İnşallah bir gün gitmek nasip olur.. Hem fiziki güzelliği hem tarihsel yapısı itibariyle hoş bir anlatımdı.. Tebrikler. Sevgilerimle...
canandemirel
teşekkürler..sevgielrimle..
Güzel bir bakış ve baktığını gören gözlerin yansıttıkları ile tarih bilgilerin sunuluşu, duru, akıcı ve edebi bir dil ile anlatılınca gezmeden, görmeden gezmiş ve görmüş gibi oldum o güzellikleri.
Teşekkür ederim, böylesi bir kompozisyonu gözlerimize serdiğiniz için.
Saygılarımla.
can.er tarafından 6/6/2010 10:12:01 PM zamanında düzenlenmiştir.